لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۷

«آب مقدس» پرواز هواپیما را به تاخیر انداخت


اولين پرواز خطوط هوايی واتيکان از شهر مذهبی لورد به دلیل جلوگیری ماموران حراست بردن «آب مقدس» به داخل هواپیما را بامشکلاتی مواجه کرد.
اولين پرواز خطوط هوايی واتيکان از شهر مذهبی لورد به دلیل جلوگیری ماموران حراست بردن «آب مقدس» به داخل هواپیما را بامشکلاتی مواجه کرد.

آب مقدس چشمه صومعه حضرت مريم در شهر لورد فرانسه اگرچه بنابراعتقادات بسياری از کاتوليک ها معجزه برانگيخته است و می تواند بيماران را شفا دهد، ولی با اين وجود نتوانست ماموران حراست فرودگاه تاربس Tarbes در فرانسه را متقاعد سازد از ورود اين آب به داخل هواپيما جلوگيری به عمل نياورند.


همه ساله صدها هزار زائر کاتوليک به «لورد» در فرانسه سفر می کنند تا از حضرت مريم برای بيمارانشان تقاضای شفا کنند.


آب چشمه «لورد» بنابراعتقاد اين زائرين معجزه آساست و زائرين هميشه چندين ليتر از آن را به عنوان سوغاتی برای دوستان و آشنايانشان می آورند.


واتيکان اخيرا خطوط هوايی مستقلی را برای سفر به مراکز مذهبی به راه انداخته است که اولين پروازش از رم به لورد بود.


آب چشمه «لورد» بنابراعتقاد اين زائرين معجزه آساست و زائرين هميشه چندين ليتر از آن را به عنوان سوغاتی برای دوستان و آشنايانشان می آورند

در راه بازگشت از اين سفر هواپيمای حامل زائرين که در بين آنها چندين کاردينال نيز حضور داشتند با تاخير فرودگاه تاربس را به مقصد رم ترک کرد.


علت اين تاخير ممانعت مامورين حراست فرودگاه از بردن آب مقدس به داخل هواپيما بود و مامورين حراست تاربس می گفتند برای آنها تفاوتی بين بطری کوکاکولا و آب مقدس چشمه لورد وجود ندارد.


زائران خسته و خشمگين هم از سوی ديگر به هيچ وجه حاضر نبودند بدون آب مقدس به داخل هواپيما وارد شوند. بالاخره با وساطت مقامات مذهبی، ماموران حراست اجازه دادند هر زائری يکصد ميلی گرم آب مقدس همراه خود به داخل هواپيما ببرد.


مسئولين خطوط هوايی واتيکان برای پاسخ گفتن همزمان به خواست های مامورين حراست فرودگاه و زائرين، تصميم گرفتند در پروازهای بعدی بطری های آب مقدس لورد را در داخل هواپيما به فروش گزارده تا از اين طريق زائرين خوشحال به خانه هايشان بازگردند و قوانين بين المللی برای جلوگيری از تروريسم نيز اجرا شود.


XS
SM
MD
LG