لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۴

ليگ فوتبال قهرمانان آسيا؛ پيروزی قاطع پرسپوليس در قطر


در دقيقه ۷۲ جواد کاظميان سومين گل تيمش را به ثمر رساند
در دقيقه ۷۲ جواد کاظميان سومين گل تيمش را به ثمر رساند
از هفته سوم ليگ فوتبال قهرمانان آسيا و در گروه D اين رقابت ها، روز چهارشنبه تيم پرسپوليس در زمين الغرافه قطر به برتری پرگل رسيد.

پرسپوليس که در بازی قبلی خود با نتيجه ۶-۱ مقابل الشباب امارات پيروز شده بود، اين بار در دوحه به مصاف الغرافه رفت و ميزبان خود را با حساب ۳-۰ از پيش رو برداشت.

سرخپوشان ايران با اين پيروزی ۷ امتيازی شدند تا در پايان دور رفت با اختلاف چهار امتياز نسبت به الهلال عربستان در صدر جدول بايستند. در بازی همزمان، الشباب و الهلال در دبی به تساوی ۱-۱ رضايت دادند.

شاگردان مصطفی دنيزلی با آغازی طوفانی، نماينده فوتبال قطر را غافلگير کردند و در شش دقيقه با ۲ گل پيش افتادند.

غلامرضا رضايی در سومين دقيقه و روی پاس دقيق علی کريمی موفق شد تيمش را با يک گل پيش بياندازد.

ايمون زايد هم که مقابل الشباب هت تريک کرده بود، اين بار نيز موفق به گلزنی شد و در ششمين دقيقه دروازه تيمی را باز کرد که فرهاد مجيدی مهاجم ايرانی را در پيشانی حمله به کار گرفته بود.

پائولو سيلاس سرمربی الغرافه پس از اين گل، آرايش تيمش را کاملاً هجومی کرد. اين مربی برزيلی سابقه شش سال بازی در تيم ملی کشورش و باشگاه سامپدوريا را دارد.

حملات تيم قطری اما با درخشش سنگربان بوسنيايی پرسپوليس و عملکرد کم اشتباه سازمان دفاعی پرسپوليس، يکی پس از ديگری دفع شد.

در نيمه دوم و در دقيقه ۷۲ جواد کاظميان که فقط شش دقيقه قبل به زمين آمده بود، قدر پاس سريع و هوشيارانه مازيار زارع را دانست و سومين گل تيمش را به ثمر رساند.

فرهاد مجيدی بازيکن پيشين استقلال و تيم ملی فوتبال ايران نتوانست خطری روی دروازه آودوکيچ ايجاد کند و در دقيقه ۷۸ تعويض شد. پس از اينکه مجيدی تعويض شد ايرانی‌های حاضر در جايگاه ويژه از جمله کريم باقری او را تشويق کردند.

داور عمانی اين مسابقه به علی کريمی از پرسپوليس کارت زرد نشان داد.

در ترکيب پرسپوليس آسمير آودوکيچ، محمد نصرتی، شيث رضايی، مهرداد پولادی، حميدرضا علی‌عسگر، سامان آقازمانی (۳۷- مازيار زارع)، محمد نوری، علی کريمی، غلامرضا رضايی (۸۴- حسين بادامکی)،‌ ايمون زايد و اميرحسين فشنگچی (۶۶- جواد کاظميان) به ميدان رفتند.
پس از اين ديدار ايمون زايد بازيکن ليبيايی پرسپوليس و زننده گل دوم به عنوان بهترين بازيکن زمين شناخته شد.

حاشيه های مسابقه و اظهارات پس از بازی

* شبکه سه تلويزيون ايران به دليل تاخير در پخش مسابقه نتوانست دو گل نيمه اول پرسپوليس را پخش کند. در جريان بازی نيز گزارشگر مسابقه با عذرخواهی مکرر از کيفيت پخش بازی، بارها وعده داد که به زودی تصاوير اصلی دريافت خواهد شد.

*مصطفی دنيزلی سرمربی پرسپوليس گفت: ‌انتظار داشتيم که بازی را ببريم ولی اينکه جريان بازی از همان ابتدا با دو گل عوض شود را پيش‌بينی نکرده بودم. گل‌های زودهنگام، هم تمرکز ما را به هم ريخت و هم تمرکز حريف را.

دنيزلی با اشاره به اين که پرسپوليس در اين بازی به هافبک ها و مهاجمان حريف فضايی نداد، گفت: ما برای زدن دو گل در پنج دقيقه برنامه‌ريزی نکرده بوديم، چرا که اين طور نقشه‌ها هميشه در بازی جواب نمی‌دهد اما گل زود هنگام، هم برای تيمی که گل زده و هم برای تيمی که گل خورده، خطرناک است.

* پائولو سيلاس پس از شکست خانگی تيمش گفت: متاسفم که با اين نتيجه بازی را باختيم. دو گل اول بازيکنان ما را شوکه کرد و پرسپوليس نيز بعد از اين دو گل بازی را به خوبی کنترل کرد. آن‌ها بازيکنان خوبی داشتند، به ويژه اينکه «دو به دو»پاسکاری‌های خوبی انجام می‌دادند. هماهنگی بازيکنان پرسپوليس فوق‌العاده بود و در حمله و دفاع خوب کار کردند. من هم اگر جای دنيزلی بودم، اين تيم را همين گونه به ميدان می‌فرستادم.

سرمربی الغرافه با اشاره به اينکه تيمش هنوز مشکلات زيادی دارد گفت: برای خود من اين مشکلات خيلی عجيب بود.

در ادامه اين نشست خبری، سيلاس درباره عملکرد فرهاد مجيدی گفت: فرهاد امروز خوب بازی کرد و تمام تلاش خود را انجام داد. او وظيفه خود را به درستی انجام داد. وقتی ديدم که او در دقايق پايانی نمی‌تواند کاری انجام دهد، تعويضش کردم.
XS
SM
MD
LG