لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۴

کاندیدای پست وزیر دفاع آمریکا بر راه‌حل دیپلماتیک برای اختلافات با ایران تاکید کرد


اسپر در جلسه خود با اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا بیشتر با پرسش‌های دوستانه مواجه شد.
اسپر در جلسه خود با اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا بیشتر با پرسش‌های دوستانه مواجه شد.

مارک اسپر، کاندیدای دونالد ترامپ برای تصدی پست وزیر دفاع ایالات متحده، روز سه‌شنبه ۲۵ تیر در جلسه سنای این کشور بر لزوم پیدا کردن راه‌حل دیپلماتیک برای اختلافات میان واشینگتن و تهران و پرهیز از جنگ تاکید کرد.

آقای اسپر به کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: «موافقم که ما خواستار جنگ با ایران نیستیم. ما در پی جنگ با ایران نیستیم. باید به مسیر دیپلماتیک بازگردیم».

به گفته وی، دولت دونالد ترامپ در نظر دارد به زودی قانون‌گذاران کنگره را در جریان طرح مشترک خود با دیگر کشورها برای تامین امنیت کشتیرانی تجاری در آب‌های خلیج فارس و مناطق اطراف آن قرار دهد.

مارک اسپر عنوان کرد که هدف این طرح مقابله با تلاش‌های ایران برای ممانعت از کشتیرانی در خلیج فارس است و نیز هشداری برای ایران محسوب می‌شود که خطا نکند.

در ماه‌های اخیر شش کشتی تجاری در آب‌های خلیج فارس هدف حمله قرار گرفتند که آمریکا آنها را به ایران نسبت داده، اما تهران این مسئله را تکذیب می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد که اسپر در جلسه خود با اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا بیشتر با پرسش‌های دوستانه مواجه شد.

انتظار می‌رود مجلس سنا که اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان است تا روز پنج‌شنبه صلاحیت آقای اسپر را تایید کند تا سرنوشت پست وزیر دفاع آمریکا که در هفت ماه اخیر پس از استعفای جیمز متیس مبهم مانده بود، مشخص شود.

متیس در پی تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیروهای ایالات متحده از سوریه استعفا کرد، تصمیمی که او هیچ‌گاه آن را اجرایی نکرد. پس از خروج جیم متیس از پنتاگون پاتریک شاناهان برای مدتی سرپرست وزرات دفاع آمریکا شد و در نهایت جای خود را به مارک اسپر، افسر سابق ارتش، سپرد.

دولت دونالد ترامپ در نهایت روز دوشنبه آقای اسپر را برای نامزدی پست وزیر دفاع به سنا معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس/ س.ن/ ک.ر
XS
SM
MD
LG