لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۹

یاهو به «درخواست دولت آمریکا ایمیل‌های کاربران» را رصد کرده است


منابع مطلع گفته اند، شرکت یاهو سال گذشته با به کارگیری یک نرم افزاربه درخواست دولت آمریکا حساب ایمیل میلیون‌ها کاربر را برای دستیابی به اطلاعات مورد تجسس قرار داده است.

به گزارش رویترز، سه کارمند سابق یاهو گفته اند، این شرکت به در خواست محرمانه دولت آمریکا و نهادهایی همچون «اف بی‌ای» و «آژانس اطلاعات ملی» ایمیل صدها میلیون کاربر را مورد جستجو قرار داده است.

طبق این گزارش، متخصصان حوزه نظارت اینترنت می گویند این نخستین موردی است که علنی می شود یک شرکت اینترنتی آمریکایی به درخواست نهاد‌های امنیتی برای تجسس ایمیل‌های دریافتی کاربران پاسخ مثبت داده است.

رویترز می افزاید، مشخص نیست این نهاد‌ها به دنبال چه نوع اطلاعاتی بودند بلکه از یاهو خواسته شده بود که عبارات مشخصی را اسکن کند.

رویترز همچنین اضافه کرده است، روشن نیست که ایا دولت آمریکا چنین در خواستی را از دیگر شرکت‌های اینترنتی در آمریکا مطرح کرده است یا نه.

در حالی خبر همکاری یاهو با دولت آمریکا منتشر شده که اوایل مهرماه شرکت خدمات اینترنتی یاهو، اعلام کرد، اطلاعات۵۰۰ میلیون کاربر این سیستم توسط هکر‌ها به سرقت رفته است.

شرکت خدمات اینترنتی یاهو گفته بود،این حمله سایبری توسط کسانی که از سوی« یک دولت» سازماندهی شده اند، صورت گرفته است. گفته می شود که این رخنه سایبری در سال ۲۰۱۴ انجام شده است.

شرکت یاهو در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: اطلاعات شخصی از جمله نام و تاریخ تولد، ایمیل و شماره تلفن و همچنین پسورد به همراه پرسش‌ها و پاسخ‌های امنیتی رمزگذاری‌نشده کاربران به سرقت رفته است.

با این حال یاهو می گوید، هکر‌های اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت نبرده اند.

شرکت «ورایزن» در ماه ژوئیه از خرید یاهو به مبلغ چهار میلیارد و ۸۳۰ میلیون دلار خبر داده بود. انتظار می رود این معامله در اوایل سال ۲۰۱۷ نهایی شود.

XS
SM
MD
LG