لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۲

آمريکا: تاجيکستان در فيلترينگ فیس‌بوک و رسانه‌ها تجديد نظر کند


وبسايت راديو آزادی،‌ بخش تاجيک راديو اروپای آزاد
وبسايت راديو آزادی،‌ بخش تاجيک راديو اروپای آزاد
سفارت آمريکا در دوشنبه از دولت تاجيکستان خواست تا در سياست مسدود کردن وب سايت راديو آزادی،‌ بخش تاجيک راديو اروپای آزاد، فيس بوک و چند سايت خبری ديگر تجديد نظر کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفارت آمريکا در دوشنبه در بيانيه خود از فيلتر شدن وب سايت راديو آزادی، فیس بوک و ساير وب سايت ها توسط اداره ارتباطات تاجيکستان ابراز نگرانی کرده است.

در اين بيانيه همچنين آمده است:ايالات متحده بر اين باور است که حق افراد در بيان آزادانه ديدگاه های خود حقی جهانشمول است، صرفنظر از اين که بخواهند از چنين حقی در عرصه عمومی يا در اينترنت استفاده کنند.

سفارت آمريکا در ادامه بيانيه خود تاکيد کرده است: ما از دولت تاجيکستان می خواهيم به حقوق فردی و آزادی بيان احترام گذاشته و محدوديت های اعمال شده را لغو کند.

رئيس اتحاديه شرکتهای سرويس دهنده اينترنت به بخش تاجيک راديو آزادی گفته است که چند عضو اين اتحاديه از وزارت ارتباطات آن کشور پيامکهايی برای مسدود کردن وب سايت راديو آزادی دريافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وب سايت های خبری چون «ريا نويستی»، «سنتر اشيا» و «فرگنا» ماه ها است که توسط دولت تاجيکستان فيلتر شده اند.

خبرگزاری فرانسه می گوید، در حدود چهل هزار نفر از شهروندان تاجیکستان در فیس عضویت داشتند.

در همين زمينه، به گزارش راديو اروپای آزاد بيگ ظهيروف، رييس اداره ارتباطات تاجيکستان در مصاحبه با «اشيا پلاس» در تاريخ ۳۰ نوامبر تاييد کرد که وب سايت بخش تاجيک راديو اروپای آزاد فيلتر شده است.

طبق اين گزارش، بيگ ظهيروف گفته است، مقامات مسئول شکايت هايی از شهروندان در اين خصوص دريافت و به همين دليل اقدام به انسداد اين وب سایت کرده اند.

استيو کورن، مدير راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی در اين زمينه گفته است: خيلی ساده و مشخص اين اقدام «سانسور» است

استيو کورن اضافه کرده است: دولت می خواهد جلوی آزادی بيان را بگيرد،بنابراين به فيس بوک، به ما، و ديگر منابع مستقل ارائه اطلاعات حمله می کند.

استيو کورن در ادامه گفته است:‌اين نقض حق بنيادين آزادی بيان است و دولت، رسانه ها، بخش خصوصی، جامعه فعالان حقوق بشر و شهروندان تاجيک می بايست ان را محکوم کنند.
XS
SM
MD
LG