لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۰

«تعدادی از روزنامه نگاران ورزشی بازداشت شدند»


بر اساس گزارش های منتشره، تعدادی از روزنامه نگاران ورزشی ايران در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بازداشت و به زندان اوين منتقل شده اند.

ناصر احمد پور، سردبير روزنامه خبر ورزشی، مهدی هژبری، مدير اجرايی روزنامه نود و حامد قاسمی نويسنده روزنامه البرز ورزشی، روزنامه نگارانی هستند که در ساعت هشت و سی دقيقه سه شنبه شب در محل کار خود بازداشت و پس از بازرسی منزل شان به زندان اوين منتقل شدند.

اين در حالی است که احد علوی، خبرنگار روزنامه «گل» نيز روزچهارشنبه بازداشت شده است.

در همين زمينه، وب سايت «رجا نيوز» نزديک به دولت محمود احمدی نژاد، در مطلبی با عنوان «بازداشت سه مظنون به دلالی با ابزار ژورناليسم ورزشی» نوشت: اين افراد طی ماه های اخير زير نظر بوده اند.

روزنامه اعتماد ملی نيز در ستون «شنيده های» روز پنج شنبه خود نوشت: تعدادی از رونامه نگاران ورزشی در محل کارشان بازداشت شده اند.

اين روزنامه درباره دلايل بازداشت اين افراد نوشته بود: «اين بازداشت‌ها با شايعاتی که درباره نقش روزنامه‌های ورزشی در بازار دلا‌لی فوتبال به گوش می‌رسد، بی‌ارتباط نيست».

يک روزنامه نگار ورزشی، که نخواست نامش فاش شود، در این زمینه به «راديو فردا» گفت:«اين افراد به دنبال شکايت واعظ آشتيانی، مدير عامل باشگاه استقلال تهران و رييس فدراسيون دوچرخه سواری، و محمدرضا ساکت، مدير عامل باشگاه سپاهان بازداشت شده اند.»

اين در حالی که يکی از پيشکسوتان ورزشی در ايران در اين زمينه می گويد: بازداشت اين افراد با نامه مديران باشگاه های ورزشی به سازمان بازرسی کل کشور مرتبط است.

در اين نامه که مهرماه سال جاری در اختيار خبرگزاری ها قرار گرفت، مديران باشگاه های ايران از مقامات قضايی و امنيتی خواسته بودند تا با آن دسته از روزنامه نگارانی که به گفته آنها با ايجاد حاشيه برای «مديران، مربيان و بازيکنان باشگاه های مختلف» امنيت روانی آنها را سلب می کنند، برخورد شود.

مديران باشگاهها در اين نامه بر ضرورت برخورد با اين افراد برای بالندگی فوتبال در ايران تاکيد کرده بودند.

تاکنون مقام های رسمی جمهوری اسلامی در اين باره اظهار نظر نکرده اند و از سرنوشت اين افراد جزئيات بيشتری منتشر نشده است.
XS
SM
MD
LG