لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۶

ايتاليا ۳ ايران ۲، چهار امتياز برای شاگردان ولاسکو


از هفته پنجم ليگ جهانی واليبال، دومين مسابقه ايران و ايتاليا در ساساری برگزار شد و به برتری ۳-۲ ميزبان انجاميد. ايران دو گيم نخست را واگذار کرد اما در ادامه با تغيير روند بازی موفق شد کار را به ست پنجم بکشاند.

ايوان زايتسف ستاره تيم ايتاليا ۱۸ امتياز گرفت تا مانند بازی نخست به عنوان امتيازآورترين بازيکن ميدان معرفی شود. سيدمحمد موسوی عراقی نيز با ۱۵ امتياز، بهترين بازيکن ايران بود.

بازی بعدی ايران روز شنبه ۱۵تير در هاوانا و مقابل تيم کوبا برگزار خواهد شد که نخستين پيروزی خود را با برتری ۳-۱ مقابل روسيه رقم زده.

در جدول رده بندی ايتاليا با ۱۷ امتياز صدرنشين است. لاجوردی پوشان از دو بازی خانگی با ايران فقط دو امتياز کسب کردند تا نتوانند فاصله شان را با روسيه افزايش دهند. روسيه ۱۶ امتيازی است، آلمان و صربستان هم ۱۰ امتياز اندوخته اند. ايران ۷ امتيازی شده و کوبا هم با ۶ امتياز در انتهای جدول قرار دارد.

در جدال دوم ايران و ايتاليا، ايران با ترکيب سعيد معروف، محمد موسوی عراقی، آرمين تشکری، امير غفور، رحمان داودی، عليرضا مباشری و فرهاد ظريف به ميدان آمد. سرمربی ايتاليا نيز کريستين ساوانی، دراگان تراويکا، سالواتوره روسينی، امانوئل بيرارلی، ايوان زايتسف، توماس برتا و سيمونه پارودی را به زمين فرستاد.

ايتاليا سه امتياز پيش بود که عادل غلامی جايگزين آرمين تشکری شد و فاصله دو تيم را کم کرد. با سرويس جهشی زيبای غلامی، تساوی ۲۲ بر ۲۲ رقم خورد اما پس از وقت استراحت توسط براتو، ايتاليا گيم اول را با برتری ۲۵ بر ۲۲ به پايان رساند.

گيم دوم هم ۲۵ بر ۲۰ به سود آتزوری تمام شد. آرش کمالوندی که مدتها از ترکيب تيم ملی دور بود در اين گيم جای رحمان داودی بازی کرد. ست دوم با از دست دادن سرويس توسط شهرام محمودی خاتمه پيدا کرد.

با تاکتيکهای ولاسکو و دگرگونی در روند بازی، ايران در گيم سوم ۲۵ بر ۲۰ برنده شد. زمانی که بازی ۲۲ بر ۱۸ به سود ايران شد براتو وقت استراحت گرفت تا شرايط را تغيير دهد اما اقدامات او تاثيری در برتری ايران نداشت. سرمربی ايتاليا حتی زايتسف را هم بيرون کشيد تا فشار کمتری به ستاره تيمش وارد شود.

نتيجه گيم چهارم هم ۲۵ بر ۱۸ به سود ايران بود. ايران بازی را با ترکيب غلامی، معروف، محمودی، موسوی، زرينی و داودی آغاز کرد. غلامی و محمودی بسيار خوب بازی کردند و نقش ارزندهای در موفقيت ايران داشتند. موسوی هم روی تور، مهار ناپذير بود تا کار به ست پنجم بکشد.

ايتاليا در حالی ۱۵ بر ۱۳ برنده شد که تا لحظات آخر اطمينانی از برتری خود نداشت. سيمونه پرودی با سرويس های موجی، سهم چشمگيری در برتری تيمش داشت.

در بخش حمله شهرام محمودی از مجموع ۲۵ حمله، توانست ۱۲ امتياز بگيرد. امير غفور هم از ۲۰ حمله اش موفق شد ۹ امتياز کسب کند. رحمان داودی ۱۳ حمله انجام داد و موفق به کسب ۸ امتياز شد. در دفاع، محمد موسوی از ۱۸ دفاع ۱۰ امتياز کسب کرد و حمزه زرينی و عادل غلامی هر کدام شش دفاع انجام دادند که دو بار موفق بودند. در خط سرويس، عادل غلامی ۲۳ بار پشت خط قرار گرفت و توانست دو امتياز مستقيم کسب کند. موسوی هم از ۱۶ سرويس، دو امتياز مستقيم تصاحب کرد.

خوليو ولاسکو در پايان بازی گفت: به نظر من زايتسف بهترين بازيکن دنياست و برای پيروزی ايتاليا نقش بسيار موثری ايفا کرد. البته من به بازيکنانم گفته بودم که چگونه او را دفاع کنند و تا حد زيادی موفق بوديم.

ولاسکو ادامه داد: ما دو ست را باختيم اما در جو سالن ساساری نتيجه را به تساوی کشانديم. اين همان چيزی است که از بازيکنانم ميخواهم. آنها امروز خيلی خوب کار کردند و با قلب و مغز خود جنگيدند. من به تک تک آنها افتخار ميکنم.

سرمربی تيم ملی ايران درباره بازی بعدی مقابل کوبا گفت: کوبا تيمی قدرتی است و کاملا متفاوت با ايتاليا بازی ميکند. ما هم برای رويارويی با اين تيم بايد متفاوت کار کنيم. آنها ديروز روسيه را شکست دادند و خيلی روحيه گرفته اند. مطمئناً کار سختی در کوبا پيش رو خواهيم داشت.
XS
SM
MD
LG