لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۷

نواز شریف: هفته آینده به پاکستان بازمی گردم


نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان پس از کودتای نظامی پرویز مشرف رییس جمهوری فعلی، از کار برکنارو به حکم دادگاه ازسال ۲۰۰۰ به عربستان سعودی تبعید شد
نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان پس از کودتای نظامی پرویز مشرف رییس جمهوری فعلی، از کار برکنارو به حکم دادگاه ازسال ۲۰۰۰ به عربستان سعودی تبعید شد

نواز شریف نخست وزیر سابق و تبعیدی پاکستان، روز چهارشنبه پنجم سپتامبر، علی رغم مخالفت برخی مقامات عربستان صعودی، اعلام کرد که هفته آینده به پاکستان باز خواهد گشت.


نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان پس از کودتای نظامی پرویز مشرف رییس جمهوری فعلی، از کار برکنارو به حکم دادگاه ازسال ۲۰۰۰ به عربستان سعودی تبعید شد.


با اینکه پرویز مشرف رییس جمهور فعلی پاکستان می گویدکه نواز شریف توافق کرده است که برای مدت ۱۰ سال خارج از پاکستان زندگی کند، اما دادگاه عالی پاکستان اواخر ماه اوت حکم تبعید وی را لغو کرد و اجازه داد که وی پس از هفت سال به کشور بازگردد.


نواز شريف، در اکتبر سال ۱۹۹۹ ميلادی، در کودتايی به رهبری پرويز مشرف سرنگون شد و به اتهامات هواپيماربايی، تخلفات مالياتی و خيانت، به حبس ابد محکوم شد.


آقای مشرف اعلام کرده است که برای مبارزه با دولت آقای مشرف ، هفته آینده دهم سپتامبر به پاکستان باز خواهد گشت.


نواز شريف، در اکتبر سال ۱۹۹۹ ميلادی، در کودتايی به رهبری پرويز مشرف سرنگون شد و به اتهامات هواپيماربايی، تخلفات مالياتی و خيانت، به حبس ابد محکوم شد

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از یکی از مقامات رسمی که نخواسته نامش فاش شود، نوشته است که« آقای شریف باید به تعهدی که هفت سال پیش داده احترام بگذارد و به پاکستان باز نگردد.»


اما روز چهارشنبه صدیق الفاروق یکی از رهبران ارشد حزب وابسته به نواز شریف گفت که«اعتقاد دارد آقای شریف همچنان باید به اسلام آباد بازگردد».


آقای فاروق با اشاره به اینکه مقاله منتشر شده در خبرگزاری سعودی بدون ذکر نام بوده ، می گوید: «من اعتقاد دارم که مقامات عربستان سعودی برخلاف خواسته های مردم پاکستان عمل نکرده و نخواهند کرد و آنها به قضاوت دادگاه عالی پاکستان احترام خواهند گذاشت».


در همین حال بی نظیر بوتو دیگر نخست وزیر سابق پاکستان ، که وی نیز خود را برای انتخابات آینده پاکستان در اوایل سال آینده میلادی، آماده می کند، اعلام کرده است که وی نیزهفته آینده به پاکستان سفر خواهد کرد و به صورت رو در رو با نواز شریف مذاکره خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه خانم بوتو که در تبعید خود خواسته در لندن و امارات متحده عربی به سر می برد روز چهارشنبه پنجم سپتامبر اعلام کرد که برنامه سفر خود به پاکستان را تغییر داده و هفته آینده به این کشور باز خواهد گشت.


وی در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفت:«من ترجیح می دهم با آقای شریف مذاکره رو در رو داشته باشم و در عین حال این تصمیم بسیار دشوارآقای شریف برای بازگشت به کشور را ستایش می کنم» .
XS
SM
MD
LG