لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۳

پيروزی قاطع سپاهان مقابل تراکتورسازی در تبریز


سپاهان، تيم پيشتاز ليگ برتر فوتبال ايران (جام خليج فارس) در پيکار با تراکتورسازی در ورزشگاه لبريز از تماشاگر تبريز با همه نيرو به ميدان رفت و با دو گل ابراهيم توره و گل محسن بنگر به پيروزی سه بر يک رسيد تا گامی ديگر به تکرار قهرمانی نزديک شود.

در دقيقه ۳۷ اين مسابقه پرشور غلامرضا عنايتی از اشتباه کاپيتان محمد نصرتی سود برد تا ابراهيم توره پا به توپ روانه دروازه تراکتور شود و با يک ضربه دقيق فاتح پيکار با استقلال را با شکست رو در رو کند.

در حالی که در شروع نيمه دوم تراکتورسازی به گل تساوی بخش دست يافته بود، تعويض عنايتی با جواد کاظميان خيلی زود جواب داد و در دقيقه ۷۰ ضربه کرنر کاپيتان محرم نويدکيا از راست پس از چند بار ضربه در دهانه دروازه از سوی سپاهانی ها سرانجام بنگر پيش تاخته گل دوم را به ثمر رساند. ده دقيقه بعد با پاس عالی نويد کيا به توره، مهاجم سنگالی در دومين تک به تک با عباس کريمی گل سوم سپاهان را زد تا در اين فصل، هم پيروزی سپاهان از ترديد دور شود و در آستانه قهرمانی هم توره در صدر گلزنان با ۱۸ گل با ادينيوی برزيلی از مس همسان شود.

سپاهان در اين مسابقه حتی خسرو حيدری و محرم نويدکيا را هم به ميدان فرستاده بود. حضور غلامرضا عنايتی و ابراهيم توره باعث شد تا زردپوشان اصفهانی در نيمه نخست دروازه ميزبان را بيشتر از راه هوايی هدف قرار دهند و در اين تاکتيک بازی روان احسان حاج صفی همراه با پرتابهای بلند اوت از چپ و خسرو حيدری از راست، موتور تيم سپاهان را همچنان پرتوان نشان می داد.

تاکتيک سپاهان با آمدن بيمنتا در نيمه دوم و بستن راه ارسالهای هوايی از دو گوش خنثی شد و دستيابی زودهنگام به گل تساوی بخش تيم تراکتورسازی را تا پيش از تحمل گل دوم سپاهان، چند بار به گل برتری هم نزديک کرد.

تيم خوش ترکيب و بازيگر با همه توان تراکتورسازی با وجود رويارويی با ترکيب اصلی تيم ملی در کار دفاعی (مهدی رحمتی در دروازه و جلال حسينی، هادی عقيلی و محسن بنگر با حمايت خسرو حيدری و احسان حاج صفی در پيستونهای راست و چپ) با مشکلی فراتراز رويارويی با استقلال و پرسپوليس رو به رو بود.

در شروع نيمه دوم ضربه آزاد جاسم کرار با دفع ناقص رحمتی توسط احسان حاج صفی ناخودآگاه ضربه اش به درون دروازه سپاهان علتيد (دقيقه ۴۷). اما گلهای دوم و سوم توسط بنگر و توره باعث شد تا تراکتوريها هر چه کوبيدند به در بسته باشد. پس از گل سوم سپاهان، يک بار با پاس جاسم کرار و ضربه سر علی عليزاده توپ به ديرک دروازه خورد و چند بار هم رحمتی منجی دروازه اش شد.

سپاهان با اين پيروزی ۶۱ امتيازی شد و فاصله پنج امتيازی با ذوب آهن را حفظ کرد. تراکتورسازی با ۵۰ امتياز در رده چهارم باقی ماند.
XS
SM
MD
LG