لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۹

ابراهيم يزدی و تعدادی از اعضای نهضت آزادی در اصفهان بازداشت شدند


ابراهيم يزدی، دبيرکل نهضت آزادی ايران، به همراه تعداد ديگری از اعضای نهضت آزادی، روز جمعه در اصفهان توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، به نقل از يک منبع آگاه گفته است که ابراهيم يزدی و هاشم صباغيان در مراسم نماز جمعه ای «غير قانونی» در اصفهان بازداشت شده اند.

اين «منبع مطلع» همچنين گفته است همراه با ابراهيم یزدی تعداد ديگری از اعضای نهضت آزادی نیز بازداشت شده اند. اما اين خبر تعداد دستگير شدگان را مشخص نکرده است.

محمد علی دادخواه، وکیل ابراهیم یزدی، در گفت‌وگو با رادیو فردا با تایید بازداشت اعضای نهضت آزادی در اصفهان، می گوید: ابراهیم یزدی و همراهان برای شرکت در مراسم ترحیم فرزند آقای مسکین به اصفهان سفر کرده بودند.

در همين زمينه، به گزارش «ميزان خبر» علاوه بر ابراهيم يزدی و هاشم صباغيان، علی اصغر غروی مسئول شاخه اصفهان، غفار فرزدی مسئول شاخه آذربايجان، احد رضايی مسئول شاخه زنجان، ورپايی و عباس مصلحی از اعضای شاخه اصفهان نهضت آزادی نیز بازداشت شدند.

ميزان خبر اضافه کرده است نيروهای امنيتی به هنگام بازداشت برخی از این افراد، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

در همين زمينه، برخی گزارش های دیگر نيز حاکی است که «ماموران لباس شخصی» بدون ارائه کارت شناسايی و حکم ، اين افراد را دستگير کرده اند.

«میزان خبر» نیز نوشته است: «ماموران لباس شخصی که بدون ارايه حکم قضايی وارد محل شده و خود را نيروهای امنيتی و اعضاء بسيج معرفی کردند با اين توجيه که دکتر سيد علی اصغر غروی در اين محل به صورت غير قانونی نماز جمعه اقامه کرده است، پس از بازداشت اين چند تن نسبت به ارعاب و تهديد ساير حاضرين و فيلمبرداری و ثبت مشخصات آنها اقدام و سپس محل حادثه را ترک کردند. ».

ابراهيم يزدی، دبيرکل نهضت آزادی ايران روز هفتم دی ماه در پی بازداشت های گروهی و گسترده در ايران، دستگير و روانه زندان شد اما پس از مدتی به دليل بيماری از زندان آزاد شد.

ابراهيم يزدی نزديک به هشتاد سال سن دارد و در دولت موقت مهدی بازرگان در ماه‌های نخستين پس از انقلاب وزير امور خارجه بود.
XS
SM
MD
LG