لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۲

«قاچاق سلاح از ايران به عراق ادامه دارد»


یک فرمانده امریکایی می گوید که تاکنون تغييری در روند ارسال و قاچاق سلاح از ايران به عراق رخ نداده است
یک فرمانده امریکایی می گوید که تاکنون تغييری در روند ارسال و قاچاق سلاح از ايران به عراق رخ نداده است

ژنرال ريک لينچ، يکی از فرماندهان ارشد ارتش آمريکا در عراق، می گويد قاچاق سلاح و بمب های مرگبار از ايران به عراق برای به قتل رساندن سربازان آمريکايی همچنان ادامه دارد.


آقای لينچ که اکنون فرماندهی عمليات نيروهای آمريکايی در استان واسط عراق را برعهده دارد در گفت وگو با رويترز گفت تاکنون تغييری در روند ارسال و قاچاق سلاح از ايران به عراق رخ نداده و تقريبا به طور نسبی می توان گفت همچنان اين جريان ادامه دارد.


آمريکا ايران را متهم می کند که به آموزش شبه نظاميان عراقی پرداخته و به آنها نحوه استفاده از بمب های مرگبار عليه نيروهای آمريکايی را تعليم می دهند . جمهوری اسلامی ايران همواره اين اتهام را رد کرده است.


ژنرال لينچ با اشاره به مدارک و شواهدی از سلاح های ساخت ايران که در اختيار نيروهای امريکايی است، گفت تاکنون تعداد زيادی از سربازان امريکايی به وسيله بمب های «ای. اف. پی» کشته شده اند.


«ای. اف. پی» به سلاح هایی گفته می شود که قابليت شکافتن زره تانک را دارد. پيشتر، مقام های نظامی آمريکا اعلام کرده بودند که ظرف سه سال گذشته حملاتی که با اين نوع سلاح ها به تانکها و خودروهای زره پوش آمريکايی در عراق صورت گرفته به مرگ دستکم ۱۷۰ نظامی آمريکايی منجر شده است.


ژنرال لينچ گفت: «کاملا روشن است که تکنولوژی «ای اف پی» و ساخت بمب ها کار ايران است و ما بايد اين را متوقف کنيم».


دیوید پتریوس می گوید ربودن شدن پنج بریتانیایی کار يک شبکه مخفی از سپاه مهدی است که در عراق آموزش ديده، به سلاح های ايران مسلح اند و از سوی ايران هدايت می شوند

ايران و ربوده شدن ۵ بريتانيايی در عراق


ديويد پتريوس، فرمانده نيروهای آمريکايی مستقر در عراق، به روزنامه تايمز چاپ لندن گفته است که ۵ بريتانيايی که ماه گذشته در بغداد ربوده شدند،‌ در اسارت گروهی هستند که از سوی ايران حمايت می شوند.


آقای پتريوس با اشاره به «تلاش های جدی» برای يافتن اين گروگان ها، گفت اين کار«يک شبکه مخفی از سپاه مهدی است که در عراق آموزش ديده، به سلاح های ايران مسلح اند و از سوی ايران هدايت می شوند. دخالت و نفوذ ايران در اينجا (عراق) خيلی بيشتر از آنچه تصور می کرديم، است».


يک مشاور و چهار محافظ امنيتی بريتانيايی در روز ۲۹ مه توسط يک گروه بسيار مجهز و مسلح ۴۰ نفره،‌ در مسير بغداد و درمنطقه شيعه نشين شهر صدربوده شدند.


XS
SM
MD
LG