لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۵

برتری پرسپوليس و سپاهان مقابل نمايندگان امارات و عربستان


در آخرين هفته از مرحله گروهی رقابت های ليگ قهرمانان آسيا؛ تيم های فوتبال پرسپوليس و سپاهان ايران مقابل رقبای خود به برتری رسيدند و راهی دور بعد شدند.

پرسپوليس با نتيجه ۳-۱ از سد الشباب امارات گذشت تا به عنوان تيم دوم گروهش به مرحله حذفی صعود کند. در ديگر بازی اين گروه، الهلال عربستان با برتری ۲-۱ مقابل الغرافه قطر در صدر جدول ايستاد.

پرسپوليس در مرحله حذفی که فقط يک مسابقه است، بايد در شهر جدّه مقابل الاتحاد به ميدان برود. اين تيم قدرتمند عربستانی در پنج بازی خود بدون شکست ماند و قبل از بازی آخر، صدرنشينی اش را مسجل کرد.

عدم برگزاری همزمان بازی های روز آخر از جمله ابهامات بازی های هفته ششم بود. اگر کنفدراسيون فوتبال آسيا مطابق عرف بين المللی رفتار می کرد و بازی ها را همزمان به انجام می رساند، امکان تساوی در بازی الهلال - الغرافه و صدرنشينی پرسپوليس نيز محتمل بود.

اما اين دو تيم با آگاهی از نتيجه بازی پرسپوليس به زمين رفتند و الغرافه با انگيزه ای به مراتب کمتر، روياروی الهلال ايستاد.

سرمربی پرسپوليس با اعتراض به اين مسئله گفت: همان‌طور که شما از اين مسئله تعجب کرديد من هم تعجب کردم، و بيشتر تعجب کردم وقتی بهترين بازيکن زمين از تيم الشباب انتخاب شد!

در ادامه رقابت ها، سپاهان نيز ۲-۱ بر لخويا از قطر غلبه کرد تا به عنوان تيم نخست گروه سوم راهی مرحله حذفی شود. رقيب اين تيم هنوز به صورت قطعی مشخص نشده اما به احتمال فراوان، اين استقلال تهران است که بايد در اصفهان و در بازی حذفی، روبروی شاگردان زلاتکو کرانچار قرار بگيرد.

سپاهان در ورزشگاه فولاد‌شهر و در حضور حدود ۸ هزار تماشگر با گلزنی
جواهير سوکای در نيمه اول و محسن بنگر در نيمه دوم، تک گل الاهلی توسط عمادعلی الحسنی را بی اثر کرد.

سپاهانی ها غير از اين دو گل، بيش از ۱۰ موقعيت گلزنی ديگر هم داشتند که اغلب نصيب سيدمهدی سيدصالحی شد و يکی پس از ديگری از دست رفت.

کرانچار در پايان بازی با ابراز نارضايتی از موقعيت هايی که مهاجمانش هدر دادند، گفت: متأسفانه مهاجمان سپاهان در بازی مقابل مس سرچشمه نيز عملکرد قابل قبولی نداشتند. در مجموع عملکرد بازيکنان قابل قبول بود، اما متأسفانه نمی‌توانم عملکرد مهاجمان را صددرصد تأييد کنم. بايد بيشتر کار کنيم تا مشکلات برطرف شود.

در ديگر بازی اين گروه، النصر امارات با نتيجه ۲ بر يک از سد لخويا قطر گذشت.

پرسپوليس ۳ الشباب امارات ۱

رقابت پرسپوليس و الشباب امارات در ورزشگاه آل مکتوم دوبی و در حضور کمتر از سه هزار تماشاگر که بيشترشان ايرانی بودند، برگزار شد. عيسی محمد در دقيقه شش از روی ضربه ايستگاهی و با بهره جستن از آرايش نامنظم در ستون دفاعی سرخپوشان، برای الشباب گلزنی کرد.

پس از اين گل و در پی هدر رفتن چند موقعيت پرسپوليس، ايمون زايد در دقيقه ۴۳ از روی سانتر علی کريمی، با ضربه سر موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند. زايد در ادامه بازی نيز دو مرتبه در موقعيت مناسب گلزنی قرار گرفت اما در افزايش گل های زده اش ناموفق بود.

در دقيقه ۵۴ ضربه ای ايستگاهی نصيب پرسپوليس شد. علی کريمی از روی توپ پريد و مهرداد پولادی با پای چپ و شليکی محکم، ديرک عمودی را به لرزه در آورد؛ همين توپ اما غلتيد توی دروازه تا نتيجه بازی، ۲-۱ به سود پرسپوليس شود.

پولادی در دقيقه ۸۳ جای خود را به حسين بادامکی داد و اين بازيکن در دقيقه ۹۰ با رد کردن توپ از بين پاهای مدافع الشباب و دريبل زدن دروازه بان، گل‌ سوم پرسپوليس را به ثمر رساند.

در يکی از صحنه ها نيز مهرداد پولادی در محوطه جريمه سرنگون شد. تصاوير آهسته حاکی از برخورد مدافع اماراتی با او بود اما گزارشگر شبکه سوم ايران ضمن طرح نکاتی درباره مقوله تخصصی داوری، اصرار داشت که پنالتی صورت نگرفته است.

آسمير آودوکيچ، شيث رضايی، عليرضا نورمحمدی، حميدرضا علی‌عسگر، مهرداد پولادی (دقيقه ۸۳ حسين بادامکی)، سامان آقازمانی (دقيقه ۳۳ ابراهيم‌ شکوری)، محمد نوری، علی کريمی، جواد کاظميان، غلامرضا رضايی (دقيقه ۹۰ مهدی مهدوی‌کيا) و ايمون زايد بازيکنان پرسپوليس در اين مسابقه بودند.

مصطفی دنيزلی پس از پيروزی پرسپوليس در جمع خبرنگاران گفت: قهرمانی دور از دسترس پرسپوليس نيست و پتانسيل اين کار را داريم. امروز بهترين روز برای بازيکنان ما بود. مهرداد پولادی خودش را نشان داد، تقريباً تمام بازی دست ما بود اما اين هنوز پايان کار ما نيست.
XS
SM
MD
LG