لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۴

زخمی شدن دو اسرائیلی در پی حمله راکتی از غزه همزمان با امضای توافق صلح


رهگیری راکت‌ها توسط سپر دفاعی اسرائیل (عکس از آرشیو)
رهگیری راکت‌ها توسط سپر دفاعی اسرائیل (عکس از آرشیو)

همزمان با امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل در کاخ سفید در روز سه شنبه، حملات راکتی شبه نظامیان فلسطینی به مناطقی در اسرائیل دست کم دو مجروح برجای گذاشت.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حملات را به عهده نگرفته است. این راکت‌ها از غزه شلیک شدند و این منطقه در کنترل گروه اسلامگرای حماس است.

رویترز می‌گوید، مقامات فلسطینی‌که دنبال یک کشور مستقل هستند، توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل را به مثابه «خیانت به آرمان» فلسطین خوانده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در حال امضای توافقنامه عادی سازی روابط با وزرای خارجه بحرین و امارات در کاخ سفید بودند، صدای آژیر حمله موشکی در مناطق ساحلی عسقلان و اشدود به صدا درآمد.

همچنین پیام هشدار درباره حمله موشکی بر صفحه‌های تلویزیون در اسرائیل به هنگام پخش مستقیم از واشینگتن ظاهر شد.

منابع بیمارستانی هم گفته‌اند٬ در اشدود دو نفر بر اثر شکسته شدن شیشه‌ها مجروح شدند.

در همین زمینه، یک سخنگوی نظامی ارتش اسرائیل هم گفته است، دو راکت از غزه شلیک شد که یکی از آنها توسط سپر دفاع موشکی «ایرون دام» رهگیری و منهدم شد.

رویترز می‌گوید، در غزه ده‌ها فلسطینی با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل متحد، امضای توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین با اسرائیل را محکوم کردند.

سامی ابو زهری، سخنگوی حماس هم گفته است، توافق بحرین و امارات با اسرائیل، صلح را به منطقه نخواهد آورد.

این سخنگوی حماس به رویترز گفته است، مردم منطقه به مقابله با این اشغالگران به عنوان دشمن واقعی ادامه خواهند داد. با این حال، حماس مسئولیت حملات راکتی سه شنبه را به عهده نگرفته است.

رویترز می گوید، در حدود ۲۰۰ نفر تجمعی آرامی را در مرکز رام الله در کرانه باختری رود اردن برگزار کردند.

نخستین توافق عادی سازی روابط اسرائیل با یک کشور عرب٬ بین اسرائیل و مصر در سال ۱۹۷۹ امضا شد. سپس اردن در سال ۱۹۹۴ با عادی سازی روابط با اسرائیل موافقت کرد.

منبع: رویترز، خ
XS
SM
MD
LG