لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۵

شکست راه آهن از پرسپوليس، ادامه جنگ لفظی دايی و رويانيان


در آخرين بازی هفته دوازدهم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس در ورزشگاه آزادی با دو گل از سد راه آهن عبور کرد و تا رده يازدهم جدول بالا آمد.

اين بازی تحت الشعاع جدال شديد لفظی مديرعامل پرسپوليس با سرمربی راه آهن بود. ماجرايی که پيش از بازی شکل گرفت و دامنه اش در جريان بازی به روی سکوهای تماشاگران کشيده شد.

غير از بيانيه های صادر شده از سوی دو باشگاه عليه يکديگر، تقابل اين دو نفر پس از مسابقه هم ادامه پيدا کرد و علی دايی در نشست خبری پس از مسابقه با کنايه به محاسن رويانيان گفت: «من از يک من ريش تو نمی‌ترسم.»

شرح کامل جدال لفظی دايی و رويانيان در ادامه اين گزارش آمده است. اما در اين بازی که با حضور پنج هزار تماشاگر برگزار شد، هادی نوروزی در همان نخستين دقيقه بازی با ضربه سر، دروازه فرشيد کريمی سنگربان راه آهن رو گشود.

در ادامه نيز سيدجلال حسينی در دقيقه ۱۶ با ضربه سر توانست برای پرسپوليس گلزنی کند. جالب آن که هر دو گل، روی سانترهای مهدی مهدوی‌کيا کاپيتان سرخپوشان به ثمر رسيد.

پرسپوليس در اين مسابقه فرصت های ديگری هم برای گلزنی داشت که توسط هادی نوروزی، انصاری فرد و محمد قاضی از دست رفت. نوروزی در اين مسابقه غير از گلی که زد، عملکردی پر اشتباه در خط حمله تيمش داشت.

در طرف مقابل هم راه آهنی ها موقعيت های خود را توسط شيری و عباسفرد از دست دادند.

نيلسون دروازه بان پرسپوليس، مهرداد پولادی و خصوصاً سيدجلال حسينی روز خوبی را در اين مسابقه سپری کردند.

در ترکيب پرسپوليس نيلسون مانند هفته های قبل درون دروازه بود. رضا نورمحمدی، محسن بنگر، سيدجلال حسينی، مهرداد پولادی، حسين ماهينی، مهدی مهدوی‌کيا (۸۸- سامان آقا‌زمانی)، ميثم نقی‌زاده، محمد نوری، هادی نوروزی (۸۲- محمد قاضی) و کريم انصاری‌فرد (۷۸- غلامرضا رضايی) ديگر بازيکنان پرسپوليس در اين مسابقه بودند.

جنگ لفظی دايی و رويانيان

در اين مسابقه برخلاف روياروييهای قبلی تيمهای دايی با باشگاه پرسپوليس، او توسط هواداران اين تيم تشويق نشد. آن‌ها با ديدن دايی شعار دادند«علی فقط کريمی». سپس فرشيد کريمی برادرش که دروازه‌بان راه‌اهن است را تشويق کردند. برخی هواداران پرسپوليس در جريان بازی هم با شعار تند «پرسپوليس بايد گل بزنه دايی رو آتيش بزنه» در اين مناقشه، جانب مديرعامل تيمشان را گرفتند.

پس از اعلام شکايت دايی از پرسپوليس به کميته انضباطی برای دريافت مطالبات معوقهاش، محمد رويانيان با اعلام اينکه دايی حرمت‌ها را نگه نمی دارد، با خطاب قرار دادن او گفت: «حق داری از تيمی که زندگی و دارايی خود را مديون آن هستی شکايت کنی، اما نبايد فراموش کنی وقتی پرسپوليس را شکست دادی، مقابل هواداران غم‌زده، بالا و پايين می‌پريدی. آقای عزيز! قلب تو برای خودت می‌تپد نه پرسپوليس. بارها اين موضوع را ثابت کرده‌ای.»

همچنين قبل از مسابقه، از سوی باشگاه پرسپوليس نامه‌ای عليه دايی به فدراسيون فوتبال ارسال شده بود. درخواست پرسپوليس اين بود که داور و ناظر بازی مراقب رفتارهای علی دايی کنار زمين باشند. پرسپوليسی‌ها معتقد بودند دايی با اعتراض در کنار زمين، جنگ روانی ايجاد کرده و تمرکز داوران را بر هم می‌زند.

روابط عمومی باشگاه راه آهن در واکنش به اقدامات باشگاه پرسپوليس و مصاحبه های رويانيان وارد عمل شد. راه آهنی ها طرز بيان باشگاه رقيب را غيرمحترمانه دانسته و در سايت خود نوشتند: «اظهارات مديرعامل پرسپوليس با رفتار جوانمردانه منافات دارد و تاکيد علی دايی بر پيگيری مطالباتش از باشگاه پرسپوليس کاملاً قانونی است.»

باشگاه راه‌آهن در بيانيه‌ای که منتشر کرد، نوشت: «از يک طرف به فدراسيون نامه می‌زنند و با ادبياتی غيرمحترمانه، رفتار سرمربی راه‌آهن در کنار زمين را زير سوال می‌برند. از طرفی چند ساعت مانده به بازی با ادبياتی نامتعارف به سرمربی ما حمله می‌کنند و با لحنی تند، تلاش می‌کنند ايشان را در برابر هواداران پرسپوليس قرار ‌دهند.»

ماجرا به همين جا ختم نشد و سرمربی راه‌آهن در نشست خبری پس از مسابقه، رويانيان را آماج انتقادات خود قرار داد. دايی که هنگام جايگزينی رويانيان به جای حبيب کاشانی، اين انتصاب را تاييد کرده و فقدان سوابق فوتبالی اش را بی اهميت عنوان کرده بود، اين بار نگرشی کاملاً متفاوت داشت.

دايی از خبرنگاران پرسيد: «رويانيان را تا حالا جايی به غير از راهنمايی و رانندگی ديده‌ايد؟ اين آقايان يکباره پيدا شده‌ و دايه مهربانتر از مادر شده‌اند. هرچه دارم از خداست. من توانايی داشتم در سال ۹۳ بهترين گلزن مقدماتی جام جهانی شدم.»

علی دايی در ادامه خطاب به رويانيان گفت: «ياخدا و يازهرا گفتنم را رقص و پايکوبی می‌دانی اما بدان مسلمانی به ريش نيست و اعتقاد به ريشه است. تو توسط بنده خدا، يک روز است به اين فوتبال آمده‌ای و يک روز هم که آن بنده‌خدا برود می‌روی. من از «يکمن ريش» تو نمی‌ترسم. من از آن بالايی می‌‌ترسم. در مسلمانی نبايد به مردم دروغ بگويند. به امثال دايی بدهکاری اما قهرمان وزنه‌برداری و پرتاب ديسک را به پرسپوليس می‌آوری.»

سرمربی پيشين پرسپوليس و تيم ملی فوتبال، در ادامه با اشاره به علی کريمی، او و خود را ماندگار دانست و گفت: نمی‌توانيد علی کريمی و علی دايی را خراب کنيد. گنده‌تر از تو هم نمی‌تواند دايی را خراب کند. هيچ احدی نمی‌تواند مرا خراب کند؛ تا زمانی که آن بالايی نخواهد.
XS
SM
MD
LG