لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۸

«آرگو» برنده اسکار بهترين فيلم شد


بن افلک (نفر جلو) کارگردان فیلم «آرگو»
بن افلک (نفر جلو) کارگردان فیلم «آرگو»
فيلم « آرگو» ساخته بن افلک جايزه بهترين فيلم هشتاد و پنجمين دوره جوايز اسکار را دريافت کرد. این فيلم در هفت رشته نامزد دریافت اسکار شده بود و در نهايت سه جايزه اسکار را کسب کرد.

ميشل اوباما، همسر رييس جمهوری آمريکا، از کاخ سفيد برنده جايزه اسکار بهترين فيلم را اعلام کرد.

فیلم «آرگو» حوادث مربوط به عمليات نجات شش آمريکايی در روزهای گروگان‌گيری کارکنان سفارت آمريکا در تهران و نقش يک مامور سازمان سيا در فرار آنها از ایران را بازگو می‌کند.

 «آرگو» برنده اسکار بهترين فيلم شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:04 0:00

بن افلک پس از دريافت جايزه بهترين فيلم اسکار در سخنانی گفت: «من می خواهم که اينجا از همه کسانی که دست اندرکار ساخت اين فيلم بودند تشکر کنم. می خواهم از کانادا تشکر کنم و از کسانی که در حال حاضر در ايران در شرايط وحشتناکی زندگی می‌کنند.»

وی افزود: «من به طور عادی با ايران ارتباطی نداشته ام ولی می خواهم از شما تشکر کنم به خاطر کاری که برای دهمين کريسمس ازدواجم کرده ايد.»

کارگردان آرگو افزود: «من ۱۵ سال پيش اينجا بودم و نمی دانستم قرار است چيکار کنم... مانند يک بچه بودم و زمانی که از در بيرون رفتم هرگز نمی دانستم که بار ديگر بازخواهم گشت.»

مراسم اسکار سال ۲۰۱۳ روز يکشنبه، ۲۴ فوريه، در سالن کداک تياتر در لس آنجلس برگزار شد و به گفته ست مک فارلين، مجری اين مراسم، حدود يک ميليارد نفر در سراسر جهان اين برنامه را زنده تماشا کردند.

جايزه اسکار بهترين تدوين را ويليام گلدنبرگ برای تدوين فيلم «آرگو» برد. همچنين جايزه بهترين فيلمنامه اقتباسی به این فيلم رسيد.

دانيل دی لوئیس برای بازی در فيلم «لينکن» برنده جايزه اسکار بهترين نقش اول مرد شد. وی سه بار برنده جايزه اسکار بهترين بازيگر مرد نقش اول شده است.

دی لوئيس که رکود تازه‌ای در زمينه دريافت جوایز اسکار برجای گذاشته است، با اشاره به مريل استريپ که جايزه وی را اهداء کرد گفت: «من قرار بود نقش مارگارت تاچر را بازی کنم و مريل (استريپ) نخستين گزينه استيون (اسپيلبرگ) برای بازی در نقش لينکلن بود!»

وی افزود: «استيون مجبور نبود که مرا متقاعد کند تا در نقش لينکلن بازی کنم ولی من مجبور بودم او را متقاعد کنم که اگر قرار است در اين فيلم ايفای نقش کنم، لينکلن نبايد به صورت موزيکال ساخته شود.»

دی لوئيس که پيشتر برای فيلم‌های «پای چپ من» در سال ۱۹۸۹ و «خون به پا خواهد شد» در سال ۲۰۰۷ جوايز اسکار گرفته بود، درباره فيلم «لينکلن» گفت: «من برای این کار بزرگ وامدار سه نفر هستم. تونی کوشنر، کارگردان دلبند ما، استيون اسپيلبرگ و انديشه و روح زيبای آبراهام لينکلن.»

در مراسم اهدای هشتاد و پنجمين دوره جوايز اسکار، جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش اول زن به جينفر لورنس برای بازی در فيلم «کتابی با بارقه اميد» رسيد.

انگ لی جایزه اسکار بهترین کارگردان را برای فيلم «زندگی پای» دریافت کرد. «زندگی پای» همچنین برنده جايزه اسکار بهترين جلوه های ويژه،‌ فيلمبرداری و موسيقی متن اوريجينال شد.

آنگ لی در سخنانی که خنده حاضران را در پی داشت گفت: «متشکرم خدای فیلم! این جایزه را با سه هزار نفری که در ساخت "زندگی پای" با من همکاری داشتند قسمت می‌کنم.»

ان هاتاوی برنده جايزه اسکار بهترين بازيگر نقش مکمل زن برای بازی در فيلم «بينوايان» شد.

در بخشی از مراسم جوايزه اسکار بازيگران فيلم «بينوايان» قطعه‌ای موزيکال از اين فيلم را اجرا کردند.

جايزه اسکار بهترين فيلم غيرانگليسی به فيلم «عشق» ساخته ميشائيل هانکه از اتريش رسيد.

کريستوفر والتز برنده جايز اسکار بهترين بازيگر مرد نقش مکمل برای بازی در فيلم «جانگوی رها از بند» شد.

کریستوف والتز پس از دریافت جایزه‌اش گفت: «وقتی که برای نخستین بار فیلمنامه را خواندم به این نتیجه رسیدم این فیلم یک چیز خاصی دارد. من کوئنتین (تارانتینو) را می‌شناسم و صفحات فیلمنامه را که سریع یا آهسته از پرینتر بیرون می‌آمدند می‌خواندم. هر صفحه را که می خواندم به این نتیجه می رسیدم که یک حال و هوای خاصی در فیلم هست.»

وی از رابرت دنیرو و آلن آرکین به عنوان الگوهای خود در بازیگری نام برد.

کوئنتین تارانتينو برای فیلم «جانگوی رها شده» برنده جايزه بهترين فيلمنامه اوريجينال شد. اسکار بهترین فیلم انیمشن نیز به شجاع «Brave » رسید.
XS
SM
MD
LG