لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۵

پرسپوليس در دقيقه ۹۰ از شکست گريخت


در روزی که خبر برگزاری بازی دوستانه تيمهای ملی فوتبال ايران و آمريکا منتشر شده، هفته دوازدهم ليگ برتر فوتبال ايران نيز به انجام رسيد و پرسپوليس در آخرين دقيقه از شکست گريخت.

علی کفاشيان رييس فدراسيون فوتبال ايران از احتمال برگزاری دو بازی بين ايران و آمريکا خبر داده اما زمان دقيق انجام اين دو مسابقه هنوز مشخص نشده. تمايل هر دو طرف بر اين است که هنگام برپايی اردوهای قبل از جام جهانی، مقابل هم قرار بگيرند.

در چارچوب ليگ برتر و از هفته دوازدهم ، پرسپوليس در قم به مصاف صبا رفت و به تساوی ۱-۱ رضايت داد. مرتضی کاشی در دقيقه ۴۰ با سر دروازه نيلسون را باز کرد. اين توپ از روی ضربه ايستگاهی ارسال شده بود.

بعد از برخورد شليک خلعتبری به تير دروازه و از دست رفتن چند موقعيت از سوی هر دو تيم، مهدی سيدصالحی در دقيقه ۹۰ با شوت از داخل محوطه جريمه گل پرسپوليس را به ثمر رساند. او در حالی گل زد که لحظاتی قبل برای گرفتن پنالتی خودش را زمين انداخته بود اما وقتی ديد توپ برگشتی مقابل او آمده، بلند شد و با پای چپ، پرسپوليس را از شکست رهانيد. پرسپوليس با اين تساوی ۲۱ امتيازی شد و در رده پنجم باقی ماند. صبا هم در رده دهم است.

درگيری لفظی محمد مايلي کهن و علی دايی در دقيقه ۱۷ باعث شد بازی حدود سه متوقف شود. آنها کنار زمين بحث کردند و فضايی شلوغ پيرامونشان ايجاد شد. مايلي کهن معتقد بود دايی درصدد تاثيرگذاری بر روی روند قضاوت بازی است. پس از صحبت های داور و ناظر بازی با هر دو طرف بود که ازدحام کنار خط فرو نشست و جريان بازی از سر گرفته شد.

درگيری اين دو نفر به سالها قبل برمي گردد و جرقه های آغازين آن در دوران سرمربيگری مايلي کهن در تيم ملی زده شد که دايی را مقابل سوريه روی نيمکت نشاند و سپس در دقيقه ۴۳ با بيرون کشيدن محسن گروسی، دايی را به ميدان فرستاد.

تنش بين دايی و مايلي کهن، چند مرتبه نيز به دادگاه و صدور رای در مراجع قضايی کشيده شده. مايلي کهن در ابتدای فصل از گزينه های سرمربيگری پرسپوليس بود، نيمکت سرخپوشان اما برای دومين بار نصيب دايی شد.

دايی بعد از مسابقه در باره درگيري اش با مايلي کهن گفت: دو بار من ايشان را در دادگاه محکوم کردم. دفعه دوم در رسانه ها عنوان نکردم؛ چرا که او يک فرد فوتبالی است اما نميدانم کی ميخواهد دست از اين کارها بردارد. الان شايد حرف من و سردار را کسی بخواند اما هيچکس به حرف های او توجه نميکند. متاسفانه هميشه درباره مسائلی که ربطی به او نداشته اظهارنظر ميکند.

مايلي کهن هم سيستم بازی پرسپوليس را «علي اصغری» دانست و درباره علی دايی گفت: او در همه بازي ها کاری ميکند که همه چيز تحت تاثير خودش باشد. تعدادی کارچاق کن دارند که اگر لازم باشد اين مسايل را ميگويم. حتی برخی از ماوراء الطبيعه استفاده ميکنند و هکتارها زمين گرفته اند و باز هم مي گويند طلبکاريم. ببينيد کارچاق کن ها چقدر درآمد دارند و چقدر ماليات ميدهند؟

مايلي کهن با اشاره به پيشنهاد دايی برای عفو عمومی در حوزه داوری گفت: «۵ ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان قرارداد آقايان است اما ميخواهند همه را له کنند و تازه ميگويند عفو عمومی بدهيد. من پرسپوليسي ام که از پرسپوليس شکايت کرده ام؟ برخی بچه ها به نان شب خود محتاج بودند اما از پرسپوليس شکايت نکردند.»

مهرداد طهماسبی، اکبر صادقی (نيما زند)، سيدمهدی حسينی، محمود شفيعی، مرتضی کاشی، روزبه چشمی، محسن بيات، فريد بهزاد کريمی (مجيد هوتن)، مهدی مومنی، غلامرضا عنايتی و کيوان امرايی (ابوالفضل ابراهيمی) برای صبا به ميدان رفتند.

در ترکيب پرسپوليس هم نيلسون، محسن بنگر، ميثم حسينی، سيدجلال حسينی، محمدرضا خانزاده، اميد عاليشاه (هادی نوروزی)، مهرداد کفشگری، پيام صادقيان (غلامرضا رضايی)، قاسم دهنوی (محمد نوری)، مهدی سيدصالحی و محمدرضا خلعتبری بازی کردند.

صدر جدول با ۲۵ امتياز در اختيار فولاد خوزستان است که اين هفته در اهواز به نفت باخت.

سپاهان هم در خانه با مس کرمان مساوی کرد و با ۲۲ امتياز در رده دوم است. تراکتورسازی موفق شد راه آهن را در تهران متوقف کند و فقط به خاطر تفاضل گل کمتر از سپاهان در رده سوم قرار گرفته. نفت و پرسپوليس هم در رده های بعدی هستند.

استقلال تهران به دليل حضور در ليگ قهرمانان آسيا، سه بازی عقب افتاده دارد و فعلاً با ۱۵ امتياز در رده هشتم است. در جدول گلزنان سجاد شهباززاده از سايپا، رضا عنايتی از صبا و لوسيانو پريرا از فولاد با ۶ گل در صدر هستند. محمد غلامی از سپاهان و رضا نوروزی از نفت هم پنج گل زده اند.
XS
SM
MD
LG