لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۴

درخواست برای آزادی سعيد رضوی فقيه


سعيد رضوی فقيه، روزنامه نگار
سعيد رضوی فقيه، روزنامه نگار
بيش از ۵۲ تن از فعالان «سابق و فعلی» دانشجويی در بيانيه ای با اشاره به اين که سعيد رضوی فقيه، روزنامه نگار و فعال دانشجويی سابق، در شرايط نا معلومی در زندان و در احتمالا زير «فشار بازجويی اجباری» بسر می برد، نسبت به گرفتن اعترافات اجباری از وی هشدار داده اند.

امضا کنندگان اين بيانيه همچنين خواستار آزادی بدون قيد و شرط سعيد رضوی و پاسخگويی مسئولين قضايی در خصوص سرنوشت او شده اند.

گفته می شود، سعيد رضوی فقيه دراواخر ديماه سال جاری پس از بازگشت از فرانسه به ايران بازداشت شده است.

علی افشاری، احمد باطبی، سعيد حبيبی، فاطمه حقيقت جو، عباس حکيم زاده، هادی کحال زاده و علی اکبر موسوی خوئينی ازجمله امضا کنندگان اين بيانيه هستند.

در اين بيانيه آمده است:«سعيد رضوی فقيه به گواه سوابق و عملکرد شفافش در راستای اعتقاد به اصلاحات در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ملتزم به قانون اساسی بوده و رويکرد قانون مدار و ملايم را دنبال کرده است. هر آنچه وی در عرصه سياسی داخل و خارج از کشور انجام داده است در چارچوب استفاده از حقوق شهروندی می گنجد. »

امضا کنندگان بيانيه اضافه کرده اند:« پيشاپيش اعلام می داريم اخذ و پخش هر گونه مصاحبه تلويزيونی و نوشتاری از وی بر عليه جنبش دانشجويی ،جنبش سبز وکارنامه عملکرد دفتر تحکيم وحدت و يا هر نوع اعترافی که با مواضع وی در پيش از بازداشت مغاير باشد، فاقد ارزش بوده وبه مانند ديگر اقدامات ناکام مشابه در گذشته محکوم به شکست است. »

در بخش پايانی اين بيانيه آمده است:«در شرايط حساس کنونی کشور و تهديد های روز افزون خارجی، حکومت با پايان دادن به نقض حقوق بشر وآزادی بی قيد وشرط زندانيان سياسی ،بايد زمينه انتقال قدرت به مردم و آشتی ملی را بوجود آورد نه اينکه سرکوب را افرايش داده و جو اختناق را تشديد کند.»

سعید رضوی فقیه عضو پيشين مرکزيت اتحاديه انجمن های اسلامی اروپا و از اعضاء شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت در اوايل دهه هشتاد بوده است.

سعيد رضوی فقيه از روزنامه نگاران اصلاح طلب است که در روزنامه هايی چون بنيان، صبح امروز، نوروز و ياس نو فعاليت کرده و در مقطعی هم به دليل اعتراض به حکم ارتداد صادر شده برای هاشم آغاجری، دستگير شده و به زندان افتاد.
XS
SM
MD
LG