لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۰

«حضور وزير کار در مجلس برای ارائه توضیح در مورد انتصاب سعید مرتضوی»


سعید مرتضوی
سعید مرتضوی
يک نماينده مجلس روز دوشنبه گفته است، عبدالرضا شيخ الاسلامی ،وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردا (سه شنبه) برای توضيح درباره انتصاب سعيد مرتضوی به رياست سازمان تامين اجتماعی در مجلس حاضر می شود.

به گزارش خبرگزاری کار ايران، ايلنا، محمد علی کريمی، عضو کميسيون اجتماعی مجلس، با اشاره به حضور وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگويی درباره انتصاب سعيد مرتضوی به مديرعاملی سازمان تامين اجتماعی گفته است:« در صورتی که فردا - سه شنبه - اظهارات وزير تعاون کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس قانع کننده نباشد، استيضاح خواهد شد.»

سعيد مرتضوی، قاضی متهم پرونده کهريزک و نماينده ويژه رییس جمهور و ریيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در آخرين هفته اسفندماه سال ۱۳۹۰ به عنوان مديرعامل جديد صندوق تأمين اجتماعی کشور معرفی شد. اين انتصاب با واکنش های منفی نمايندگان مجلس رو به رو شده است.

از سعيد مرتضوی به عنوان متهم در پرونده وقايع بازداشتگاه کهريزک در سال ۱۳۸۸ نام برده می‌شود. در جريان اعتراضات به انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ شماری زيادی از دستگيری شدگان به بازداشتگاه کهريزک منتقل شدند که دست ‌کم چهار معترض زندانی در اين بازداشتگاه کشته شدند.

محمدعلی کريمی همچنين با بيان اين که تعداد زيادی از نمايندگان مجلس شورای اسلامی مخالف انتصاب مرتضوی به عنوان مديرعامل تامين اجتماعی هستند گفته است: انتصاب مرتضوی فاقد منطق صحيح است.

در همين حال، پرويز سروری، نماينده اصولگرای تهران در مجلس و يکی از طراحان طرح استيضاح وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خبرگزاری فارس گفته است:متن اوليه طرح استيضاح وزير کار اماده شده است.

پرويز سروری گفته است که محورهای اين استيضاح در جلسه فردای طراحان بررسی و نهايی خواهد شد.

خبرگزاری فارس همچنين گزارش داده است که احتمالا طراحان طرح استيضاح وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی را فقط با ۱۰ امضا به هيئت رئيسه مجلس تقديم می‌کنند.

زهره الهيان، از اعضای کميسيون امنيت ملی مجلس، نيز با اشاره به سابقه سعيد مرتضوی در دادستانی تهران، سازمان مبارزه با مواد مخدر، واقعه کهريزک و پرونده دانشگاه آزاد گفته است که نا کارآمدی وی به اثبات رسيده است.

زهره الهيان همچنين گفته است: اعتراض نمایندگان به انتصاب سعید مرتضوی « در قالب نامه‌ای به احمدی‌نژاد ارسال شد و پس از آن بحث استيضاح وزير کار مطرح شد. ضمن اينکه تصميم نهايی در مورد تاريخ دقيق اجرای استيضاح نيز موکول به نظر نهايی امضا کنندگان اين استيضاح است.»

درهمين حال به گزارش خبرگزاری مهر، ديدار عبدالرضا شيخ الاسلامی با علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در عصر روز دوشنبه لغو شده است.

پيشتر خبرگزاری ها گزارش داده بودند که قرار است عبدالرضا شيخ الاسلامی با علی لاريجانی ديدار کند.
XS
SM
MD
LG