لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۹

آمريکا دريافت اسکار را به اصغر فرهادی تبريک گفت


ويکتوريا نولند، سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا، روز دوشنبه دريافت جايزه اسکار بهترين فيلم خارجی را به اصغر فرهادی، کارگردان «جدايی نادر از سيمين» تبريک گفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم نولند گفته است: اين نخستين فيلم ايرانی است که برنده اسکار می شود و من از جانب همه به اصغر فرهادی تبريک می گويم.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا اضافه کرده است:« اين فيلمی است که واقعا به جهان تصويری ارزشمند از زندگی در ايران ارائه می کند. ما اين موفقيت را به او تبريک گفته و پويندگی و عظمت تاريخی صنعت سينمای مستقل ايران را تحسين می کنيم.»

فيلم «جدايی نادر از سيمين» يکشنبه هفتم اسفندماه برنده جايزه بهترين فيلم غير انگليسی زبان اسکار شد. اصغر فرهادی که فيلم او به عنوان نخستين فيلم ايرانی در دو رشته در اسکار امسال نامزد دريافت جايزه بود، جايزه بهترين فيلم خارجی را از دستان سندرا بولاک دريافت کرد.

کسب نخستين جايزه اسکار برای سينمای ايران توسط فيلم «جدايی نادر از سيمين» اثر اصغر فرهادی، با استقبال شمار زيادی ازهنرمندان و فعالان سياسی روبه روشد.

عزت الله انتظامی، بازيگرسينما، در اين زمينه گفته است: اين افتخار را با دل و جانم به ملت ايران، بزرگان، هنرمندان ، سياستمداران و هر کسی که در ايران زندگی می‌کند تبريک می‌گويم.

رسانه های نزديک به اصلاح طلبان گزارش داده اند که ۵۴ زندانی سياسی ايران نيز موفقيت فيلم «جدايی نادر و سيمين» را تبريک گفته اند.

آقای فرهادی جايزه اسکار خود را نيز همچون خرس طلايی جشنواره برلين و جايزه گلدن گلوب به مردم ايران تقديم کرد و در سخنان کوتاه خود در مراسم اسکار فرهنگ دوستی و صلح‌طلبی آنها را ستود.

وی در عين حال در اظهاراتی پس از پايان مراسم اسکار، سياستمداران را مخاطبان سينما ندانست و تأکيد کرد که فيلم او حاوی پيام‌هايی برای مردم است و نه سياستمداران.

آقای فرهادی همچنين عنوان کرد که دولت ايران چندان يکدست نيست و در اتفاقاتی هم که پيش از اين برای اين فيلم روی داده، برخی از موفقيت‌های اين فيلم ناراحت بودند، برخی سکوت کردند و برخی هم خوشحال بودند.

وی نتيجه گرفت که در دستگاه دولتی ايران افراد متفاوتی هستند.
XS
SM
MD
LG