لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۸

صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا


تیم فوتبال پرسپولیس که در بازی رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با یک گل بر السد قطر غلبه کرده بود، در دیدار برگشت هم به تساوی یک بر یک رسید تا راهی فینال شود.

در ورزشگاه آزادی که ساعت‌ها قبل از بازی لبریز از جمعیت بود و جای خالی نداشت، بغداد بونجاح در دقیقه ۱۶ برای السد گل زد تا نگرانی بر اردوی سرخپوشان سایه بیاندازد.

اما با نظم تیمی در شیوه بازی پرسپولیس، سیامک نعمتی در دقیقه ۴۸ گل خورده را جبران کرد. گلی که تا پایان حفظ شد و رای به صعود پرسپولیس داد.

همبازیان سیدجلال حسینی چندین موقعیت دیگر هم داشتند که فرصت‌ها را از دست دادند.

در دومین دقیقه احمد نوراللهی که روز درخشانی را سپری کرد، پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما ضربه‌اش از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۱۶ در حالی که توپ و میدان در اختیار پرسپولیس بود، بونجاح با ضربه‌ای زمینی و دقیق دروازه بیرانوند را باز کرد.

آخرین دقیقه از نیمه اول، پرسپولیس غافلگیر شد تا الهیدوس با بیرانوند تک به تک شود اما دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس به خوبی توپ را مهار کرد.

سه دقیقه پس از آغاز نیمه دوم، منشا نقش سازنده را برای نعمتی ایفا کرد. مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس از جناح چپ توپ را ارسال کرد تا نعمتی با شوتی تک ضرب دروازه مشعل عیسی را باز کند.

دقیقه ۶۵ نفوذ منشا از چپ به داخل محوطه جریمه السد با پاس عالی او به علیپور تکمیل شد اما مهاجم پرسپولیس قدر پاس طلایی را ندانست.

چهار دقیقه بعد نوراللهی پشت محوطه جریمه فرصت خوبی برای شوت‌زنی پیدا کرد اما ضربه‌اش از کنار دروازه السد بیرون رفت.

دقیقه ۸۰ هم نوبت به ژاوی ستاره تمام نشدنی السد رسید که از پشت محوطه جریمه شوت زد اما توپ با اختلاف کم از کنار دروازه بیرانوند بیرون رفت.

پنج دقیقه بعد، بیرانوند بار دیگر ورزشگاه را به وجد آورد. ارسال خطرناک از جناح چپ به ژاوی رسید اما ضربه‌اش با واکنش زیبا و هندبالی بیرانوند روانه کرنر شد تا جمعیت، نفسی به راحتی بکشد.

در دقایق پایانی، بازیکنان السد فشار زیادی آوردند اما مقاومت سرسختانه پرسپولیس باعث شد با پیروزی ۲ بر یک در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

در ترکیب پرسپولیس علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، محمد انصاری، سیدجلال حسینی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن (محسن ربیع‌خواه ۹۰) سیامک نعمتی، علی علیپور (امید عالیشاه ۸۳) و گادوین منشا به میدان رفتند.

سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس در پایان بازی گفت: بعضی دست‌های پشت پرده صحبت‌های مرا به ناامیدی ربط دادند. ما کارمان را انجام می‌دهیم. خوشحالم که مدیون هواداران نشدیم که بازوی قوی ما محسوب می‌شوند.

برانکو ایوانکوویچ هم گفت: دو مسئله تعیین کننده بود. ابتدا بازیکنان که با قلبشان بازی کردند، واقعاً استحقاق فینال را داشتند. نکته دوم هواداران که وقتی عقب افتادیم، حمایت را ادامه دادند تا به نتیجه برسیم. بازیکنانم با نظم بودند و احساساتشان را کنترل کردند.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: بیرانوند فوق‌العاده بود اما ناعادلانه‌است اگر به بقیه بازیکنان دیگر تیمم تبریک نگویم. السد تیم عالی‌ای بود و بازیکنانی مثل ژاوی و گابی را دارد که زمانی بهترین بازیکن دنیا بودند. این فوتبال است و ما با لیاقت به فینال می‌رویم.

او درپاسخ به این سوال که بهتر است پرسپولیس با نماینده کره جنوبی در فینال روبه‌رو شود یا ژاپن، گفت: فرقی نمی‌کند به چه تیمی بخوریم. سبک این دو تیم شبیه هم است اما برای ما فرقی ندارد و تنها باید بهتر از این مرحله باشیم.

XS
SM
MD
LG