لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۳

موسوی و رهنورد «اجازه حضور» در مراسم تدفين پدر رهنورد را پيدا نکردند


گزارش ها حاکی است که مراسم تدفين صادق کاظمی، پدر زهرا رهنورد،‌روز يکشنبه دهم دی ماه در بهشت زهرای تهران برگزار شده است و ماموران امنيتی به ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد اجازه حضور در اين مراسم را نداده اند.

به گزارش «کلمه»، وب سايت نزديک به ميرحسين موسوی، مراسم تدفين صادق کاظمی « در حالی برگزار شد که ماموران امنيتی و زندانبانان اجازه شرکت رهنورد و موسوی را در اين مراسم نداده اند.»

طبق اين گزارش شمار ريادی از ماموران امنيتی در مراسم تدفين حضور داشته اند و ماموران و لباس شخصی ها اجازه ی تشييع پيکر« صادق کاظمی را در کوچه و محل زندگيشان نداده و پيکر را فورا از محل به بهشت زهرا منتقل کردند.»

کلمه نوشته است که ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد شامگاه شنبه برای مدتی کوتاه به منزل مادر خانم رهنورد منتقل شده اند تا با مادر بيمار خانم رهنورد ديدار کنند.

کلمه اضافه کرده است:«اين ديدار در زمانی برنامه ريزی شده بود که اقوام و خانواده منزل مرحوم را ترک کرده باشند و حتی خانواده و دختران ميرحسين نيز نتوانسته اند تا کنون حضوری يا تلفنی به مادر خود تسليت بگويند.»

ميرحسين موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، ۲۲ ماه پيش، پس از درخواست مجوز برای راهپيمايی ۲۵ بهمن با هدف حمايت از جنبش‌های اعتراضی در خاورميانه، در حصر خانگی قرار گرفتند و کليه ارتباط های آنها با نزديکان و هواداران‌شان مسدود شد.

حبس خانگی اين افراد در حالی ادامه دارد که اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده پليس ايران، پنجم ديماه دی، تاييد کرد که ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به خواسته آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در «حصر خانگی» به‌ سر می‌برند.

شماری از روحانيون و شخصيت های سياسی اصلاح طلب برای زهرا رهنور پيام تسليت فرستاده اند. آيت الله يوسف صانعی،‌ مرجع تقليد در قم،‌محمد خاتمی ، رييس جمهوری سابق ايران،‌ و خانواده مهدی کروبی در پيام های جداگانه ای در گذشت پدر خانم رهنورد را به وی تسليت گفته اند.

در حالی زهرا رهنورد و ميرحسين موسوی نتوانسته اند در مراسم تدافين پدر خانم رهنورد حضور پيدا کنند که به هنگام در گذشت پدر ميرحسين موسوی در فروردين سال ۱۳۹۰ نيز ماموران امنيتی به آنها اجاز حضور در مراسم تدفين پدر آقای موسوی را ندادند.

به گزارش کلمه، به هنگام در گذشت مير اسماعيل موسوی،‌پدر ميرحسين موسوی،‌ در فروردين ماه سال ۱۳۹۰ ، ماموران امنيتی تنها «نيم ساعت» به ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد اجازه حضور در منزل پدر آقای موسوی را دادند.

در همين زمينه، قرار بود مراسم ختم پدر مير حسين موسوی نيز در مسجد نور در ميدان فاطمی برگزار شود که خانواده مير اسماعيل موسوی در بيانيه کوتاهی اعلام کردند که اين مراسم لغو شده است.

اردشير ارجمند،‌مشاور ارشد ميرحسين موسوی،‌ در گفت وگویی با راديو فردا در آن زمان در خصوص لغو اين مراسم، به روند رويدادهای پيش از لغو مراسم در مسجد نور پرداخته و گفته بود:«وقتی پدر مهندس ميرحسين موسوی فوت می کنند، نيروهای امنيتی فضايی کاملا امنيتی ايجاد می کنند به نحويی هر کسی که در آنجا بود به صورت متعدد از وی عکس می گيرند حتی از جنازه اين مرد بزرگوار نيز عکس برداری می کنند. که نشان دهنده اين است که به هيچ قاعده اخلاقی و دينی پايبند نيستند.»

اردشير ارجمند اضافه کرده بود: «با جنازه مشخص است چگونه رفتار کردند، افراد را مورد ضرب و شتم قرار دادند و تعداد زيادی را دستگير کردند.»

اين مشاور ارشد مير حسين موسوی گفته بود:«با توافق آنها ( نهادهای امنيتی) قرار شد که مراسمی روز يکشنبه ساعت شش و نيم در مسجد نور در ميدان فاطمی برگزار شود اما با فشار بسيار زيادی که وارد می کنند، اين مراسم را ديشب لغو می کنند . در واقع لغو مراسم از جانب خود آنها صورت می گيرد. »
XS
SM
MD
LG