لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۹

دومين کارت قرمز گل محمدی؛ تهديد پرسپوليس به کناره گيری از ليگ برتر


در هفته بيست و هفتم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس در ورزشگاه خليج فارس بندرعباس به مصاف آلومينيوم هرمزگان رفت و در يک بازی جنجالی با تساوی بدون گل متوقف شد.

دو تيم در نيمه اول، رقابتی هجومی را به نمايش گذاشتند، حملات پرسپوليس بيشتر بود اما مهاجمان اين تيم موقعيتهای گلزنی را از دست دادند. هادی نوروزی موقعيت تک به تک را هدر داد و در تيم آلومينيوم نيز ايمون زايد مهاجم سابق پرسپوليس، قدر دو موقعيت گلزنی را ندانست تا بازی در نيمه اول گلی نداشته باشد.

در نيمه دوم هر دو تيم محتاط تر بازی کردند و نشانی از طراوت نيمه نخست ديده نمي شد، گرچه حاشيه و جنجال هايش به مراتب بيشتر بود. احمد صالحی داور مسابقه در دقيقه ۶۰ يحيی گل محمدی سرمربی پرسپوليس را اخراج کرد که دومين اخراج گل محمدی پس از پذيرفتن اين سمت در پرسپوليس بود. در ادامه، مجتبی حسينی کمک مربی پرسپوليس هم از روی نيمکت اخراج شد.

اين دوازدهمين تساوی هر دو تيم پرسپوليس و آلومينيوم در فصل جاری بود. سرخپوشان ۳۹ امتيازی شدند تا در رده ششم باقی بمانند. آلومينيوم هم با ۲۷ امتياز در رده چهاردهم باقی ماند. در ترکيب آلومينيوم فرناندو سانتوز (از نيمه دوم مجتبی روشنگر)، وحيد عسگری، ابراهيم ابرقويی، محسن حميدی، ابراهيم ابرقويی، محسن حميدی، محمود تيغ نورد، رسول پيرزاده (هادی دهقانی)، امجد شکوهمقام، ميلاد ميداودی، ميثم مجيدی، مجتبی زارعی (مهدی سيفی) و ايمون زايد بازی کردند.

برای پرسپوليس هم نيلسون، سيدجلال حسينی، عليرضا نورمحمدی، مهرداد پولادی، حسين ماهينی (محمد خانزاده)، رضا حقيقی، ولاتکو (کريم انصاريفرد)، مارکو پروويچ (محمد نوری)، ميثم نقي زاده، هادی نوروزی و غلامرضا رضايی به ميدان رفتند.

يحيی گل محمدی در نشست خبری پس از مسابقه با انتقاد از داور مسابقه و اشاره به اين که دليل اخراج خود را نمي داند، گفت: «خطای پنالتی برای پرسپوليس را داور نگرفت و خطای ما را اعلام کرد. نمي دانم بايد با حريفان مبارزه کنيم يا تيم داوری. از حسين عسگری مي خواهم به جای صدور بيانيه فکری به حال مشکلات داوری کند. در گذشته هم از داوری متضرر شده ايم. چندين پنالتی ما را نگرفتند.»

تهديد پرسپوليس به کناره گيری از ليگ برتر و جام حذفی

مديرعامل پرسپوليس در اظهارنظری بی سابقه خطاب به کميته داوران گفت: اين تساوی را به رييس تباني گر دپارتمان داوری تبريک مي گويم!

محمد رويانيان تاکيد کرد: مثل اينکه آقايان دنبال مسائل ديگری هستند. بازی مقابل آلومينيوم را ديديد که چه اتفاقی افتاد. چگونه کادر ما را اخراج کردند و چگونه خطا روی بازيکنان ما را برعکس اعلام کردند. آقای عسگری خوب بازی را در آورديد. شما ۳۰ ميليون هوادار پرسپوليس را به سخره گرفته و آنها را سر کار گذاشتيد.

دامنه انتقادات مديرعامل پرسپوليس حتی تا اتهام تبانی به حسين عسگری نيز ادامه يافت. رويانيان به فارس نيوز گفت: ارتباط عسگری با تيم آلومينيوم هرمزگان قابل انکار نيست و به همين دليل شما شايستگی رياست دپارتمان داوری را نداريد و بايد به مردم جواب بدهيد. به زودی منتظر افشاگري هايی باشيد که به زبان خواهم آورد. بنده اين اتفاقات سريالی و اين ظلم آشکار را به رييس دپارتمان داوری تبريک مي گويم.

رويانيان با اشاره به جدی بودن موضوع کناره گيری تيم فوتبال پرسپوليس از رقابتهای ليگ برتر و جام حذفی گفت: اين مسئله را با رييس هيئت مديره باشگاه در ميان گذاشته و خواستار برگزاری جلسه اضطراری شدم. نسبت به چنين تصميمی اصرار دارم و اميدوارم ساير اعضای هيئت مديره نيز موافقت کنند. نمي توانم پرسپوليس را در اين ليگ بي عدالت و اين ميادين ظالمانه به ميدان بفرستم. چرا مربيان ما با کوچکترين اعتراض، اخراج مي شوند اما در قبال شديدترين واکنشها و اعتراضات تيم های ديگر تصميمی گرفته نمي شود؟ اين چه بلايی است که بر سر پرسپوليس مي آورند؟

مديرعامل پرسپوليس گفت: در اين ليگ انگار پنالتی گرفتن برای پرسپوليس حرام شده و آفسايد اعلام کردن موقعيت های تک به تک و اخراج مربيان ما ثواب تلقی مي شود.
XS
SM
MD
LG