لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۰

دهم خرداد، نبرد پرسپولیس و استقلال در فینال جام حذفی


در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران، پرسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر اکباتان با نتیجه ۳-۱ مقابل هوادار پیروز شد تا نهمین برد پیاپی خود را رقم بزند.

به این ترتیب دهم خرداد به میزبانی استادیوم آزادی، استقلال و پرسپولیس در صد و یکمین شهرآورد برای تصاحب جام قهرمانی در برابر هم صف‌آرایی می‌کنند.

پرسپولیس که هفته قبل قهرمان لیگ برتر شده بود، با تونل افتخار بازیکنان هوادار وارد زمین شد. این تیم برای جبران شکستی که در لیگ مقابل هوادار متحمل شده بود، بازی را طوفانی آغاز کرد.

در چهارمین دقیقه ترابی با خطای مرتضی منصوری سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. گولسیانی که پنالتی‌زن اول سرخپوشان است، پشت توپ ایستاد و تیمش را پیش انداخت.

با این گل، هجوم‌های پرسپولیس قطع نشد. خط دفاعی هوادار به هم ریخته بود و فرصت‌های مکرری نصیب فاتح لیگ می‌شد.

در دهمین دقیقه ضربه امیری برگشت داده شد اما کاپیتان پرسپولیس در برگشت با پای چپ دروازه هوادار را باز کرد.

آتش حملات شاگردان یحیی گل‌محمدی از بیستمین دقیقه فرو نشست تا هوادار جلو بکشد. در دقیقه ۳۵ با خطای پورعلی‌گنجی روی محمدجواد محمدی، هوادار صاحب پنالتی شد.

مسعود شجاعی سمت راست بیرانوند را با ارتفاع پایین هدف گرفت که دروازه‌بان تیم ملی دست شجاعی را خواند. ضربه را مهار کرد و دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

پیش از پایان نیمه، با اشتباه اسماعیلی‌فر که روزی کم فروغ را سپری کرد، سعید سحرخیزان در موقعیت تک‌ به‌ تک قرار گرفت اما ضربه بازیکن جوان هوادار که در هفته پایانی لیگ مقابل ذوب آهن هت‌تریک کرده بود، با بی‌دقتی نواخته شد و از کنار دروازه گذشت.

در دقیقه ۶۱ کرنر ارسالی میزبان به دست مدافع قرمزپوش خورد تا علی صفایی داور مسابقه برای سومین بار نقطه پنالتی را نشان دهد.

بابک مرادی تازه‌وارد توپ را برداشت و با هدف گرفتن وسط دروازه، سنگربان تیم ملی را تسلیم کرد تا اختلاف به حداقل برسد. دروازه پرسپولیس برای ششمین بار در جام حذفی باز شد. این تیم در رقابت‌های امسال جام حذفی موفق به ثبت کلین شیت نشده.

در حالی که هوادار در عطش گل تساوی روی دروازه پرسپولیس خیمه زده بود، توپ‌ربایی پرسپولیس از سمت چپ، پایه‌گذار ضد حمله‌ای موفق بود.

پاس عمقی صادقی، آل‌کثیر را تک به تک کرد تا محمدرضا خالدآبادی دروازه‌بان تیم ملی امید برای سومین بار تسلیم شود.

در دقیقه ۶۹ شوت غافلگیرانه مسعود شجاعی از کنار دروازه پرسپولیس بیرون رفت. موقعیت طلایی هوادار برای ثبت گل دوم در دقیقه ۸۵ هدر رفت. جایی که بابک مرادی در وضعیت تک به تک، آسمان اکباتان را هدف گرفت.

پرسپولیسی‌ها که در مراحل قبلی ون پارس اصفهان، سپاهان اصفهان و گل گهر سیرجان را حذف کرده بودند، در نیمه نهایی هم دربی کوچک تهران را از هوادار بردند و فینالیست شدند. به این ترتیب تقابل مجدد یحیی گل‌محمدی و ریکاردو ساپینتو، قهرمان جام حذفی ۱۴۰۲ را مشخص خواهد کرد.

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر(وحدت هنانوف) علی نعمتی، سروش رفیعی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی(محمد عمری) میلاد سرلک (سینا اسدبیگی) وحید امیری(مهدی عبدی) سعید صادقی و عیسی آل‌کثیر(امید عالیشاه) بازیکنان پرسپولیس در این مسابقه بودند.

XS
SM
MD
LG