لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۹

هشدار پلیس درباره افزایش چشمگیر مسافران مشهد: وضعیت قرمز است


در آستانه عید سعید فطر شمار زیادی از مردم به سمت مشهد حرکت کرده‌اند
در آستانه عید سعید فطر شمار زیادی از مردم به سمت مشهد حرکت کرده‌اند

علی‌رغم درخواست مقامات وزارت بهداشت ایران از مردم برای سفر نکردن به استان‌های وضعیت قرمز در تعطیلات عید فطر، رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی از حجم چشمگیر ترافیک در مبادی ورودی و خروجی مشهد خبر داد.

همزمان شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار در ردیف شهرهای «وضعیت قرمز» به دلیل شیوع کرونا قرار گرفتند.

هادی امیدوار، رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی، روز شنبه سوم خرداد، با اعلام نیمه‌سنگین بودن ترافیک در ورودی‌های مشهد، گفت: «در آستانه عید سعید فطر حجم زیادی از مسافران به‌ویژه با خودروهای شخصی به سمت مشهد و استان خراسان رضوی رهسپار شده‌اند.»

این در حالی است که استان خراسان رضوی و به‌خصوص شهر مشهد همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برند و کارگروه اطلاع‌رسانی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز طی چند روز اخیر مؤکداً از مردم خواسته بود به این شهر سفر نکنند.

وزیر بهداشت ایران نیز روز پنجشنبه با بیان این‌که «سفرهای جدید به‌معنای ابتلاهای جدید به کووید ۱۹ است»، از مردم خواسته بود در تعطیلات عید فطر نیز در خانه بمانند و راهی سفر به‌خصوص مناطق قرمز نشوند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، گفته بود: «از مردم درخواست دارم فعلاً سفر نروند، در استان‌های قرمز که در حال حاضر برای ما مشکل ساز هستند، تردد نکنند.»

مقامات انتظامی و بهداشتی هیچ توضیحی درباره اقدامات عملی برای ممانعت از سفرهای به مناطق قرمز ارائه نکرده‌اند.

در حال حاضر برخی استان‌ها از جمله خراسان رضوی و خوزستان در وضعیت قرمز هستند و امروز نیز اعلام شد شهرستان‌های ایرانشهر و چابهار در استان سیستان و بلوچستان نیز به جمع مناطق قرمز پیوسته‌اند.

محمد مهران امینی‌فرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر امروز با اعلام این خبر گفت: «کلیه تجمعات و مراسم خانوادگی، مذهبی، فرهنگی و جشن‌ها» لغو و مشاغل پر ریسک تعطیل می‌شوند.

او همچنین هرگونه تردد بین شهری و ورود و خروج به شهرهای با وضعیت قرمز را ممنوع اعلام کرد.

استاندار تهران هم گفت با وجود «شیب نزولی خوبی» که در این استان وجود دارد، «اکنون نگرانی و دغدغه ما پس از بازگشت مسافران از سفرها است».

به گفته انوشیروان محسنی‌بندپی، «طی یکی دو روز گذشته» جاده‌های شمال کشور «بسیار پرترافیک شده است».

او گفت درخواست ما این بود که مردم به سفر نروند ولی «گویی شرایط برای مردم عادی شده است».

آقای محسنی بندپی تعداد مبتلایان به کرونا در این استان را اعلام نکرد ولی گفت که « میزان فوت شدگان به کمتر از ۱۰نفر در روز کاهش پیدا کرده است».

هشدارها درباره ترافیک سنگین برخی جاده‌ها ازجمله جاده‌های هراز و فیروزکوه در آستانه تعطیلات عید فطر در حالی است که وزارت میراث فرهنگی، در مقابل، دستور بازگشایی مراکز اقامتی و گردشگری را صادر کرده است.

در روزهای اخیر، وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد که تمامی مراکز تفریحی روباز برای طبیعت‌گردی و کوهنوردی باز است و هیچ‌گونه محدودیتی از نظر این وزارتخانه برای استفاده مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.

منابع: تسنیم، برنا، مهر، رادیوفردا / ر.ش
XS
SM
MD
LG