لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۹

آتش سوزی در روسيه چهار کشته بر جای گذاشت


مقامات دولت روسيه روز جمعه اعلام کردند که بر اثر آتش سوزی های گسترده در دو ناحيه در مناطق مرکزی روسيه حداقل چهار نفر کشته و صدها نفر بی خانمان شده اند.

شبکه خبری سی ان ان از مسکو گزارش می دهد که علاوه بر اين حداقل ۱۸ نفر زخمی و حدود هزار نفر نيز به سرپناه های موقت انتقال يافته اند.
Пожары в Волгоградской области
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:32 0:00
لینک مستقیم
وزارت سوانح و حوادث اضطراری روسيه اعلام کرد که ترکيبی که از موج هوای گرم و بادهای شديد در اين نواحی روسيه خطوط انتقال برق را مختل کرده و بر اثر اتصال سيسم ها و جرقه اين آتش سوزی آغاز شده است.

وزرات حوادث اضطراری روسيه می گويد هم اکنون بيش از دو هزار و پانصد مامور آتش نشانی و کارکنان امداد مشغول مقابله با گسترش شعله های آتش هستند و امکانات و نيروهای بيشتری برای کنترل آتش و مهار آن به منطقه اعزام شده است.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان اين آتش سوزی گسترده ۲۰ روستا در منطقه ولگاگراد و ۶ روستا در منطقه ساراتف را در برگرفته است. فرماندار ناحيه ولگاگراد در مصاحبه ای با رسانه دولتی روسيه گفت در اين ناحيه ۵ نفر کشته و ۵ نفر ديگر ناپديد شده اند.

ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه روز جمعه با صدور فرمانی يک ميليارد روبل – معادل ۳۳ ميليون دلار – را برای کمک های مالی ويژه به اين دو منطقه اختصاص داد. اين بودجه برای ساختن خانه هايی که در آتش سوزی ويران شده و يا پرداخت کمک به خسارت ديدگان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طبق اين فرمان خانواده کسانی که جان خود را در آتش سوزی از دست داده اند هر کدام يک ميليون روبل – معادل ۳۳ هزار دلار – کمک دريافت خواهند کرد.

خبرگزاری روسی اينترفکس گزارش می دهد که در ناحيه پنزا بخش ديگری از نواحی مرکزی روسيه که در آنجا نيز آتش سوزی گسترده ای روی داده است. حداقل ۵۰ خانه از بين رفته اند ولی تاکنون گزارشی از وقوع تلفات در اين منطقه مخابره نشده است.
XS
SM
MD
LG