لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۶

رژه گل سرخ در پادسادینا لس آنجلس


حضور چشم گیر مردم در جشن های سال نو میلادی
حضور چشم گیر مردم در جشن های سال نو میلادی

جشن های سال نو میلادی در سراسر دنیا از شامگاه روز یکشنبه آغاز شد و در روز دوشنبه اول ژانویه پی گرفته خواهد شد.


رژه معروف به «گل سرخ» که هرساله در اولين روز سال نوی مسيحی در شهر پاسادينا در لس آنجلس برگزار می شود تا جلوه های هوای مطبوع و طبيعت زيبای کاليفرنيا را به معرض تماشای جهانيان بگذارد.


امسال با کمک جورج لوکاس کارگردان معروف هاليوود بخش هايی از فيلم های معروف «جنگ ستارگان» را به صورت صحنه های شناوری از گلبرگ و گل سرخ به نمايش می گذارد.


امسال با کمک جورج لوکاس کارگردان معروف هاليوود بخش هايی از فيلم های معروف «جنگ ستارگان» را به صورت صحنه های شناوری از گلبرگ و گل سرخ به نمايش می گذارد

در سال ۱۸۸۸ چارلز فردريک هولدر يکی از اعضای کلوپ مردانه «ولی هانت» برای نخستين بار به فکر برگزاری رژه ای افتاد که در آن اسب ها و درشکه هايی مزين به گل سرخ و شکوفه مرکبات در روز اول سال نوی مسيحی در خيابان اصلی شهر پاسادينا به نمايش گذاشته می شدند.


امروز «رژه گل سرخ پاسادين» باشکوه تر از هميشه و با استفاده از تخت های شناوری که بر روی وسايل نقليه کم سرعت تعبيه شده اند صحنه های بی نظيری از تم ها و چهره های آشنا را با استفاده از صدها نوع گل و گلبرگ های تازه در خيابان های شهر به حرکت درمی آورند و ميليون ها نفر در سراسر دنيا از طريق رله های تلويزيونی به تماشای آن می نشينند.


در زمان آقای هولدر خود او و يا ديگر اعضای کلوپ شکار ولی هانت در حالی که زير آفتاب درخشان کاليفرنيای جنوبی در کالسکه های گل باران شده خود نشسته بودند نسخه هايی از روزنامه های چاپ نيويورک را در هوا تکان می دادند.


در اين روزنامه ها اخبار مربوط به برف و بوران و هوای سرد و يخ زده نيويورک و پنسيلوانيا با عکس و تفصيلات چاپ شده بود و از اين طريق نشان می دادند که هموطنانشان در شرق آمريکا با چه شرايط جوی نامساعدی روبرو هستند در حاليکه اهالی کاليفرنيا زير اشعه آفتاب بهاری در ميان شکوفه های تازه جوانه زده و گلسرخ های تازه و خوشبو سال نوی مسيحی را جشن می گيرند.


بدين ترتيب رژه گل سرخ ساليانه کاليفرنيای جنوبی رسما در سال ۱۸۹۰ آغاز شد که بلافاصله پس از انجام آن در پارک وسيع نزديک آن که امروز دانشگاه «کلتک» در آن قرارگرفته مسابقات ارابه سواری نيز انجام می گرفت.


اين مسابقات امروزه جای خود را به بازی فوتبال آمريکايی ويژه سال نو در استاديوم عظيم «رز باول» داده است.


رژه «گلسرخ پاسادينا» در سال های اول قرن بيستم شاهد مسابقات ديگری چون اتومبيلرانی مسابقه دوی شترمرغ ها و يکبار نيز مسابقه ای بين يک فيل و شتر که برنده آن فيل بود نيز بوده است.


امسال تم اصلی رژه گلسرخ پاسادينا با همکاری «جورج لوکاس» کارگردان و تهيه کننده فيلم های «جنگ ستارگان» در هاليوود به بازسازی صحنه ها و کارکترهايی از اين فيلم اختصاص خواهد داشت.


آقای لوکاس با شرکت دادن بيش از ۵۰۰ تن از طرفداران فيلم های خود در اين صحنه ها از آنها برای سال ها استقبال از آثار خود سپاسگزاری می کند.


XS
SM
MD
LG