لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۳

برتری پر گل سپاهان اصفهان در امارات


از دور پنجم مرحله گروهی ليگ قهرمانان آسيا، سپاهان اصفهان در ورزشگاه المکتوم امارات به مصاف تيم النصر رفت و با نتيجه ۳-۰ به برتری رسيد.

سپاهان با اين برد ۱۰ امتيازی شد و تا قبل از بازی الاهلی عربستان و لخويا (قطر) به صدر جدول آمد.

النصر امارات که والتر زنگا را روی نيمکت دارد با سه امتياز در رده آخر جدول باقی ماند و بازی بعدی اين تيم در قطر مقابل لخويا تشريفاتی خواهد بود.

لوکا تونی ستاره پا به سن گذاشته ايتاليايی تيم النصر، نامش در ليست آغازين بازی وجود داشت اما در لحظه آخر خط خورد. او در طول بازی روی سکوها نشسته بود.

رحمان احمدی، سيد جلال حسينی، محسن بنگر، ابوالحسن جعفری، حسن اشجاری، محرم نويدکيا، فابيو جان واريو، برونو سزار، جواهير سوکای، مهدی کريميان و اميد ابراهيمی ۱۱ بازيکن اصلی زلاتکو کرانچار در اين بازی بودند.

در نيمه نخست جدال سپاهان و النصر، شوت مهدی کريميان با تير دروازه برخورد کرد. شاگردان زنگا نيز با حرکات انفجاری و شوتزنی مارک برشيانو مهاجم استراليايی، خط دفاع و دروازه بان سپاهان را به زحمت انداختند .

تا اينکه در چهل و چهارمين دقيقه مهدی کريميان با پاس عالی پشت دفاع، برونو سزار را صاحب موقعيت کرد که او با ديد عالی و ضربه دقيق، دروازه عبدالله موسی را باز کرد .

عبدالله موسی دروازه بان تيم اماراتی در دقيقه ۵۰ به دليل انجام خطای پنالتی روی جواهير سوکای مهاجم آلبانيايی سپاهان، با دريافت کارت قرمز اخراج شد.

بازيکنان النصر به شدت معترض بودند، زيرا سپاهانی ها به خاطر رعايت بازی جوانمردانه، اوت را در اختيار بازيکنان النصر قرار داده بودند که سوکای همان توپ را دنبال کرد تا گلزنی کند و در نهايت با خطای پنالتی متوقف شد.

اميد ابراهيمی بازيکن سپاهان برای جبران اين مسئله پشت ضربه ايستاد و توپ را به آرامی به دروازه بان حريف پاس داد.

اين حرکت جوانمردانه بازيکن سپاهان با تشويق تماشاگران حاضر در ورزشگاه همراه شد. يک دقيقه بعد رحمان احمدی سنگربان سپاهان مرتکب خطای پنالتی شد اما با تشخيص صحيح جهت توپ، ضربه پنالتی مهاجم النصر را مهار کرد.

جواهير سوکای در دقيقه ۶۸ از روی پاس زيبای فابيو جان واريو موفق شد نتيجه را دو برابر کند. ده دقيقه بعد سيدمهدی سيدصالحی نيز گلزنی کرد تا ميزبان ۱۰ نفره در ورزشگاه خانگی متحمل شکستی سنگين شود.

عليرضا رحيمی مديرعامل باشگاه سپاهان پس از برتری سه بر صفر در اين مسابقه اعلام کرد؛ به دليل اينکه سپاهانی ها ضربه پنالتی را گل نکردند تا بازی جوانمردانه را به نمايش بگذارند، ۵۰ ميليون تومان پاداش برای بازيکنان و کادر فنی سپاهان در نظر گرفته است.

پيروزی الغرافه به زيان پرسپوليس

تيم فوتبال الغرافه قطر با پيروزی ۲-۱ مقابل الشباب امارات مدعی صعود از گروه چهارم رقابت ها شد.

نماينده قطر در حالی اين بازی را با پيروزی پشت سر گذاشت که تا دقيقه ۸۱ و با گل دقيقه ۶۴ عيسی محمد از الشباب عقب بود. اما کمتر از ده دقيقه مانده به پايان بازی، نتيجه را به تساوی کشيد. مبارک السدی از روی نقطه پنالتی گل دوم الغرافه را به ثمر رساند تا تيم فرهاد مجيدی به صعود اميدوار شود.

در اين گروه الهلال با ۹ امتياز در صدر قرار دارد، پرسپوليس ۸ امتيازی در رده دوم و الغرافه نيز با ۶ امتياز در مکان سوم است. الشباب امارات با دو امتيازی که کسب کرده ديگر شانسی برای صعود ندارد اما نقشی تعيين کننده را در انتخاب تيم های صعود کننده اين گروه، برعهده خواهد داشت.

پرسپوليس ۲۶ ارديبهشت (پانزدهم می) بايد در امارات به مصاف الشباب برود و در صورت شکست، در آستانه حذف از گردونه رقابت ها می ايستد. اگر پرسپوليس به الشباب ببازد و الغرافه هم در عربستان بر الهلال پيروز شود، الهلال به عنوان تيم اول و الغرافه هم به عنوان تيم دوم راهی دور بعد خواهند شد.

کسب يک تساوی در امارات، صعود پرسپوليس به دور بعد را مسجل خواهد کرد. اما اين تيم برای صدرنشينی بايد رقيب خود را شکست دهد و چشم انتظار توقف الهلال مقابل الغرافه باشد.

ايوان هاسک سرمربی الهلال در اين باره گفته است: هنوز همه چيز تمام نشده و يک بازی ديگر پيش رو داريم. پرسپوليس همچنان شانس سرگروه شدن را از دست نداده و هدف ما صعود به مرحله بعدی به عنوان تيم اول است که اميدواريم به اين مهم دست پيدا کنيم.
XS
SM
MD
LG