لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۰

گزارش ها درباره «پیروزی» پوروشنکو در انتخابات اوکراین


 پترو پوروشنکو، «سلطان شکلات»
پترو پوروشنکو، «سلطان شکلات»
با انتشار گزارش ها اوليه از نتايج انتخابات رياست جمهوری اوکراين، پترو پوروشنکو، «سلطان شکلات»، نیز اعلام کرد که در اين انتخابات توانسته اکثريت آرا را کسب کند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، همزمان نظر سنجی ها انجام شده در خروجی ها مراکز رای گيری نشان می دهد «پترو پوروشنکو» اکثريت آرا را کسب کرده است.

گزارش شبکه های تلویزیونی اوکراین نیز حاکی است که طبق این نظر سنجی ها یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق حدود ۱۳ درصد آراء را کسب کرده است.

گزارش ها حاکی است، پترو پوروشنکو ۳۰ دقيقه پس از بسته شدن حوزه های رای گيری در جمع هزاران نفر از طرفداران خود در ستاد انتخاباتيش در «کی يف» حاضر شد.

وی در سخنرانی خود برای طرفدارانش از «پايان دادن به جنگ جدايی خواهان عليه اوکراين» به عنوان نخستين الويت دولتش نام برده است.

پترو پوروشنکو گفته است:«در گام اول تيم من بر پايان داده جنگ، هرج و مرج، شورش و ناآرامی متمرکز خواهد شد تا صلح را برای اوکراين به ارمغان بياورند.»

این میلیارد و وزیر سابق اوکراین با ۲۰ کاندیدای دیگر رقابت داشت که بخت چندانی برای پیروزی نداشتند.

انتخابات پیش از موعد در اوکراین در پی فرار ویکتور یانوکوویچ رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور برگزار شد.

به گزارش آنا رایسکایا، خبرنگار رادیو فردا در اوکراین، برگزاری انتخابات در سه منطقه بزرگ اين کشور – شبه‌جزیره الحاقی کريمه و استان‌های دونتسک و لوهانسک که عمدتاً تحت کنترل تجزیه‌طلبان هوادار روسيه قرار دارند - امکان‌پذير نبود.

به گزارش «سی ان ان» تا بعداز ظهر روز يکشنبه تنها ۵۲۸ حوزه از دو هزار ۴۳۰ حوزه رای گيری در منطقه دونتسک باز بود و مقامات محلی می گويند، ميزان مشارکت در اين منطقه نزديک به ۱۲ درصد واجدين شرايط رای بود.

طبق این گزارش، به گفته مقامات کمیسیون مرکزی انتخابات، تا ساعت سه بعداز ظهر روز یکشنبه در حدود ۳۸ درصد از واجدین شرایط اخذ رای در اوکراین، به جز مناطق لوهانسک و دونتسک، در این انتخابات شرکت کرده بودند.
XS
SM
MD
LG