لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۰

آمريکا آزمايش موشکی خود را به تاخير انداخت


وزارت دفاع آمریکا
وزارت دفاع آمریکا
يک مقام وزارت دفاع آمريکا روز شنبه ۱۷ فروردين ماه گفته است که اين کشور آزمايش یک فروند موشک بين قاره ای بالستيک خود را به تاخير انداخته است. قرار بود اين آزمايش موشکی هفه آينده در کاليفرنيا آنجام شود.

به گزارش رويترز، این مقام وزارت دفاع امریکا گفته است:« با توجه به تنش ها در شبه جزیره کره ، اين آزمایش برای جلوگيری از هر گونه سوء برداشت یا محاسبه غلط به تاخیر افتاد.»

در حالی خبر تاخير در انجام آزمايش موشک بين قاره ای آمريکا منتشر شده است که طی هفته های اخير به دنبال آزمايش هسته ای کره شمالی و تشديد تحريم های عليه اين کشور، ‌پيونگ يانگ تهديد کرده است که به آمريکا حمله اتمی خواهد کرد.

در همين حال گزارش ها حاکی است که کره شمالی دو موشک ميانه برد را به تاسيساتی زير زمينی در سواحل شرقی اين کشور منتقل کرده و هم اکنون آماده پرتاپ هستند.

در واکنش به اين گزارش ها کاخ سفيد روز جمعه اعلام کرد که از آزمايش موشکی توسط کره شمالی متعجب نخواهد شد.

به گزارش رويترز، آزمايش موشک بين قاره ای 3 Minuteman از مدتها قبل برنامه ريزی شده بود و قرار بود از پايگاه هوايی وندربرگ در کاليفرنيا انجام شود.

اين مقام وزارت دفاع آمريکا که خواست نامش فاش نشود گفته است :اين اقدام براساس رويکردی منطقی، احتياطی و مسئولانه اتخاذ شده است.

در همين حال رويترز گزارش ها داده است که سفارتخانه های خارجی در کره شمالی،‌ هشدار حکومت کره شمالی را در خصوص تضمين نشدن امنيت آنها ناديده گرفته اند.

کره شمالی روز جمعه ۱۶ فروردين ماه (۵ آوريل) از نمايندگی های ديپلماتيک و سفارتخانه های اروپايی خواسته است تا پيونگ يانگ را ترک کنند.

بريتانيا روز جمعه اعلام کرد که مقام های دولت کره شمالی کارکنان ديپلماتيک و سازمان های بين المللی مستقر در آن کشور را دعوت کرده و به آنها اطلاع داده که از ۱۰ آوريل نمی تواند امنيت ها آنها را تضمين کند و بهتر است کارکنان خود را از پيونگ يانگ خارج کنند.
XS
SM
MD
LG