لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۶

هشدار مشاور ميرحسين موسوی: برنامه های احتمالی و مشکوک «اقتدارگرايان»


در حالی که وبسايت های مخالفان در ايران و شاهدان عينی از استقرار نيروهای امنيتی در ميادين و مراکز اصلی تهران خبر داده اند، اردشير امير ارجمند، مشاور مير حسين موسوی نسبت به برنامه های احتمالی و مشکوک «اقتدارگرايان» هشدار داده است.

اردشير امير ارجمند روز پنجشنبه به وب سايت کلمه گفته است:« جو فوق العاده امنيتی و تبديل تهران به پادگان نظامی که از چند ساعت گذشته از طرف نيروهای امنيتی در شهر حاکم شده است و تکرار اتهامات وقيحانه از رسانه های اقتدارگرايان نسبت به رهبران جنبش سبز علاوه بر اين که نشان از استيصال و ترس اقتدارگرايان است از برنامه های احتمالی و مشکوک آنها نيز خبر می دهد.»

آقای امير ارجمند همچنين تصريح کرده است که «مردم» ايران نسبت به «سرنوشت رهبران خود کاملا حساس بوده و در مقابل هر گونه تعرض جديد نسبت به آنها خاموش نخواهد نشست.»

مشاور ميرحسين موسوی همچنين از مردم خواسته است «تا هوشياری خود را حفظ کنند.»

اين در حالی است که سايت‌های نزديک به مخالفان دولت روز پنجشنبه خبر دادند که نيروهای امنيتی در چهار راه وليعصر، خيابان وليعصر، ميدان انقلاب، پارک وی، خيابان عباس‌آباد، ميدان هفت‌تير و ميدان صادقيه تجمع کرده‌اند.

سايت کلمه نزديک به مير حسين موسوی در گزارشی نوشته که نيروهای امنيتی، گارد ويژه و لباس‌شخصی‌ها در اين اماکن رفت و آمد مردم را زير نظر دارند و به هر فردی مشکوک شوند او را سوار ماشين ون می‌کنند.

بر اساس اين گزارش، اطراف تئاتر شهر تهران نيز از مأموران امنيتی پر شده است.

يک شاهد عينی نيز در گفت‌وگو با راديو فردا با تأييد حضور گسترده نيروهای امنيتی در خيابان‌ها و ميادين اصلی تهران گفت که نوع حضور اين افراد شبيه يک مانور بود و مردم دچار شوک شده بودند.

وی از علت تحرکات روز پنجشنبه نيروهای امنيتی در تهران ابراز بی‌اطلاعی کرد.

سايت کلمه از مرکز تهران خبر داده که از تمام مغازه‌داران منطقه وليعصر خواسته شده هر چه سريع‌تر مغازه‌ها را تعطيل و محل کسب خود را ترک کنند.

پاره‌ای گزارش‌ها هم حاکی است که خيابان‌های منتهی به ميدان آزادی از جمله خيابان بهبودی پر از نيروهای امنيتی است و به گفته برخی از شهروندان تهرانی اين جو امنيتی سنگين بی‌سابقه است.

سايت جنبش راه سبز (جرس) که به اصلاح‌طلبان نزديک است نيز گزارش مشابهی منتشر کرده و از «جو امنيتی- پادگانی» در تهران خبر داده است.

به گزارش اين سايت، «آرايش نيروهای گارد در اطراف صدا و سيما، ونک و ميدان ولی‌عصر نيز، در حال شدت گرفتن است و هنوز دليل ناامن نشان دادن چهره پايتخت مشخص نشده است.»

از زمان برگزاری اعتراض‌های مخالفان دولت در روز ۲۵ بهمن در تهران و برخی شهرهای بزرگ ايران، لحن مقام‌های حکومت جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی عليه معترضان شدت گرفته است و تهديد کرده‌اند که با هرگونه تحرک مخالفان برخورد خواهند کرد.

گفت وگوی تلویزیونی وزیر اطلاعات

درهمین حال، خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گزارش داده است که حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، امشب(شامگاه پنجشنبه) در ارتباط با حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری سال گذشته صحبت می کند.

تهيه‌کننده‌ برنامه تلويزيونی «ديروز، امروز، فردا» به خبرگزاری ایسنا گفته است:«مخاطبان در برنامه‌ امشب اسنادی را می‌بينند و می‌شنوند که برای نخستين ‌بار پخش می‌شود.»

همزمان با این تحولات محدوديت‌ها عليه ميرحسين موسوی و مهدی کروبی تشديد شده و آنها همراه با همسرانشان در حصر خانگی قرار گرفته‌اند.

برخی از سايت‌ها و شبکه‌های اجتماعی که ايرانيان در آنها فعال هستند احتمال داده اند که ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به زودی بازداشت شوند.

فرزندان آقای کروبی روز چهارشنبه درباره «هرگونه برنامه برای حذف فيزيکی مهدی کروبی و فاطمه کروبی» به حکومت جمهوری اسلامی ايران هشدار دادند و مسئوليت چنين اقدامی را متوجه آن کردند.

تحرکات روز پنجشنبه در حالی است که فرمانده نيروی انتظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری ايسنا از «حضور گشت‌های اطلاعاتی و انتظامی در مراکز خريد و ايجاد تسهيلات ترافيکی» در آستانه نوروز خبر داده است.

اسماعيل احمدی‌ گفته است: «پيش‌‌بينی‌های لازم انجام شده است که از جمله آن تسهيل ترافيک به منظور تردد مردم و ايجاد امنيت مراکز خريد با حضور گشت‌های انتظامی است که هر قدر به نوروز نزديک شويم حضور مأموران بيشتر خواهد شد.»
XS
SM
MD
LG