لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۳

استقبال مایک پنس از بازگشت احتمالی مایکل فلین به دولت ترامپ


اظهارات مایک پنس می‌تواند راه را برای بازگشت مایکل فلین به حلقه اطرافیان دونالد ترامپ هموار کند.
اظهارات مایک پنس می‌تواند راه را برای بازگشت مایکل فلین به حلقه اطرافیان دونالد ترامپ هموار کند.

معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده به‌دنبال اقدام وزارت دادگستری آمریکا برای توقف تعقیب قضایی مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، گفت که از بازگشت او به دولت دونالد ترامپ استقبال می‌کند.

مایک پنس روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت در پاسخ به این سئوال گزارشگر سایت خبری «اکسیوس» که آیا علاقه‌ای به بازگشت مایکل فلین به دولت دارد، ضمن دفاع از تصمیم وزارت دادگستری، گفت: «درباره خودم باید بگویم که از دیدار دوباره مایکل فلین خوشحال می‌شوم.»

فلین که نخستین مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ بود دو سال قبل در دادگاه، اتهام دروغ به بازررسان فدرال را پذیرفت. ترامپ گفته بود به این دلیل فلین را اخراج کرد که درباره ارتباطاتش با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در واشینگتن، مایک پنس را فریب داده بود.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد اظهارات آقای پنس می‌تواند راه را برای مایکل فلین، ژنرال سابق ارتش آمریکا، هموار کند تا بار دیگر به حلقه اطرافیان دونالد ترامپ بپیوندد و البته این امر در صورتی‌ست که محاکم قضایی آمریکا درخواست وزارت دادگستری را بپذیرند.

وزارت دادگستری ایالات متحده روز پنج‌شنبه از یک قاضی خواست که اتهامات قضایی علیه مایکل فلین را پس بگیرد، امری که رویترز می‌نویسد نتیجه فشارهای فزاینده آقای ترامپ و متحدان سیاسی‌اش بوده است.

این اقدام اما انتقاد دمکرات‌ها و دیگران را به دنبال داشته که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، را به حمایت از دونالد ترامپ و اطرافیانش متهم می‌کنند. تصمیم قاضی در این باره هنوز مشخص نیست.

آقای ترامپ ماه گذشته به خبرنگاران گفته بود که ممکن است فلین را دوباره به کار بگیرد و دراین باره نظر آقای پنس اهمیت دارد.

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا یکی از شش دستیار و افراد نزدیک به ترامپ بود که در گزارش رابرت مالر، مستشار ویژه در پرونده تبانی احتمالی بین روسیه و کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ ترامپ، نامش به عنوان متهم آمده است.

آقای فلین در دسامبر ۲۰۱۷ به اتهام دروغ گفتن به اف‌بی‌آی درباره مذاکراتش با سفیر روسیه در در دوران انتقال قدرت از اوباما به ترامپ مجرم شناخته شد. او با این حال با تیم مالر همکاری وسیعی داشت.

XS
SM
MD
LG