لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۶

برد مهم پرسپولیس در تبریز با گلزنی مدافع تاجیکستانی


پرسپولیسی‌ها با این برد حساس، شکست دور رفت در ورزشگاه آزادی را جبران کردند
پرسپولیسی‌ها با این برد حساس، شکست دور رفت در ورزشگاه آزادی را جبران کردند

در مهم‌ترین بازی از هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس در تبریز با نتیجه سه بر دو مقابل تراکتور به برتری رسید.

پرسپولیسی‌ها با این برد حساس، شکست دور رفت در ورزشگاه آزادی را جبران کردند. در آن مسابقه، قربان بردیف هدایت تراکتور را برعهده داشت.

این بار، محمد عمری در دقیقه ۱۹ پرسپولیس را پیش انداخت. همین بازیکن جوان که ستاره این روزهای پرسپولیس است، در سی‌ویکمین دقیقه با حرکات تکنیکی، خط دفاعی میزبان را به هم ریخت و ترابی را در بهترین موقعیت صاحب توپ کرد تا سفیدپوشان مهمان ۲-۰ جلو بیفتند.

نتیجه‌ای که گل‌محمدی را تا حدودی آسوده‌خاطر کرده بود، تا دقیقه ۶۷ برقرار ماند. اما ارسال ابوالفضل رزاق‌پور و ضربه سر عباس‌زاده، اختلاف را به حداقل رساند.

همین بازیکن در دقیقه ۸۳ با خطای رفیعی واژگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. خود عباس‌زاده که مهاجم اسبق پرسپولیس است، پشت توپ ایستاد تا بار دیگر بیرانوند را تسلیم کند.

عباس‌زاده حالا همراه با مغانلو و اسدی، با هشت گل زده در صدر جدول گلزنان لیگ برتر است. جالب این‌که سه گل از این هشت گل را به پرسپولیس زده. او در بازی رفت، تک گل پیروزی‌بخش تیمش را وارد دروازه بیرانوند کرد.

در حالی که به نظر می‌رسید پرسپولیس و تراکتور امتیازات را تقسیم خواهند کرد، در دقیقه ۹۶ هنانوف مدافع تاجیکستانی پرسپولیس با هوشیاری در ازدحام مقابل دروازه حریف، هر سه امتیاز بازی را به حساب تیمش واریز کرد.

برای پرسپولیس علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه (عیسی آل‌کثیر) مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی (دانیال اسماعیلی‌فر) کمال کامیابی‌نیا، سینا اسدبیگی، وحید امیری، فرشاد فرجی، وحدت هنانوف، محمد عمری (سروش رفیعی) و لئاندرو پریرا (علی نعمتی) بازی کردند.

احسان مرادیان، پوریا آریاکیا (بوالفضل رزاق‌پور) آرش قادری (محمد عباس‌زاده) محمد آقاجانپور، صفا هادی، گوستاوو واگنین، ریکاردو آلوز، خایمه رومرو (محمدرضا عباسی) محمد قنبری (حامد پاکدل) و رضا اسدی بازیکنان تراکتور بودند.

یحیی گل‌محمدی در این بازی هم حاضر نشد در سالن کنفرانس، پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشد.

افشین پیروانی در واکنش به اعتراض نمایندگان رسانه‌ها گفت: هیچکس اجازه ندارد به غیبت گل‌محمدی اعتراض کند. مربیان دیگر هم نمی‌آیند. گل‌محمدی صلاح دیده و نمی‌آید. نیامدنش تبدیل به بهانه شده. اینهمه سال آمده و پنج بازی نیامده. این اعتراضات مته به خشخاش گذاشتن است.

سرپرست پرسپولیس در ادامه گفت: «سه چهار مربی نه قبل و نه بعد، نه وسط، نه روز و نه شب نیامده‌اند. در خصوص جریمه احتمالی هم صلاح سرمربی است که تصمیم بگیرد نیاید».

پاکو خمز سرمربی تراکتور هم که تیمش در رده پنجم باقی ماند، گفت: «اگر اشتباه نکنم پرسپولیس فقط سه شوت در چارچوب زد و هر سه گل شد. هر زمان تیمم ببازد مسئولیت را قبول می‌کنم. مسئولیت همیشه با سرمربی است».

در دیگر بازی حساس این هفته، سپاهان با نتیجه ۳-۱ از سد هوادار گذشت تا در فاصله هشت هفته تا پایان رقابت‌ها، با برتری یک امتیازی نسبت به پرسپولیس در صدر جدول بایستد.

شوت از راه دور فرشاد احمدزاده، پنالتی شهریار مغانلو و ضربه تمام کننده کاتاتو بازیکن برزیلی طلایی پوشان، سه گل این تیم را در بازی خانگی این تیم رقم زد. تک گل هوادار هم با شوت حسین صادقی وارد دروازه پیام نیازمند شد.

در سایر بازی‌ها پیکان و ذوب آهن به تساوی بدون گل رضایت دادند. مس رفسنجان هم با چهار گل از سد تیم پایین جدولی صنعت نفت آبادان گذشت.

در حساس‌ترین بازی باقی مانده از دیدارهای این هفته، دوشنبه استقلال و گل گهر (تیم‌های سوم و چهارم جدول) در برابر هم می‌ایستند.

XS
SM
MD
LG