لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۱

شکست استقلال مقابل سپاهان در نيمه نهايی جام حذفی فوتبال ايران


در مرحله نيمه نهايی جام حذفی فوتبال ايران که به صورت تک مسابقه برگزار مي شود، استقلال در ضربات پنالتی مقابل سپاهان شکست خورد و از گردونه اين رقابت ها خارج شد.

در حضور ۶۰ هزار تماشاگر، دو تيم در پايان ۹۰ دقيقه قانونی و دو وقت اضافه ۱۵ دقيقه ای به تساوی ۱-۱ رضايت دادند. در ضربات پنالتی که برای هر دو تيم با افت و خيز همراه بود، سپاهان به پيروزی رسيد.

طلايی پوشان اصفهان با احتساب نتيجه بازی در وقت قانونی، در پايان با نتيجه ۶-۵ پيروز شدند تا در فينال به مصاف برنده بازی پرسپوليس و داماش گيلان بروند. اين بازی هفدهم فروردين در رشت برگزار خواهد شد.

در جريان بازی استقلال و سپاهان، محمدرضا خلعتبری در دقيقه ۴۲ با شوت از پشت محوطه جريمه، مهدی رحمتی را غافلگير کرد و دروازه استقلال را گشود. فرزاد خاتمی هم در دقيقه ۶۴ از داخل محوطه شش قدم برای استقلال گل زد.

عليرضا فغانی داور مسابقه، فرشيد طالبی مدافع سپاهان را در دقيقه ۲۵ به دليل خطايی که روی آرش برهانی انجام داد با کارت قرمز جريمه کرد. خسرو حيدری بازيکن استقلال نيز در دقيقه ۶۲ با دريافت کارت زرد دوم اخراج شد. او پس از اخراج نيز به مشاجره با خلعتبری ادامه داد. پيش از خروج کامل حيدری از محوطه زمين و در حالی که او همچنان روی پيست دو و ميدانی بود، استقلال توسط حاتمی به گل رسيد.

پنالتي های استقلال به ترتيب توسط مجتبی جباری، ساموئل و عباس محمدرضايی وارد دروازه شهاب گردان شد. اما اميرحسين صادقی ضربه اش را بيرون زد. سپس جواد نکونام با ضربه چيپ، گل زد. اما مهدی رحمتی که با تصميم بحث برانگيز قلعه نويی پشت ضربه ششم ايستاده بود، توپ را بيرون زد. پنالتی فرزاد حاتمی را هم شهاب گردان مهار کرد.

پنالتي های سپاهان را اروين بلکو، اميد ابراهيمی، محمدرضا خلعتبری و احسان حاج صفی وارد دروازه کردند. احمد جمشيديان اما نتوانست توپ را گل کند. محسن ايران نژاد هم مقابل مهدی رحمتی تسليم شد. گل صعود سپاهان توسط ميلان سوشاک استراليايی به ثمر رسيد.

در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، علی حمودی، خسرو حيدری، هاشم بيکزاده (دقيقه ۹۲ عباس محمدرضايی)، جواد نکونام، ساموئل، مجتبی جباری، سياوش اکبرپور (دقيقه ۵۲ فرهاد مجيدی) و آرش برهانی( از دقيقه ۴۶ فرزاد حاتمی) به ميدان رفتند.

برای سپاهان نيز شهاب گردان، حسين پاپی، محرم نويدکيا، محمدرضا خلعتبری، فرشيد طالبی، اميد ابراهيمی، جواهير سوکای (دقيقه ۵۵ محسن ايران نژاد)، احسان حاج صفی، امين جهان عاليان (دقيقه ۲۸ علی احمدی)، ميلان سوشاک و اروين بلکو بازی کردند.

اظهارات پس از بازی

علی فتح الله زاده مديرعامل استقلال پس از پايان بازی معتقد بود خلعتبری در بازی تيم ملی مقابل کويت، نه به دليل مصدوميت بلکه به خاطر تمارض به مصدوميت غايب بوده تا به تيم خود بازگردد و تمرين کند.

اما زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان، با رد اين اتهام مديرعامل باشگاه استقلال که خلعتبری مصدوم نبوده، گفت: اين بازيکن «ام آر آی» که گرفت و پزشکان تيم ملی هم آن را تاييد کردند.

کرانچار در نشست خبری گفت: از استقلال شناخت خوبی داشتيم و مي دانستيم چگونه بازی کنيم. در پنالتی هم شانس وجود دارد اما نبايد از عملکرد خوب دروازه بانمان بگذريم. به طور کلی ما برنامه داشتيم و برنده شديم.

سرمربی سپاهان يادآور شد: از حالا بايد به الاهلی فکر کنيم تا حافظ منافع فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا باشيم. چند بازی حساس هم در ليگ برتر داريم.

در طرف مقابل، امير قلعه نويی هم به ماجرای خلعتبری پرداخت و گفت: «درود به شرافت خلعتبری. اگر در کويت بازی مي کرد نه برای تيم ملی کارايی داشت و نه باشگاه. اما اگر ما اين کار را مي کرديم آنهايی که قلمشان برای چشم آبي هاست ما را مي کوبيدند. توقع داشتيم خسرو حيدری استراحت کند. مقابل نفت دو امتياز سوزانديم و به خسرو گفتيم به تيم ملی نرو اما رفت بازی کرد و خسته برگشت.»

قلعه نويی درباره ضربات پنالتی گفت: در ۵ پنالتی اول، به جای اميرحسين صادقی گفتم فرهاد مجيدی بزند اما او انصراف داد. ضربه ششم را هم رحمتی زد که جزو پنالتي زنهای خوب ماست. حمودی هم گفت پنالتی نميزنم.

سرمربی استقلال درباره اعتراض هواداران برای زودتر به ميدان آوردن مجيدی گفت: هر دهه و نسلی بازيکن خودش را دوست دارد اما هوادار بايد اجازه بدهد مربی کار خودش را انجام بدهد.
XS
SM
MD
LG