لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۲

برتری پرسپوليس و سپاهان، صدرنشينی مجدد تراکتورسازی


در هفته بيست و دوم ليگ برتر فوتبال ايران با انجام هفت بازی همزمان آغاز شد و تراکتورسازی تبريز مجدداً با يک بازی بيشتر از استقلال به صدر جدول بازگشت.

صنعت نفت آبادان مغلوب تراکتورسازی تبريز شد تا مهدی سيدصالحی با گلی که زد، تراکتورسازی را مانند هفته قبل به صدر جدول ببرد و نماينده با سابقه فوتبال آبادان در انتهای جدول قرار بگيرد.

سايپا در خانه با سه گل به سپاهان باخت. خلعتبری، امين جهان عالميان و احسان حاج صفی با گل های خود تيم زلاتکو کرانچار را به رده سوم جدول بردند.

پرسپوليس در ورزشگاه آزادی و در حضور ۲۲ هزار تماشاگر داماش را ۱-۰ شکست داد تا با پيروزی به استقبال شهرآورد تهران برود. حسين ماهينی در دقيقه ۴۰ از روی نقطه پنالتی برای پرسپوليس گل زد.

پرسپوليس در نيمه دوم برخلاف نيمه اول بازی خوبی ارايه نکرد و داماش فرصت های متعددی بر روی دروازه پرسپوليس ايجاد کرد اما تغييری در نتيجه بازی ايجاد نشد.

پرسپوليس با اين پيروزی نهم شد و با رتبه تک رقمی در جدول به شهرآورد شماره ۷۶ رسيد تا جمعه آينده بايد به مصاف استقلال برود. استقلال اگر مقابل ملوان به يک تساوی هم دست يابد، با صدرنشينی مقابل پرسپوليس صف آرايی خواهد کرد.

در ترکيب پرسپوليس مقابل داماش نيلسون کوريا، سيدجلال حسينی، محسن بنگر، مهرداد پولادی، حسين ماهينی، رضا حقيقی، مارکو پروويچ (دقيقه ۶۹ اميرحسين فشنگچی)، عادل کلاه کج (دقيقه ۶۳ ميثم نقي زاده)، محمد نوری، غلامرضا رضايی و کريم انصاريفرد (دقيقه ۷۸ هادی نوروزی) به ميدان رفتند.

يحيي گل محمدی پس از پيروزی تيمش در نشست خبری گفت بازيکنان تيمش ناخواسته احتياط کردند و از طرفی داماش هم حفظ توپ خوبی داشت.

سرمربی پرسپوليس با اعلام اينکه کريمی و مهدوي کيا به شهرآورد تهران خواهند رسيد، گفت: درباره جام حذفی نيز مطمئن باشيد يکی از فيناليست ها هستيم. تيم ديگر هم سپاهان است.
حميد درخشان سرمربی داماش هم تيمش را مستحق شکست ندانست و گفت: «خيلی خوب بازی کرديم و اگر از موقعيت ها استفاده مي کرديم، برنده مي شديم.»

در ساير ديدارها راه آهن پس از سه شکست پياپی، با سه گل مقابل آلومينيوم هرمزگان پيروز شد تا از بحران خارج شود. هر سه گل اين تيم در ۱۲ دقيقه پايانی به ثمر رسيد. مجتبی شيری دو بار و ايگور کاسترو گلهای شاگردان علی دايی را وارد دروازه نماينده فوتبال هرمزگان کردند.

فجرسپاسی هم در خانه مقابل صبا قم با تساوی ۱-۱ متوقف شد. مهدی مومنی برای صبا و جابر انصاری برای فجر گل زدند.

ذوب آهن اصفهان که پس از حضور فرهاد کاظمی در اين تيم متحول شده، مقابل گهر دورود با گلزنی محسن مسلمان به پيروزی رسيد. مهدی رجب زاده در دقيقه ۸۰ يک پنالتی را برای ذوب آهن از دست داد. ذوب آهن در پنج هفته اخير فقط يک شکست را آن هم مقابل سپاهان در شهرآورد اصفهان پذيرفته.

پيکان چهارمين شکست متوالی را نيز متحمل شد و اين بار ۳-۱ به نفت تهران باخت. احمد آلنعمه، امين منوچهری و ماريو راموس برای نفت و پريرا برای پيکان گل زدند.

رقابت های هفته بيست و دوم ليگ برتر روز شنبه با انجام دو ديدار به پايان می رسد. استقلال برای پس گرفتن صدر جدول، در شمال ايران مقابل ملوان بندرانزلی قرار خواهد گرفت و مس کرمان نيز ميزبان فولاد خوزستان است.
XS
SM
MD
LG