لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۴۴

استقبال اسراییل از مذاکرات صلح


اهود اولمرت روز دوشنبه از بشار اسد خواسته بود که حرف زدن را تمام کند و دست به اقدام عملی بزند
اهود اولمرت روز دوشنبه از بشار اسد خواسته بود که حرف زدن را تمام کند و دست به اقدام عملی بزند

اهوداولمرت نخست وزير اسراييل روز پنج شنبه در اظهاراتی خطاب به سوريه گفت ازهرگونه «زمزمه صلح» از طرف دشمنان و همسايگان اسراييل استقبال می کند.


سناتورهای آمريکايی که هفته گذشته از سوريه ديدن کرده است می گويد که بشار اسد رييس جمهوری سوريه «بسيارعلاقه مند» به گفت وگو با اسراييل است.


به گزارش خبر گزاری فرانسه، آلن اسپکتر سناتورجمهوری خواه گفت که بشار اسد از او خواسته است تا «به اهود اولمرت پيغام دهد که او بسيار علاقه مند به مذاکراه صلح با اسراييل است».


دفتر آقای اسپکتر اعلام کرد که وی روز سه شنبه با آقای اسد ديدار کرده و روز پنج شنبه به ديدار آقای اولمرت می رود.


از سوی ديگر، اهود اولمرت در مراسم فارغ التحصيلی خلبانان نيروی هوايی اسراييل گفت:«دولت اسراييل از زمزمه صلح از سوی دشمنان و همسايگان اسراييل استقبال می کند».


سوريه در ماه های اخير به طور مداوم اعلام کرده است که آماده است تا در قبال بازگردان بلندی های جولان با اسراييل صلح کند

اهود اولمرت روز دوشنبه از بشار اسد خواسته بود که حرف زدن را تمام کند و «در جهت مذاکرات صلح اقدامی انجام دهد». نخست وزير اسراييل همچنين از سوريه خواسته بود تا حمايت از گروه های فلسطينی و حزب الله لبنان را متوقف کند.


سوريه در ماه های اخير به طور مداوم اعلام کرده است که آماده است تا در قبال بازگردان بلندی های جولان با اسراييل صلح کند. منطقه جولان در سال ۱۹۶۷ به تصرف اسراييل در آمد و اکنون نزديک به ۱۵ هزار نفراسراييلی در اين مناطق زندگی می کنند.


چهار سناتور آمريکايی درراستای پيشنهاد گزارش «هيات بررسی عراق» برای گفت و گو با سوريه به اين کشور سفرکردند.


در گزارش بيکر-هميلتون به دولت آمريکا پيشنهاد شده بود که برای برون رفت از بحران فعلی درعراق، آمريکا بايد با دو کشور سوريه و ايران، وارد گفت و گوی مستقيم شود


گفت وگوهای صلح ميان اسراييل و سوريه از هفت سال پيش متوقف شد.


XS
SM
MD
LG