لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۶

پارادوکس با کامبیز حسینی؛ مرگ بر «مردسالار» درونم!


آی...یای .. یای.. یای …

حقیقت امر اینه که برای ما مردهایی که در جامعه مردسالار بزرگ شدیم و تحصیلات عالیه کردیم و به حق پنج تن آل عبا فهمیده شدیم و اینا! فهمیدن اینکه مرد سالاری چیز چرت و پرت و بدی است زیاد سخت نیست!

ولی دانستن این که ما مردها در جامعه‌ای مردسالار بزرگ شدیم برای همه ما مردها یه ذره سخته!

آی...یای ..یای.. یای …

رفته بودم خونه ی یکی از دوستام که استاد دانشگاه هستند و اتفاقاً خیلی هم ادعای مطالعات زنان دارند و رفیق‌های لزبین دارند!‌ ایشون به تازگی بچه‌دار شدند و منم رفتم خونشون که کوچولو رو ببینم و آی...یای ..یای.. یای …

رفیق شفیق مشغول سخنرانی در مورد اهمیت زنان بود که یک بوی بدی آمد و همه فهمیدیم که باید کهنه بچه عوض شود و بدین سان شروع کرد کهنه را با اکراه عوض کردن!

پارادوکس با کامبیز حسینی؛ مرگ بر «مردسالار» درونم!
please wait

No media source currently available

0:00 0:24:59 0:00
لینک مستقیم

یک جایی اون وسط از شدت انزجار و بوی بد داد زد: شیما کجایی؟

گفتم شیما رو چیکار داری؟ عوض کن دیگه!

گفت: بابا این کار مردا نیست که! مامانش باید بکنه!

آی...یای ..یای.. یای …

مردی که خودش از جامعه مردسالار فراری بود وسط بحران بوی بد داستان بچه مردسالاری خونش زد بالا و گفت ‍«کهنه بچه عوض کردن کار زن‌هاست»

من الان دیگه بزرگ شدم و نزدم تودهنش! ولی اگه چند سال پیش بود می گفتم:‌ اه! مامانش بیاد؟ پس زن‌ها فقط باید کهنه عوض کنند؟ از اسپرم تو خیلی متشکریم اقای استاد دانشگاه! ولی نگفتم.

حقیقتش احساس کردم من که می دونم این آدم اینجوری فکر نمی کنه و فقط یک لحظه مبارزه و کوشش و تقلا و دست و پا زدن و پیکار و کلنجار و تنازع و کشمکش و کشمکش و کشمکش در مبارزه با مردسالاری درونش رو ناخواسته گذاشته کنار! بدون اینکه تعمدا اینجوری بخواد‍! برای همین چیزی بهش نگفتم و فقط بهش خیلی بد نگاه کردم!

از نگاهم فهمید چه گندی زده و گفت: چیه؟

گفتم: آی...یای ..یای.. یای …!

حرف این هفته من به خودم و تمام مردهای ایرانی اینه که تمام شعارهایی که می‌دیم - در باب تساوی زن و مرد - قوانینی نوشته شده بر جان و روح و عقل ما نیستند.

وقتی در جامعه مرد سالار بزرگ میشی مردسالاری در پوست و خونت - از نوزادی - نوشته شده و شما نمی تونی یه روز از خواب بیدار شی و بگی ‍‍« تموم شد! من دیگه به زنها احترامی به تساوی مردان می‌گذارم»

من همیشه باید به خودم یاد آوری کنم که هر روز باید با مرد سالار درون خودم مبارزه کنم!

کوشش مداوم می‌خواهد ای مرد ایرانی ! ولش نکن ! ترک نکردی! کوشش رو ول نکن! مبارزه با اون مرد سالار درونت کوششی روزانه است! ولش کنی بر می‌گردی سر جای اولت!

این برنامه تلاشی است برای مردسالار نبودن!‌

آی...یای ..یای.. یای …

  • 16x9 Image

    کامبیز حسینی

    کامبیز حسینی، تهیه‌کننده برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، از جمله پارازیت، و همچنین پولتیک و پارادوکس در رادیوفرداست.

XS
SM
MD
LG