لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۵

پيشنهاد احمد منتظری به رهبر ايران برای حضور کروبی و موسوی در مراسم تنفيذ


احمد منتظری، فرزند آيت الله حسينعلی منتظری در نامه ای به آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی پيشنهاد کرده است که ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ ، در مراسم تنفيذ حسن روحانی شرکت کنند.

در اين نامه که در وب سايت دفتر آيت الله منتظری در ۲۸ تيرماه منتشر شده، آمده است: امروزه به دليل شرايط سياسی و اقتصادی کشور، تلاش در جهت ايجاد وحدت و همدلی ملت بيشتر از هميشه احساس می‌شود.

احمد منتظری خطاب به رهبر جمهوری اسلامی گفته است:دستور جنابعالی مبنی بر آزادی و حضور حضرات آقايان کروبی و موسوی و سرکار خانم رهنورد و نيز زندانيان سياسی و عقيدتی در مراسم تنفيذ رياست جمهوری می‌تواند به راحتی و بدون هزينه اين منظور را فراهم نمايد.»

در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران که ۲۴ خرداد سال جاری برگزار شد، حسن روحانی با کسب بیش از پنجاه درصد آرا به عنوان هفتمين رئيس جمهور ايران انتخاب شد. پيشتر نايب رييس مجلس گفته بود که مراسم تنفیذ ریاست جمهوری حسن روحانی توسط آیت علی خامنه ای در ۱۲ مردادماه برگزار خواهد شد.

مهدی کروبی، ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد از بهمن سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می برند.

حضور آسيب ديدگان در مراسم تنفيذ

احمد منتظری در ادامه اين نامه گفته است: اين وحدت و همبستگی با حضور نمايندگانی از احزاب مختلف سياسی، و نيز خانواده‌های آسيب‌ديدگان و سمبل و نماد آنان مانند خانواده‌های قربانيان کهريزک تکميل می‌گردد و بسياری از کدورت‌ها و اختلافات را از بين می‌برد.

در جريان اعتراضات به انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸، تهران و برخی از شهرهای ايران شاهد تظاهرات معترضان بود. در اين اعتراضات دهها نفر کشته و هزاران نفر نیز بازداشت شدند.

حسن روحانی در جريان مبارزات انتخاباتی خود ابراز اميدواری کرده بود که فضای امنيتی را در ايران تعديل و زمينه رفع حصر ميرحسين موسوی و مهدی کروبی را فراهم شود.

پس از آن که نام حسن روحانی به عنوان پيروز انتخابات رياست جمهوری اعلام شد، در جريان شادمانی خيابانی هواداران وی شعارهایی در حمايت از آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی سر دادند.
XS
SM
MD
LG