لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۹

تاکید وزارت دفاع آمریکا بر حفظ برتری فضایی این کشور در برابر چین و روسیه


ژنرال جان ریموند، فرمانده عملیات فضایی آمریکا
ژنرال جان ریموند، فرمانده عملیات فضایی آمریکا

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا هشدار داد که روسیه و چین با هدف به چالش کشیدن تسلط کامل آمریکا و متحدان آن کشور بر فضا در حال افزایش توانايی‌های فضایی پیشرفته هستند.

جیمز اندرسون، مسئول سیاست‌گذاری و معاون وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه ۸ اسفند در گزارشی به کمیته واحدهای استراتژیک نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان گفت، چین و روسیه در حال افزایش توانایی‌های خود در زمینه تجهیزات فضایی قابل استفاده در مدار زمین و مجموعه‌ای از تسلیحات فضایی هستند که قادرند تمامی تجهیزات و امکانات فضایی آمریکا را که در دوره‌ای ساخته شدند که تهدید چندانی در فضا وجود نداشت هدف بگیرند.

جیمز اندرسون در گزارش کتبی خود گفت ایالات متحده آمریکا با «نوسازی تجهیزات فضایی خود، افزایش مقاومت آنها، توسعه تخصص‌های جنگ فضایی و همکاری نزدیک با متحدان این کشور در عملیات مشترک» با این تهدید مقابله می‌کند.

ژنرال جان ریموند، فرمانده عملیات فضایی آمریکا نیز به قانونگذاران کشور خود گفت: «آمریکا دیگر نمی‌تواند چنین تصوری داشته باشد که برتری فضایی این کشور مطلق است.»

او افزود: «اگر اقدامات بازدارنده به نتیجه نرسد برای حفظ برتری فضایی باید آماده جنگ باشیم.»

جیمز اندرسون گفت در بودجه دفاعی سال مالی ۲۰۲۱ حدود ۱۸ میلیارد دلار برای برنامه‌های فضایی در نظر گرفته شده که شامل ۱۱۱ میلیون دلار برای تقویت نیروی فضایی جدید آمریکا است.

او افزود در این بودجه هزینه‌هایی نیز برای تقویت قابلیت‌های نظامی فضایی لازم برای تضمین برتری فنی و نظامی آمریکا در نظر گرفته شده است.

با استفاده از گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG