لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۲۵

کمک یک میلیون دلاری ستارگان هالیوود به اوباما


سناتور«باراک حسين اوباما» از يازده روز پيش که رسما آغاز فعاليت های انتخاباتی خود را برای رسيدن به مقام رياست جمهوری آمريکا اعلام کرد
سناتور«باراک حسين اوباما» از يازده روز پيش که رسما آغاز فعاليت های انتخاباتی خود را برای رسيدن به مقام رياست جمهوری آمريکا اعلام کرد

نامزد احتمالی حزب دمکرات برای انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۰۸ آمريکا، سناتور باراک اوباما،آمريکايی آفريقايی تباری که برای احراز مقام رياست جمهوری به فعاليت های انتخاباتی پرداخته روز گذشته در لس آنجلس به شيوه مارتين لوتر کينگ، رهبر جنبش سياهان آمريکا، مورد استقبال آمريکايی های آفريقايی تبار ساکن لس آنجلس قرار گرفت و ستارگان هاليوود نيز بيش از يک ميليون دلار به حوزه انتخاباتی او کمک کردند.


سناتور دمکرات اهل ايلينوی، باراک اوباما، سفر سه روزه تبليغات انتخاباتی خود در کاليفرنيا را با شرکت در يک گردهم آيی عظيم در محله سياهپوست نشين «کرنشاو» در دان تاون لس آنجلس و شرکت در يک شب نشينی در بورلی هيلز و در ميان ستارگان هاليوود به پايان رساند.


تم اصلی هردو گردهم آيی در لس آنجلس تقاضای«اوباما» از شرکت کنندگان برای کمک به پايان دادن به سياست های «تفرقه افکنانه» در ميان مردم آمريکا توسط يک «گروه برگزيده» در پايتخت کشور بود.


اوباما به جمعيت کثيری از طرفداران خود در استاديوم فوتبال محله «کرنشا» که روبان های آبی رنگی در دست داشتند و روی آن نوشته بود «اوباما رييس جمهور ۲۰۰۸»، گفت: «تغييرات مهمی در اين مملکت در حال به وقوع پيوستن است.


گردهم آيی عظيم جنوب لس آنجلس در محله فقيرنشين «کرنشا» نيز نشان از توجه کم نظيری دارد که سناتور اوباما توانسته است در ميان مردم و اعضای حزب دمکرات از طيف های مختلف ايجاد کند

حال و هوای تازه ای که به ما می گويد زمان سياست های دو دهه اخير آمريکا به پايان رسيده است. ما امروز در شرايط يک تغيير جهت اساسی در تاريخ ملی آمريکا قرارگرفته ايم. »


سناتور«باراک حسين اوباما» از يازده روز پيش که رسما آغاز فعاليت های انتخاباتی خود را برای رسيدن به مقام رياست جمهوری آمريکا اعلام کرد مورد توجه خاص شخصيت های برجسته هاليوود قرار داشته است و برای بسياری از آنها از جمله صاحبان استوديوی «دريم ورکز»، استيون اسپيلبرگ ، ديويد گفن و جفری کتزنبرگ که برگزار کنندگان شب نشينی مجلل هتل هيلتون بورلی هيلز بودند اين اولين فرصتی بود که آنها بتوانند برای نخستين بار و از نزديک با سناتور اوباما آشنا شوند.


در اين شب نشينی که بليط وروديه آن به مبلغ ۲۳۰۰ دلاربفروش رسيد ستارگانی چون «جنيفر انيستون»، «مورگان فريمن»، «ادی مرفی» و «بن استيلر» شرکت داشتند اما پيش از آن سناتور باراک اوباما در قصر مسکونی «ديويد گفن» در بورلی هيلز به همراه ۴۰ مهمان ديگر به صرف شام پرداخت جايی که مهمانان هريک ۴۶ هزار دلار برای کمک به هزينه های انتخاباتی سناتور اوباما اهدا کردند.


گردهم آيی عظيم جنوب لس آنجلس در محله فقيرنشين «کرنشا» نيز نشان از توجه کم نظيری دارد که سناتور اوباما توانسته است در ميان مردم و اعضای حزب دمکرات از طيف های مختلف ايجاد کند. اين استقبال کم نظير يادآورنده دوران فعاليت های انتخاباتی «رابرت کندی» فقيد است اما تا کنون سابقه نداشته است که يک نامزد انتخاباتی رياست جمهوری بتواند يکسال پيش از آغاز انتخابات مقدماتی در کاليفرنيا چنين جمعيتی را در حمايت از خود برانگيزد.


XS
SM
MD
LG