لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۵

بازجویی از سراج الدین میردامادی در دادسرای اوین


سراج الدین میردامادی
سراج الدین میردامادی
گزارش ها حاکی است که سراج‌الدين ميردامادی، روزنامه‌نگار و فعال اصلاح‌طلب، روز شنبه دهم اسفندماه با حضور در دادسرای اوين، مورد بازجويی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، گيتی پورفاضل، وکيل مدافع سراج الدين ميردامادی، گفته است: آقای ميردامادی پيرو احضار قبلی، امروز در شعبه بازپرسی دادسرای اوين حضور يافته و پاره ای توضيحات را ارايه کرده است.

طبق اين گزارش قرار بود دادگاه رسيدگی به اتهامات سراج الدين ميردامادی ۱۸ دی ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار شود که قاضی صلواتی رييس شعبه به پرونده آقای ميردامادی نقص گرفت و پرونده به دادسرای اوين ارجاع شد.

اتهام سراج الدين ميردامادی در کيفر خواست صادره از سوی دادستانی تهران، تبليغ علیه نظام عنوان شده و وی اکنون با قرار کفالت آزاد است.

سراج الدين ميردامادی در پستی که در فيس بوک خود منتشر کرده، گفته است که در جريان حضور در دادسرای اوين از سوی ماموران سپاه مورد بازجويی قرار گرفته است.

طبق اين گزارش سپاه در گردش کار بر ايراد اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور اصرار » دارد.

به گفته سراج الدین میردامادی ،‌موارد اتهامی وی «شرکت در نشست ستارگان خرداد (به عنوان مستمع)، کار در راديو زمانه ، امضای نامه های دسته جمعی به مجامع بين المللی در خصوص وضعيت ناگوار زندانيان سياسی و روزنامه نگاران و اعتراض به حصر خانگی رهبران جنبش سبز و همکاری با تلويزيون رسا» عنوان شده است.

سراج‌الدین میردامادی پیشتر در روزنامه‌های جهان اسلام، توس و حیات نو فعالیت می‌کرد و عضو اسبق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت است. وی از سال ۱۳۸۶ برای رادیو زمانه فعالیت می‌کرد.

وی در سال‌های ۷۸ تا ۸۱ معاون مدیرکل انتخابات وزارت کشور دولت محمد خاتمی بود.
XS
SM
MD
LG