لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۵

يورش دزدان دريايی کارئيب به سينماهای آمريکا


يکی از مشخصه های اصلی اين سه گانه بازی جانی دپ، ستاره ۴۳ ساله هاليوود در هر سه قسمت آن است.
يکی از مشخصه های اصلی اين سه گانه بازی جانی دپ، ستاره ۴۳ ساله هاليوود در هر سه قسمت آن است.

با به روی صحنه رفتن « دزدان دريايی کارائيب: در آخر دنيا»، سومين بخش از سه گانه «فرار از کارئيب» در ۴۳۶۲ سالن سينمای آمريکا، رکورد تا کنونی ۴۲۵۲ سالن که متعلق به فيلم «اسپايدر من ۳» در ماه مه بود؛ شکسته شد.


بر اساس گزارش رسانه های روز پنجشنبه، پيشگويی می شود که اين فيلم در آخر همين هفته بيش از ۱۰۰ ميليون دلار فروش کند.


شايد بخش سوم دزدان دريايی کارئيب حتی بتواند رکورد پرفروش ترين فيلم در اولين هفته نمايش را نيز بشکند. بخش دوم اين سه گانه در ماه ژوئيه ۲۰۰۶ با فروش ۱۳۵.۶ميليون دلار در هفته اول، رکورددار شد اما «اسپايدر من ۳» در آغاز ماه مه با فروش ۱۵۱.۱ دلار در هفته نخست، رکورد بخش دوم دزدان دريايی کارئيب را شکست

شايد بخش سوم دزدان دريايی کارئيب حتی بتواند رکورد پرفروش ترين فيلم در اولين هفته نمايش را نيز بشکند. بخش دوم اين سه گانه در ماه ژوئيه ۲۰۰۶ با فروش ۱۳۵.۶ميليون دلار در هفته اول، رکورددار شد اما «اسپايدر من ۳» در آغاز ماه مه با فروش ۱۵۱.۱ دلار در هفته نخست، رکورد بخش دوم دزدان دريايی کارئيب را شکست.


در آخر هفته گذشته سومين بخش از انيميشن «شرک» با ۱۲۲ ميليون دلار فروش نيز يکی از مدعيان به شمار می رود.


سه گانه دزدان دريايی کارائيب يکی از پربيننده ترين فيلم های تاريخ سينما محسوب می شوند. هر سه بخش اين فيلم را گور وربينسکی کارگردانی کرده و هر سه آن ها محصول کمپانی والت ديسنی اند.


نخستين قسمت آن با نام «دزدان دريايی کارائيب: نفرين بلاک پرل» در سال ۲۰۰۳ ساخته شد. اين فيلم از سوی منتقدين و تماشاگران مورد استقبال قرار گرفت و در سطح جهان حدود ۶۵۴ ميليون دلار فروش کرد.


بخش دوم آن با نام « دزدان دريايی کارائيب: گنج مرد مرده» ۷ ژوئيه ۲۰۰۶ به روی پرده سينماهای آمريکا رفت و با فروش کلی ۴۲۳ ميليون دلار در آمريکا جزو شش فيلم پرفروش تاريخ سينمای آمريکا محسوب شد.


بخش سوم اين مجموعه از امروز ۲۵ ماه مه در سينماهای آمريکا نمايش داده خواهد شد.


يکی از مشخصه های اصلی اين سه گانه بازی جانی دپ، ستاره ۴۳ ساله هاليوود در هر سه قسمت آن است. جانی دپ چنان شيفته نقش کاپيتن جک اسپارو شده است که حاضر است بار ديگر در اين نقش بازی کند. وی در مصاحبه چند روز پيش خود اعلام کرد که برايش دشوار است که از اين شخصيت دل بکند. او گفت: «من هنوز با کاپيتن کارم تمام نشده است. چرا بخش چهارمی از اين فيلم نسازيم؟ حتی بخش پنجم...»


XS
SM
MD
LG