لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۵

حذف پرسپوليس از جام حذفی


در آخرين بازی از مرحله يک چهارم نهايی جام حذفی فوتبال ايران، پرسپوليس در ورزشگاه غدير اهواز و در حضور حدود ۴۰ هزار تماشاگر از گردونه اين مسابقات خارج شد.

بازی مهيج و پر برخورد فولاد خوزستان و پرسپوليس با نتيجه يک بر يک به پايان رسيد تا تعيين تيم برنده به وقت های اضافه کشيده شود. در دو وقت ۱۵ دقيقه ای هم گلی رد و بدل نشد تا ضيافت پنالتی، رقيب تراکتورسازی در نيمه نهايی که ۱۵ بهمن برگزار خواهد شد را مشخص کند.

پرسپوليس فصل گذشته در فينال جام حذفی مقابل سپاهان در ضربات پنالتی شکست خورد. اين بار هم پرسپوليس در جام حذفی با ضربات پنالتی از دور مسابقات کنار رفت.

اين نخستين ديداری بود که علی پروين مديريت پرسپوليس را در اختيار داشت. شب قبل از بازی وزير ورزش در ديدار با رييس هيات مديره باشگاه پرسپوليس، تصميم اعضای هيات مبنی بر سرپرستی پروين در باشگاه پرسپوليس به جای محمد رويانيان که استعفا داده است را پذيرفت.

پروین در پايان بازی گفت: «علی دايی با قدرت کارش را در تيم ادامه ميدهد. فولاد تيم گردن کلفتی بود. بازيکنان در ليگ برتر کار خود را ادامه ميدهند و به اميد خدا سهميه ليگ قهرمانان آسيا را کسب ميکنيم.»

در اين بازی محمد عباس زاده در پنجمين دقيقه برای پرسپوليس با ضربه سر گل زد. در دقيقه ۵۶ بختيار رحمانی با شوت محکم از داخل محوطه جريمه گل تساوی را برای فولاد به ثمر رساند.

حسين ماهينی که در اين لحظه يار مستقيم رحمانی بود، حتی اگر سر جای خود مي ايستاد هم فضای ديد و مانور بازيکن حريف را محدود ميکرد اما به طرز عجيبی روی زمين دراز کشيد تا توپ رحمانی بدون مزاحمت به تور بچسبد.

از جمله لحظات حساس بازی، در وقت اضافه اول ضربه کاشته غلامرضا رضايی به تير دروازه پرسپوليس اصابت کرد. برای فولاد هم آرش افشين بارها روی دروازه حريف خطرساز شد. ضربه ايستگاهی محمدرضا خلعتبری با اختلاف اندکی از کنار دروازه فولاد توپ بيرون رفت. سپس شوت سيدصالحی را سوشا مکانی مهار کرد.

ضربات پنالتی فولاد توسط مهدی بدرلو، چاوز و پادوانی نواخته شد و هر سه تا هم به تور رسيد.

پنالتي های پرسپوليس اما هيچکدام گل نشد. ضربه ضعيف قاسم دهنوی و سپس حسين ماهينی را سوشا مکانی مهار کرد. پنالتی محمدرضا خلعتبری هم بيرون رفت.

در اين بازی پر برخورد تورج حق وردی داور مسابقه به ايوب کلانتری، غلامرضا رضايی، مهدی بدرلو و عبدالله کرمی از فولاد، همچنين عليرضا نورمحمدی، محمد نوری، قاسم دهنوی، محسن مسلمان و سيدجلال حسينی از پرسپوليس کارت زرد نشان داد.

در ترکيب فولاد خوزستان سوشا مکانی، عبدالله کرمی، ايوب والی، مهرداد جماعتی، اميد خالدی، مهدی بدرلو، بختيار رحمانی (سروش رفيعی)، ايوب کلانتری (پادوانی)، غلامرضا رضايی، اسماعيل شريفات (لئاندرو چاوز) بازی کردند. دو پنالتی زن خارجی فولاد در پنج دقيقه آخر وارد ميدان شدند.

برای پرسپوليس هم نيلسون، نورمحمدی، محسن بنگر، سيدجلال حسينی، حسين ماهينی، اميد عاليشاه، مهرداد پولادی (سيدمهدی سيدصالحی)، محمد نوری، محسن مسلمان، پيام صادقيان، محمد عباسزاده (محمدرضا خلعتبری) و قاسم دهنوی بازی کردند.

علی دايی پس از حذف تيمش در جمع خبرنگاران گفت: شايسته باخت نبوديم و ميتوانستيم برنده شويم. تمام سعي مان را ميکنيم تا در ادامه ليگ نتيجه بگيريم. نتايج اين هفته ليگ نشان ميدهد که هيچ تيمی نميتواند بگويد ما قهرمان يا نايب قهرمان هستيم چون فاصله تيمها بسيار نزديک است.

سرمربی پرسپوليس درباره اينکه پرسپوليس مشکل فنی داشت، گفت: فولاد تيم بسيار خوبی است. حسين فرکی هم مربی و استاد من بوده اما ببخشيد شما در مورد چه مشکل فني ای صحبت ميکنيد. همه آنهايی که پنالتی زدند در تمرينات جزو بهترين ها بودند و خودشان گفتند از نظر روحی آماده پنالتی زدن هستيم. اين چه ربطی به مسائل فنی دارد؟ پنالتی دست علی دايی نيست و من نميتوانم خودم لخت شوم و به زمين بروم و پنالتی بزنم.

حسين فرکی سرمربی فولاد هم گفت: «با وجود مصدوميت شديد سوشا مکانی و اصرار او بر تعويض، از او خواستم بماند چون ميدانستم سوشا ميتواند در ضربات پنالتی موثرتر باشد. بختيار رحمانی نيز شب گذشته دچار بيماری شد و تا صبح زير سرم بود که با تلاش پزشکان تيم در ترکيب قرار داده شد. ما در هر دو جام تلاش ميکنيم تا هواداران را راضی کنيم. شايستگی و عملکرد مثبت ما در پايان ليگ برتر و جام حذفی مشخص خواهد شد.»

بازيکنان فولاد خوزستان پس از پيروزی در ضربات پنالتی در ورزشگاه دور افتخار زدند. برخی تماشاگران چند بطری شيشه ای به داخل زمين پرت کردند. فارس نيوز نوشته شيشه ها به يکی از همراهان پرسپوليس خورد و باعث شکستگی سر او شد.

غلامرضا بهروان رييس کميته برگزاری مسابقات در اين باره گفت: متاسفانه بر سر کادر فنی پرسپوليس سنگ انداختند و اين موضوع را همه ديدند. با اين وضع در آسيا دچار مشکل خواهيم شد. تاسف ميخورم که اين مسائل اتفاق افتاد، اين موارد چهره ما را خدشه دار ميکند. نميتوانيم بهترين بازيکن زمين را معرفی کنيم چون امکان دارد بار ديگر سنگ بياندازند.
XS
SM
MD
LG