لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۱

صعود پرسپوليس به رده دوم ليگ برتر


در ادامه بازيهای هفته نهم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس با برتری مقابل گسترس فولاد تبريز ۱۷ امتيازی شد و با سه پله صعود، در رده دوم قرار گرفت. فولاد خوزستان در حالی با ۱۹ امتياز صدرنشين است که با انجام بازيهای روز جمعه، استقلال به رده ششم سقوط کرد.

بازی پرسپوليس و گسترش در ورزشگاه آزادی برگزار شد و در دقيقه ۴۵ مدافعان تيم تبريزی در محوطه جريمه روی اميد عاليشاه مرتکب خطای پنالتی شدند. اين ضربه را محمدرضا خلعتبری در جهت مخالف حرکت دروازه بان تبديل به گل کرد. او که در پی ماجرايی پرحاشيه از باشگاه عجمان امارات به پرسپوليس پيوسته، اولين گل خودش برای سرخپوشان تهرانی را به ثمر رساند.

در اين مسابقه، خصوصاً در نيمه نخست هر دو تيم بازی زيبايی به نمايش گذاشتند و موقعيت های گلزنی متعددی را خلق کردند. مهرداد بايرامی مهاجم جوان گسترش بارها مدافعان پرسپوليس و سنگربان اين تيم را آزار داد. ايمان موسوی نيز در چند صحنه خطرساز شد.

در ترکيب پرسپوليس نيلسون، سيدجلال حسينی، محسن بنگر، ميثم حسينی، قاسم دهنوی، حسين ماهينی، رضا حقيقی، اميد عاليشاه، پيام صادقيان (دقيقه ۹۱ مهرداد کفشگری)، محمدرضا خلعتبری (دقيقه ۹۴ يونس شاکری) و مهدی سيد صالحی بازی کردند.

رسول خطيبی پس از شکست تيمش گفت: از بازيکنانم راضی هستم، چون آنها اولين بار بود که در ورزشگاه آزادی بازی ميکردند. محسن ترکی در نيمه اول، سه کارت بي مورد به بازيکنان ما داد. از کميته داوران ميخواهم او را برای قضاوت بازی تيم های تبريزی انتخاب نکند. اگر چنين کاری بکنند مردم آذربايجان راضی خواهند شد.

علی دايی هم در نشست خبری با اشاره به زيبايی بازی گفت: بازی خيلی سختی را برديم. سرعت بازی خيلی بالا بود و هر دو تيم برای برد به ميدان آمده بودند. بازيکنانم با تجربه شده اند و از بازيهای گذشته درس گرفته اند. همين که تيم موقعيت سازی ميکند و خيلی راحت روی دروازه حريفان حمله ميکنيم، نشانه پيشرفت است. در بازيهای آينده بيشتر گل خواهيم زد.

نتايج ساير بازيها؛ برتری سپاهان و داماش

فولاد خوزستان صدرنشين ليگ برتر در کرمان مقابل مس به ميدان رفت و ۲ بر ۲ متوقف شد.

ابتدا لوسيانو پريرا برای فولاد گل زد اما در ادامه مسي ها دو بار توسط ادينيو به گل رسيدند. اين پايان کار نبود و فولاد در واپسين دقايق توسط سروش رفيعی به گل مساوی دست پيدا کرد.

حسين فرکی که تيمش در رده نخست ليگ قرار دارد، در پايان بازی گفت: در نيمه اول بايد کار را تمام ميکرديم. بازيکنان ما روی زمين کار ميکنند اما شرايط بد زمين اين اجازه را به آنها نداد. داور هم با رفتار و کارت هايی که ميداد روی اعصاب ما بود. داوران بايد در رفتار خود تجديدنظر کنند.

داماش گيلان و صبا قم در ورزشگاه عضدی رشت به مصاف هم رفتند و داماش با نتيجه ۲ بر يک پيروز شد. محمد مختاری و امين متوسل زاده برای داماش و محسن بيات برای صبا گل زدند.

محمد مايلي کهن پس از شکست تيمش گفت: حق ما در اين بازی باخت بود، زيرا اين بدترين نمايش ما بود و اشتباهات زيادی داشتيم. داماش از ما بهتر بود و حقشان بود که به پيروزی برسند.

بازی راه آهن و فجر سپاسی در ورزشگاه تختی تهران با تساوی بدون گل به پايان رسيد. اين در حالی است که فجر به خاطر جدايی غلامحسن پيروانی، بدون سرمربی به مصاف راه آهن آمده بود.

استقلال خوزستان و سپاهان در ورزشگاه تختی اهواز به مصاف يکديگر رفتند که بازی با نتيجه ۲ بر صفر به سود تيم اصفهانی به پايان رسيد. محمد غلامی و هادی عقيلی برای سپاهان گلزنی کردند. اميد ابراهيمی در دقيقه ۷۳ يک ضربه پنالتی را از دست داد. اين پنالتی را پرويز کريمی دروازه بان استقلال خوزستان مهار کرد.

سپاهان با اين پيروزی ۱۵ امتيازی شد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال تهران به رده پنحم صعود کند. زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان درباره وضعيت مجتبی جباری بازيکن اخراجی اين تيم که گفته است تمايلی ندارد به اصفهان برگردد، به خبرنگاران گفت: بارها گفته ام که مديريت سپاهان و خود جباری بايد در اين باره تصميم بگيرند. نظر هر دوی آنها برای من محترم است. اعتقاد دارم جباری بايد حرفه ای فکر کند.
XS
SM
MD
LG