لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۳

سه گل برای پرسپوليس در آخرين بازی سال


تيم فوتبال پرسپوليس در آخرين ديدار از هفته بيست و هفتم ليگ برتر که واپسين بازی ليگ در سال ۱۳۹۲ هم بود، با نتيجه ۳-۱ بر صبا قم غلبه کرد تا به رده سوم صعود کند.

با انجام اين مسابقه که ۲۷ هزار تماشاگر داشت، ليگ برتر تا هفتم فروردين تعطيل شد. فقط سه هفته از مسابقات باقی مانده و فولاد خوزستان با ۵۱ امتياز صدرنشين است. استقلال ۵۰ امتياز دارد و پرسپوليس با ۴۸ امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به نفت در رده سوم است. سپاهان نيز ۴۷ امتياز اندوخته.

به اين ترتيب، پنج تيم شانس احراز عنوان قهرمانی را دارند. در قعر جدول نيز مس کرمان قرار دارد. غير از مس، تيم های ذوب آهن، فجر، داماش، راه آهن و صبا برای فرار از سقوط ميجنگند.

در ورزشگاه آزادی، صبا مقابل پرسپوليس با عطش هجوم آغاز کرد و در همان دقايق نخست، مي توانست توسط فريد بهزادی کريمی به گل برسد اما او که با نيلسون تک به تک شده بود، توپ را به سنگربان پرسپوليس تقديم کرد. کريمی در پايان بازی به اشاره به اين موقعيت گفت: اگر به گل تبديل ميکردم ورق بازی برميگشت.

در ادامه، پرسپوليس کامياب بود. ضربه پيام صادقيان از داخل محوطه جريمه به محمد عباس زاده رسيد تا او گل اول تيمش را بزند. پس از اين گل، صبا دو موقعيت عالی ديگر را توسط رضا عنايتی از دست داد.

در دقيقه ۳۴ عليرضا نورمحمدی با ضربه سر گل دوم پرسپوليس را زد. او بازوبند کاپيتانی را هم در غياب سيدجلال حسينی به بازو داشت. شش دقيقه بعد، فغانی داور بازی نقطه پنالتی را نشان داد. خطای مهرداد پولادی روی هادی شکوری، فرصتی طلايی را به صبا داد اما رضا عنايتی باز هم مغلوب نيلسون شد تا سومين پنالتی فصل خود را نيز هدر بدهد. پس از بازی، برخی کارشناسان داوری معتقد بودند که پولادی مرتکب خطا نشده بوده.

در نيمه دوم عنايتی پر انگيزه باز هم از گلزنی باز ماند. اما در دقيقه ۸۸ پيام صادقيان پا به توپ وارد محوطه جريمه شد گل سوم پرسپوليس را به ثمر رساند. سرانجام در دقيقه ۹۳ عنايتی ۳۷ ساله تک گل صبا را وارد دروازه پرسپوليس کرد تا خودش هم با ۱۲ گل زده به تنهايی در صدر جدول گلزنان بايستد.

برای پرسپوليس نيلسون، رضا نورمحمدی، محسن بنگر، حسين ماهينی، مهرداد پولادی، قاسم دهنوی، رضا حقيقی، محمدرضا خلعتبری (ميلاد کمندانی)، پيام صادقيان، محمد عباس زاده (دقيقه ۸۴ محمد نوری) و حميدرضا علي عسگر (دقيقه ۸۶ فرزاد حاتمی) به ميدان رفتند. پيام صادقيان به عنوان بازيکن برتر ميدان و فريد کريمی صبا از صبا به عنوان بازيکن اخلاق انتخاب شدند.

عبدالصمد مرفاوی پس از شکست تيمش در نشست خبری گفت: فرق ما با پرسپوليس دروازه بان ها بود. دروازه بان آنها چند توپ خوب مهار کرد اما متاسفانه دروازه بان ما توپ های ساده و معمولی را نگرفت. ما موقعيت گل داشتيم، حتی پنالتی را هم گل نکرديم. وقتی تيمی موقعيت های خوبی پيدا ميکند و گل نميزند طبيعی است روی اشتباه فردی بازيکنان گل بخورد و ببازد.

علی دايی هم گفت: تيم ما در نيمه دوم يکی از قشنگترين بازي هايش را انجام داد اما در نيمه اول مشکل داشتيم. پنالتی صبا هم شبهه برانگيز بود و شانس آورديم گل نشد. اگر گل ميشد روند بازی تغيير ميکرد. ضمناً ناراحتم از گل صبا، نبايد آن گل را ميخورديم.

دايی درباره اين ديدگاه مرفاوی که تيمش برتر بوده، گفت: به نظر مرفاوی احترام ميگذارم اما اگر يکبار ديگر مرور کنيد ميبينيد که ميتوانستيم حتی بيشتر گل بزنيم .

سرمربی پرسپوليس با ابراز تشکر از تيم ملوان گفت: «با وجود اينکه شايد به آسيا نرسند اما برای اثبات خودشان کار بزرگی انجام دادند، جوانمردانه بازی کردند و باعث شدند که سرنوشت قهرمانی به روزهای آخر کشيده شود. اگر تيمی سهل انگارانه بازی کند، به تيمهای بالا و پايين جدول خيانت ميکند. چون پنج تيم برای قهرمانی ميجنگند و پنج تيم هم برای سقوط نکردن.»

با تعطيلی ليگ، تيم ملی در آخرين بازی خود از مرحله مقدماتی جام ملت های آسيا مقابل کويت قرار خواهد گرفت. نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا نيز ديدارهای خود را آغاز خواهند کرد.

نکته جالب اين است که بازيهای هفته بيست و هشتم تا هفته پايانی، همزمان برگزار خواهد شد تا هيچ تيمی در کورس قهرمانی يا بقا، از نتايج رقبای خود مطلع نباشد. در هفته بيست و هشتم، فولاد برای تداوم صدرنشينی ميزبان تراکتورسازی است. سپاهان نيز مقابل سايپا نياز مبرمی به هر سه امتياز دارد تا در کورس قهرمانی بماند.

پرسپوليس در رشت مهمان داماش است. بازی استقلال و نفت در تهران هم بين دو مدعی قهرمانی انجام ميگيرد که طبعاً تيم بازنده از جمع مدعيان خارج خواهد شد. تساوی احتمالی در هر کدام از اين چهار بازی حساس، به سود رقبا خواهد بود.
XS
SM
MD
LG