لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۳

دوران رياست جمهوری حسن روحانی به طور رسمی آغاز شد


مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوری حسن روحانی روز شنبه دوازدهم مردادماه برگزار شد و او دوران چهار ساله رياست جمهوری خود را به طور رسمی آغاز کرد.

در مراسم تنفيذ حسن روحانی، ابتدا وزير کشور دولت دهم گزارشی از يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران ارائه کرد و سپس محمد محمدی گلپايگانی، رئيس دفتر رهبر جمهوری اسلامی، متن حکم تنفيذ رييس دولت يازدهم قرائت کرد.

در ادامه مراسم ، حسن روحانی به سخنرانی پرداخت و گفت:«مردم در انتخابات شگفتی‌آفريدند. بعد از اين نوبت تکليف ما مسئولان است که در همه سطوح نظام حقوق و تکاليف مردم را محترم بشماريم. حداقل انتظار مردم از دولت جديد، ايجاد ثبات در همه زمينه‌ها و رفع دغدغه‌ها و تنگناهايی است که کشور با آن مواجه است.»

رييس جمهور ايران در ادامه اضافه کرد:« من سنگينی بار رای و تنفيذ را حس می‌کنم و تنها و تنها به خدا پناه می‌برم و از او خالصانه درخواست می‌کنم که اين بنده حقير خود از کبر و غرور و بخل و حسد رها و دور کند؛ از استبداد رای، عجله در تصميم‌گيری و تقدم منافع شخصی بر منافع ملی و بستن دهان رقيبان به خداوند پناه می‌برم..»

آيت الله علی خامنه ای نيز در سخنانی حسن روحانی را فردی « آزموده» شده خواند و ابراز اميدورای کرد که «رييس جمهور وظايف سنگين خود را به خوبی انجام دهد و توقعات مردم را به بهترين وجه برآورده سازد.»

رهبر ايران در ادامه ضمن تشکر از محمود احمدی نژاد گفته که دولت وی « خدمات بسيار و کارهای مهمی» انجام داد.

در اين مراسم روسای قوه مقننه و قضاييه، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، و رييس دولت دهم در کنار رهبر ايران حضور داشتند.

نامزدهای يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران نیز از جمله حاضران در اين مراسم حضور داشتند.

محمد خاتمی، رييس جمهوری پيشين ايران، در مراسم تنفيذ حسن روحانی حضور نداشت.

در همين حال گزارش ها حاکی است که پس از مراسم تنفيذ حسن روحانی در نهاد رياست جمهوری مستقر شده است.

قرار است مراسم تحليف حسن روحانی روز يکشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

انتصاب رئيس‌دفتر و معاون پارلمانی

در همین حال گزارش حاکی است که آقای روحانی در احکام جداگانه‌ای رئيس دفتر، رئيس دفتر بازرسی و معاون پارلمانی خود را منصوب کرده است.

طبق این گزارش ها محمد نهاونديان رئيس دفتر، حسين فريدون رئيس دفتر بازرسی و تيمور علی‌عسگری معاون پارلمانی رئيس‌جمهور شدند

«دوران جدید راوبط»

حسن روحانی، رئيس جمهور ايران، عصر شنبه دوازدهم مردادماه در با ديدار آصف‌علی زرداری همتای پاکستانی خود، ابراز اميدورای کرده است که دوران جديدی از روابط ايران با کشور های جهان آغاز شود.

به گزارش پايکاه اطلاع رسانی رياست جمهوری ايران،‌آقای روحانی ضمن ابراز خرسندی از اينکه اولين ديدار خارجی وی با رئيس دولت پاکستان انجام می شود، گفه است :« اميدوارم دوران جديدی از روابط و مناسبات حسنه و دوستانه بين ايران و همه کشورهای جهان به ويژه همسايگان آغاز شود.»

طبق این گزارش رییس جمهوری ایران شنبه همچنین رييس پرزيديوم کره شمالی ديدار کرده است.

حسن روحانی در این دیدار با اشاره به این که «ايران در موضوع هسته‌ای به طور کامل در چارچوب مقررات و قوانين حرکت کرده و فشار کشورهای غربی و آمريکا بر ايران در اين زمينه با اين مقررات به هيچ وجه سازگار نيست،» گفته است: «معتقديم آمريکا و غربی‌ها همواره به دنبال بهانه‌جويی برای مقابله با کشورهايی که آنها را از نظر خود غير دوست تلقی می‌کنند، هستند و اين در حالی است که امروز تمامی مراکز هسته‌ای ايران تحت کنترل نمايندگان و بازرسان آژانس انرژی اتمی قرار دارد.»
XS
SM
MD
LG