لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۷

واليبال ايران يک گيم از روسيه گرفت


تيم ملی واليبال ايران در دومين ديدارش با روسيه که در چارچوب ليگ جهانی به انجام رسيد با نتيجه ۳-۱ مغلوب شد. نخستين بازی اين دو تيم هم با نتيجه ۳ بر صفر به سود روسيه تمام شده بود.

بازی دوم نيز در سالن يانتارنی شهر کالينينگراد با حضور هفت هزار نفر تماشاگر و به قضاوت جعفر علی از بحرين برگزار شد. صربستان در روزهای ۳۱ خرداد و اول تير، دومين رقيب ايران در ليگ جهانی ۲۰۱۳ است.

در ديگر بازی اين گروه، صربستان در هاوانا نتيجه خوبی کسب کرد و ۳-۱ از سد کوبا گذشت.

پيش از اين هم ايتاليا ۳-۰ آلمان را از پيش رو برداشته بود. در ساير گروه ها هم نمايندگان آسيا ناموفق بودند. فنلاند و هلند به ترتيب بر کره جنوبی و ژاپن غلبه کردند.

در مصاف دوم ايران و روسيه سعيد معروف، حمزه زرينی، امير غفور، محمد موسوی عراقی، آرمين تشکری، فرهاد ظريف و فرهاد قائمی نفرات آغاز کننده بازی برای ايران بودند. امير غفور از مجموع ۳۰ حمله توانست ۱۵ امتياز کسب کند اما نيکولای پاولف عنوان امتياز آورترين بازيکن مسابقه را به خود اختصاص داد. شرح کوتاهی از اتفاقات مهم ديدار دوم ايران و روسيه در ادامه آمده است.

گيم اول: ۲۵ بر ۲۳ روسيه

رقابت از ابتدا پاياپای بود. با نتيجه ۸ بر ۷ به سود ميزبان، تيمها روانه وقت اول استراحت فنی شدند. در آغاز مجدد بازی ايران بهتر ظاهر شد و نتيجه را به سود خود تغيير داد. روسها تا امتياز ۱۵ که به سود ايران بود ۹ بار توپهای سرويس را از دست دادند.

وقتی روسيه ۲۰ بر ۱۹ پيش افتاد ولاسکو درخواست وقت استراحت کرد، در ادامه اسپک حمزه زرينی بيرون رفت تا ولاسکو کشاورزی را جايگزين او کند. در ادامه روس ها با نواختن سرويس پرشی توپ را در زمين ايران جا دادند و به امتياز ۲۳ رسيدند.

اواخر گيم نخست، آندری ورنکوف درخواست وقت استراحت فنی کرد. با شروع بازی سعيد معروف سرويس خود را به تور زد تا اين گيم به سود روسيه رقم بخورد.

گيم دوم: ۲۵ بر ۲۲ روسيه

اشتباهات متعدد ايران باعث شد تا نتيجه ۴ بر يک به سود ميزبان شود. بازيکنان ايران در گيم دوم در دفاع و حمله عملکرد خوبی نداشتند.

دريافت اول روسها برخلاف بازی اول بسيار خوب بود و اغلب توپ ها را جمع ميکردند، اما در طرف مقابل ايران ضعيف ظاهر شد و نتيجه ۱۰ بر ۴ به سود روسيه ولاسکو را مجبور کرد درخواست وقت استراحت کند. خيال روسها به قدری راحت شده بود که ديگر از سرويس های ساده استفاده مي کردند.

سرويسهای موجی سعيد معروف و حملات خوب غفور موجب شد تا اختلاف کم شود و نتيجه به ۱۸ بر ۱۵ تغيير يابد. اسپک تماشايی غفور، امتياز ۱۷ را برای ايران به ارمغان آورد اما نيکولای پاوولف بسيار خوب بازی کرد و مانع از پيش افتادن ايران شد. دريافت بي نقص روسها از سرويس قائمی و حمله خوب آنها، اختلاف را باز هم به سود روسيه افزايش داد.

گيم سوم: ۲۵ بر ۱۷ ايران

سرويسهای بي نقص قائمی و عملکرد خوب در دفاع و حمله موجب شد تا نتيجه ۸ بر ۲ به سود ايران شود و تيمها به وقت استراحت فنی اول بروند. سرمربی روسيه در اين گيم به بازيکنان اصلی خود استراحت داد.

تيزهوشی غفور و اسپکی که زد امتياز ايران را به ۲۳ رساند و دفاع خوب مليپوشان، امتياز ۲۴ را برای ايران همراه داشت. عادل غلامی امتياز ۲۵ را با حرکت سرعتی کسب کرد تا شاگردان ولاسکو نخستين گيم برده تاريخ واليبال ايران در ليگ جهانی را به ثبت برسانند.

گيم چهارم: ۲۵ بر ۱۸ روسيه

موسيريسکی از برترينهای ديدار اول در آغاز اين گيم باز هم وارد ميدان شد. از طرفی، هنگامی که پاولوف در خط سرويس حضور داشت کسی نمي توانست او را مهار کند.

خوليو ولاسکو در نشست خبری گفت: بسيار بهتر از روز گذشته بازی کرديم و حتی توانستيم يک گيم بگيريم. اشتباهات ما بيشتر از روسيه بود و بايد برای حل اين مشکل تلاش کنيم.
سعيد معروف کاپيتان ايران نيز گفت: ما خوب و جنگنده بازی کرديم و هر بازيکن بهترين عملکرد خود را به نمايش گذاشت.

آندری ورنکوف سرمربی روسيه درباره ناتوانی تيمش در تکرار نتيجه بازی اول گفت: توقع نداريم که تمام بازيها را ۳ بر صفر پيروز شويم؛ به علاوه تيم ما تغييرات زيادی داشت. اين بازی را آناليز ميکنيم تا اشتباهاتمان برای بازيهای آينده اصلاح شود.

سرگئی ماکاروف کاپيتان روسيه هم بازی دوم با ايران را سختتر از بازی اول دانست.
XS
SM
MD
LG