لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۰

پنجمين شکست پرسپوليس؛ پولادی شيشه رختکن را شکست


هفته سيزدهم ليگ برتر فوتبال ايران با انجام پنج بازی به پايان رسيد. در حساس ترين ديدار، پرسپوليس در ورزشگاه باهنر کرمان و در حضور حدود ۹ هزار تماشاگر به مصاف مس رفت و ۲ بر يک شکست خورد.

شکستی که بار ديگر باعث شد هواداران پرسپوليس ضمن سر دادن نام علی کريمی که از سوی ژوزه کنار گذاشته شده، خواهان برکناری سرمربی پرتغالی تيم خود شوند. برخی هواداران پرسپوليس در پايان بازی صندلی‌های ورزشگاه را شکسته و سمت ژوزه پرتاب کردند. اين پنجمين شکست پرسپوليس در فصل جاری ليگ برتر بود.

در اين بازی مصطفی شجاعی دو بار با دو شوت غافلگيرانه و زيبا برای مس گلزنی کرد. تک گل پرسپوليس را هم مهدی مهدوی‌کيا از روی ضربه کاشته به ثمر رساند. به اين ترتيب پرسپوليس ۱۴ امتيازی باقی ماند و به رده چهاردهم سقوط کرد. اما مس کرمان به رده يازدهم رسيد.

ابراهيم قاسم‌پور سرمربی مس در نشست خبری پس از بازی گفت: «امروز از پرسپوليس فوتبالی نديدم. فکر می‌کنم اختلاف سرعت ما و پرسپوليس، برخلاف اظهارات ژوزه ربطی به اختلاف ارتفاع تهران و کرمان ندارد بلکه پرسپوليس کند بازی می‌کند.»

در ترکيب مس کرمان آرمان شهدادنژاد، شجاع خليل‌زاده، پويا سيف‌پناهی، استفان باتز، وحيد اسماعيل‌بيگی (مسعود نظر‌زاده)، فرزاد حسين‌خانی، مهرداد کريميان، شهرام گودرزی (جلال کرمی)، کيوان امرايی، رضا عنايتی و مصطفی شجاعی (حميد کاظمی) بازی کردند.

برای پرسپوليس هم نيلسون، سيدجلال حسينی، محسن بنگر، عليرضا نورمحمدی (دقيقه ۷۲ جواد کاظميان)، مهرداد پولادی (دقيقه ۳۵ محمد قاضی)، حسين ماهينی، ميثم نقی‌زاده، مهدی مهدوی‌کيا، محمد نوری (دقيقه ۷۲ غلامرضا رضايی)، هادی نوروزی و کريم انصاری فرد به ميدان رفتند.

ماجراهای پولادی و تماشاگران مس

به دليل شعارهايی که عليه مهرداد پولادی بازيکن سابق مس کرمان سر داده می شد، ژوزه او را در همان نيمه نخست تعويض کرد. مدافع چپ تيم ملی ايران، فصل قبل در دوران سرمربيگری ميروسلاو بلاژويچ از مس جدا شد و نيم فصل دوم ليگ برتر را به طور کامل از دست داد.

پولادی در پايان بازی درباره حوادث بازی مقابل مس گفت: «پولادی به خاطر آنکه تماشاگران با او خوش رفتاری نکردند عصبانی بود. من برای حفظ جانش تعويضش کردم.»

مهرداد پولادی پس از تعويض زودهنگامش به سمت نيمکت ذخيره‌ها نرفت، بلکه مستقيم راهی رختکن شد و طبق گزارش ايسنا، با مشت به شيشه رختکن زد و آن را شکست. اين اتفاق باعث شد دست پولادی دچار جراحت شود. پس از اين اتفاق ماموران نيروی انتظامی می-خواستند او را بازداشت کنند اما با وساطت سرپرست پرسپوليس، به تنظيم صورتجلسه اکتفا کردند.

پولادی در اين باره به خبرنگاران گفت: «درباره توهين‌ها به خودم نمی‌خواهم حرفی بزنم اما خانواده من چه گناهی کرده‌اند که بايد اين حرف‌ها زده شود؟ به رختکن رفتم تا شنونده آن توهين ها نباشم. وقتی هم به رختکن رفتم چون استوک پايم بود، روی سراميک رختکن سر خورده و دستم به شيشه اصابت کرد و به بيمارستان منتقل شدم. قرار است در بازگشت به تهران تحت عمل جراحی قرار بگيرم چون تاندون دستم آسيب ديده است.»

نتايج ساير بازی ها، رافخايی ۹ گله شد

فولاد خوزستان ۲ بر يک برابر فجر‌سپاسی به پيروزی رسيد. عبدالله کرمی و آرش افشين برای فولاد و مجتبی ترشيز برای فجر گلزنی کردند.

حسين فرکی سرمربی فولاد درباره انتشار خبر معاوضه آرش افشين با ميلاد ميداودی مهاجم استقلال در نيم‌فصل، به خبرنگاران گفت: «‌آرش افشين را به هيچ وجه به استقلال نمی‌دهيم و ميلاد ميداودی را هم نمی‌خواهيم!»

در ديگر مسابقه ای که به انجام رسيد، آلومينيوم هرمزگان در برابر صبای قم متحمل شکست خانگی يک بر صفر شد. صبا با تک گل فريد کريمی در دقيقه ۸۰ در اين ديدار خارج از خانه به پيروزی رسيد تا اولين برد خود با مربيگری مرفاوی را جشن بگيرد.

اکبر ميثاقيان درباره علل شکست تيمش گفت: «موقعيت‌های زيادی برای گلزنی داشتيم. به بازيکنانم تاکيد کرده بودم فريد کريمی که بازيکنی سرعتی است را بگيرند، ‌يک دفاع مستقيم هم برای او در نظر گرفتم اما اين بازيکن توانست به ما گل بزند.»

سايپا با نتيجه ۱-۰ صنعت نفت آبادان را مغلوب کرد. گل اين تيم را اسحاق سبحانی به ثمر رساند. راه آهن نيز در ديداری خانگی مانند بازی قبلی اش مقابل پرسپوليس شکست را پذيرفت و با يک گل مغلوب ملوان شد. جلال رافخايی زننده تک گل اين بازی بود. او که در آخرين اردوی تيم ملی هم حضور داشت، با ۹ گل زده در صدر جدول گلزنان ليگ برتر قرار دارد.

علی دايی سرمربی راه آهن در پايان بازی گفت: «اين بازی حداقل هشت دقيقه وقت اضافه داشت که داور نگرفت. چند بار دروازه‌بان آنها افتاد و اين همه تعويض صورت گرفت. به شما قول می‌دهم اين بازی بالای شش هفت دقيقه وقت اضافه داشت.»
XS
SM
MD
LG