لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۳

افزایش تولید نفت آمریکا و اوپک


پیش بینی می‌شود متوسط تولید روزانه نفت آمریکا در سال آینده به ۹ میلیون و ۹۱۰ هزار بشکه برسد که بالا‌ترین میزان تولید نفت در تاریخ آمریکا است.
پیش بینی می‌شود متوسط تولید روزانه نفت آمریکا در سال آینده به ۹ میلیون و ۹۱۰ هزار بشکه برسد که بالا‌ترین میزان تولید نفت در تاریخ آمریکا است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه خود می‌گوید تولید نفت این کشور تا سال آینده «رکوردی تاریخی» می‌زند.

طبق گزارشی که در سایت رسمی این نهاد آمریکایی منتشر شده است، متوسط تولید روزانه نفت آمریکا در سال ۲۰۱۷ حدود ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه درروز است، که نسبت به پیش بینی ماه گذشته ۲۰ هزاربشکه رشد نشان می‌دهد. پیش بینی می‌شود متوسط تولید روزانه نفت آمریکا در سال آینده به ۹ میلیون و ۹۱۰ هزار بشکه برسد که نسبت به پیش بینی ماه گذشته ۱۰ هزار بشکه افزایش دارد. این رقم بالا‌ترین میزان تولید نفت در تاریخ این کشور است.

آمریکا از نیمه‌های سال گذشته تولید خود را با شتابی چشمگیر افزایش داده است.

نشریه تخصصی پلاتز نیز چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه با اشاره به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا می‌نویسد که افزایش تولید نفت خام سبک لیبی، نیجریه و آمریکا در ماه ژوئیه می‌تواند به فشار بر قیمت‌های نفت خام سبک و متوسط بیانجامد.

به گزارش نشریه پلاتس، تولید روزانه نفت لیبی در ماه گذشته با ۱۹ درصد افزایش نسبت به ماه ژوئن به ۱ میلیون و ۱۰ هزار بشکه رسید. تولید روزانه نفت نیجریه نیز با ۶ درصد افزایش به ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه رسید.

این دو عضو اوپک از توافق کاهش تولید نفت اوپک که از ابتدای سال جاری اجرا می‌شود معاف شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که تولید روزانه نفت آمریکا نیز طی ماه ژوئیه نسبت به ماه ژوئن ۱ درصد افزایش یافت و به ۹ میلیون و ۴۳۰ هزار بشکه رسید.

این افزایش‌ها در پی توافق تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تولیدکنندگان غیر عضو در مورد کاهش تولید نفت خام اتفاق افتاده است که عرضه نفت متوسط و سنگین را محدود کرده است.

در نتیجه، طی چند ماه گذشته برتری نفت خام سبک شیرین بر نفت خام متوسط و سنگین در بسیاری از مناطق در سراسر جهان کاهش یافته است.

متوسط تولید روزانه نفت اوپک در ماه ژوئیه ۳۲ میلیون و ۹۳۰ هزار بشکه بود. این رقم در ماه قبل آن ۳۲ میلیون و ۶۱۰ هزار بشکه بود.

عربستان سعودی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده اوپک، طی ماه ژوئیه روزانه ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت تولید کرد که نسبت به ماه قبل آن تقریبا ثابت باقی مانده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند تولید روزانه اوپک در سال جاری ۳۲ میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه و در سال آینده ۳۲ میلیون و ۹۶۰ هزار بشکه باشد.

طبق این گزارش، قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۱۷ به طور متوسط ۵۰ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه و در سال ۲۰۱۸ به طور متوسط ۵۱ دلار و ۵۸ سنت خواهد بود.

XS
SM
MD
LG