لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۴

ماراتن نيويورک لغو شد


صف مقابل یک پمپ بنزین در نیویورک
صف مقابل یک پمپ بنزین در نیویورک
مقامات شهر نيويورک روز جمعه ۱۲ آبانماه اعلام کردند که مسابقه بزرگ دو ماراتن در اين شهر که قرار بود روز يکشنبه آينده برگزار شود به دليل خرابی های توفان سندی به تعويق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری رويترز،‌ اين تصميم در حالی اتخاذ شده است که پيشتر مايکل بلومبرگ، شهردار نيويورک،‌اعلام کرده بود که مسابقه سالانه ماراتن نيويورک در موعد مقرر يعنی روز يکشنبه برگزار خواهد شد. ولی بسياری از اين تصميم شهردار نيويورک انتقاد کرده و خواستار تعويق اين مسابقه شده بودند.

طبق اين گزارش،‌ ماراتن نيويورک يکی از رويداد ها پرطرفدار ورزشی در دنيا است و قرار بود بيش از ۴۰ هزار دونده در اين مسابقه شرکت کنند.

مايکل بلومبرگ پيشتر گفته بود که برگزاری مسابقه ماراتن در نيويورک، روحيه مقاوم شهر را به نمايش خواهد گذاشت. وی همچنين به تصميم به برگزاری اين مسابقه پس از حمله تروريستی ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ اشاره کرده بود که اين مسابقه در موعد مقرر برگزار شد.

در همین حال، گزارش ها حاکی است که شمار قربانيان توفان سندی که روز دوشنبه شرق آمريکا را درنورديد، به ۱۰۲ نفر رسيد. دست کم ۴۱ نفر در شهر نيويورک کشته شدند که نيمی از اين قربانيان ساکن « استاتن آيلند» بودند که به دليل پيشروی آب جان خود را از دست دادند.

مايکل بلومبرگ پس از اعلام تعويق مسابقه ماراتن نيويورک گفته است که برگزار کنندگان اين مسابقه طی روزهای آينده اطلاعاتی در خصوص برگزاری اين مسابقه ارائه خواهند کرد.

به گزارش رويترز، با گذشت چهار روز از توفان مرگبار سندی، ميليون ها نفر همچنان بدون برق اند. اين در حالی است که طبق اين گزارش روز جمعه صف های طولانی بنزين در مناطق مختلف نيوجرسی و نيويورک موجب نارضايتی گسترده مردم این مناطق شده است.

طبق اين گزارش روز جمعه تانکر ها نفت کش توانسته اند برای نخستين بار بعد از توفان سندی وارد بندر نيويورک شوند. يک تانکر بزرگ حامل دو ميليون ليتر بنزين بعداز ظهر روز جمعه در اين بندر پهلو گرفته است.
XS
SM
MD
LG