لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۱

لیگ قهرمانان آسیا؛ از ایران فقط پرسپولیس صعود کرد


شاگردان گل محمدی حالا تنها نماینده ایران در بازی‌های مرحله بعد هستند که به صورت متمرکز در عربستان برگزار خواهد شد.
شاگردان گل محمدی حالا تنها نماینده ایران در بازی‌های مرحله بعد هستند که به صورت متمرکز در عربستان برگزار خواهد شد.

تیم پرسپولیس برخلاف انتظار، بازی راحتی مقابل نماینده تاجیکستان نداشت. رقابتی که تا دقیقه ۹۰ بدون گل بود اما در واپسین دقیقه، دروازه تیم سختکوش استقلال تاجیکستان باز شد.

در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس از سد حریف خود گذشت اما استقلال و تراکتور با قبول شکست، از دور مسابقات حذف شدند.

پرسپولیس تنها نماینده پیروز ایران، با یک گل بر استقلال تاجیکستان غلبه کرد. پرسپولیس پارسال به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و با شکست مقابل اولسان هیوندای از کره جنوبی نایب قهرمان شد.

این تیم برخلاف انتظار، بازی راحتی مقابل نماینده تاجیکستان نداشت. رقابتی که تا دقیقه ۹۰ بدون گل بود اما در واپسین دقیقه، دروازه تیم سختکوش استقلال تاجیکستان باز شد.

گل مهدی ترابی، مانع از کشیده شدن بازی به وقت اضافه شد. پرسپولیسی‌ها پس از گلزنی، در چهار دقیقه وقت تلف شده نیز دروازه‌شان را بسته نگه داشتند تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

ترابی با شوت موج‌دار خود از گوشه محوطه جریمه دروازه استقلال را باز کرد. این در حالی است که هم تیمی‌های او موقعیت‌های به مراتب ساده‌تری را از دست داده بودند.

شاگردان گل محمدی حالا تنها نماینده ایران در بازی‌های مرحله بعد هستند که به صورت متمرکز در عربستان برگزار خواهد شد.

در ترکیب پرسپولیس حامد لک، امید عالیشاه (حامد پاکدل) فرشاد فرجی، سیدجلال حسینی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، مهدی عبدی (عیسی آل‌کثیر) وحید امیری، سعید آقایی، سیامک نعمتی و رضا اسدی بازی کردند.

سرمربی پرسپولیس در پایان بازی گفت: «چمن مصنوعی و حضور هواداران تاجیکستانی و انگیزه بالای استقلال، کار تیم‌مان را سخت کرده بود. کنترل بازی در اختیارمان بود و توانستیم گردش توپ خوبی داشته باشیم. در نهایت با خاطراتی خوب، این کشور دوست را ترک خواهیم کرد».

در دیگر بازی برگزار شده، تراکتور در دوحه مقابل النصر با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و از راهیابی به دور بعد بازماند. وینسنت ابوبکر کاپیتان تیم ملی کامرون زننده تک گل این مسابقه بود.

محمدرضا اخباری، محمد مسلمی‌پور، هادی محمدی، سعید ایرانخواه، ابوالفضل رزاق‌پور، اکبر ایمانی، بهزاد سلامی، سامان نریمان جهان، علی فتحی، سعید واسعی و امین اسدی ۱۱ مرد آغازگر تراکتور در این مسابقه بودند.

تبریزی‌ها با مشکلات بی سابقه‌ای عازم قطر شدند. حتی خبر انصراف این تیم از رقابت‌ها منتشر شده بود.

تیمی که مدت‌هاست دچار بحران مالی و مدیریتی شده است و برای چنین رقابت سرنوشت‌سازی فقط ۱۶ بازیکن در اختیار داشت که برخی از آن‌ها بازیکنان شناخته شده‌ای نیستند.

دوشنبه شب استقلال ایران در امارات به مصاف الهلال عربستان رفت و با وجود شروع خوب، دو بر صفر مغلوب شد.

گل‌های الهلال را گومیس مهاجم فرانسوی و سالم الدوساری مهاجم تیم ملی عربستان به ثمر رساندند.

فرهاد مجیدی در نشست خبری گفت: «بازیکنان ما تمام تلاش‌شان را کردند و فکر می‌کنم مقصر اصلی باخت من هستم. هماهنگی لازم را نداشتیم و بازیکنان جدیدمان فقط دو سه جلسه تمرین کرده بودند. نمی‌توانم کتمان کنم که الهلال تیم بسیار خوبی است و بازیکنان خارجی‌شان بسیار تاثیرگذار بودند».

به این ترتیب در سه بازی نمایندگان ایران، استقلال و تراکتور از دور رقابت‌ها کنار رفتند تا تیم‌های الهلال و النصر عربستان همراه با پرسپولیس روانه دور بعد شوند.

XS
SM
MD
LG